Πέμπτη, 14 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΚυκλάδες - Συρμαλένιος: "Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης οι αεροδιακομιδές"

Κυκλάδες – Συρμαλένιος: “Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης οι αεροδιακομιδές”

|

Ομιλία του βουλευτή Κυκλάδων Νίκου Συρμαλένιους στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας σχετικά με τη δωρεά του “Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος”  (video)

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης θέτει η κυβέρνηση τις αεροδιακομιδές στα νησιά, παρά την τραγική προϊστορία της απώλειας τριών ελικοπτέρων στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δεκατεσσάρων ανθρώπων, γιατρών, διασωστών, πληρωμάτων και ασθενών, με την ανάθεση τότε, από την πολιτική ηγεσία, της πτητικής και τεχνικής διαχείρισης σε μία ιδιωτική εταιρεία, στην εταιρεία Helitalia με τα περίφημα ελικόπτερα Augusta.

Μετά την τραγωδία η κυβέρνηση έλαβε τότε τη σωστή απόφαση η Πολεμική Αεροπορία να αναλάβει ουσιαστικά τον έλεγχο των αεροδιακομιδών και έτσι από τότε δεν υπήρξε ούτε ένα ατύχημα σε αεροδιακομιδές. Αυτά, μεταξύ άλλων, δήλωσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας.

Ακολουθεί η ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

«Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εγώ θα μιλήσω αποκλειστικά για τις αεροδιακομιδές και ειδικότερα για τις Κυκλάδες, μιας και προέρχομαι από τις Κυκλάδες και θα πω ότι τον Οκτώβριο του 2016 εγκαινιάστηκε η βάση αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στη Σύρο για πρώτη φορά από την τότε πολιτική ηγεσία, τον Ανδρέα Ξανθό και τον Παύλο Πολάκη και η βάση αυτή αεροδιακομιδών ήταν αποτέλεσμα αγώνων και προσδοκιών δεκαετιών πριν, ήταν ένα όνειρο και ταυτόχρονα ένα πραγματικό αίτημα για την κάλυψη της δημόσιας υγείας των νησιών μας, που κατάφερε και έγινε πραγματικότητα επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η βάση αυτή αεροδιακομιδών ήταν αποτέλεσμα της βούλησης της πολιτικής ηγεσίας και αποτέλεσμα συνεργασίας του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Άμυνας και του Υπουργείου Μεταφορών. Μάλιστα σε κάποια στιγμή είχε υπογραφεί και ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των τριών αυτών Υπουργείων, για να υπάρξει ένας ενιαίος φορέας αεροδιακομιδών όπου εκεί θα εντάσσονταν όλα τα πτητικά μέσα και του Στρατού και της Αεροπορίας και της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής και θα διατίθεντο στην χρήση του ΕΚΑΒ σε όποιο σημείο της νησιωτικής  ή της  δυσπρόσιτης Ελλάδας υπήρχε ανάγκη να πάνε τέτοια πτητικά μέσα. Όλη αυτή η υπόθεση εντάχθηκε σε ένα πλαίσιο αναβάθμισης του δημόσιου συστήματος υγείας, που ήταν ένας από τους πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ.

Δυστυχώς, όπως διαμορφώνονται τώρα τα πράγματα και παρά το γεγονός ότι έχει υπάρξει μία προϊστορία πάρα πολύ άσχημη, έχει προϋπάρξει η τραγωδία της απώλειας τριών ελικοπτέρων στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και δεκατεσσάρων ανθρώπων, γιατρών, διασωστών, πληρωμάτων και ασθενών, με την ανάθεση τότε, από την πολιτική ηγεσία, της πτητικής και τεχνικής διαχείρισης σε μία ιδιωτική εταιρεία, στην εταιρεία Helitalia με τα περίφημα ελικόπτερα Augusta, αυτό το πράγμα οδήγησε στη σωστή απόφαση η Πολεμική Αεροπορία να αναλάβει ουσιαστικά τον έλεγχο των αεροδιακομιδών και έτσι από τότε δεν είχαμε ούτε ένα ατύχημα σε αεροδιακομιδές.

Σήμερα έτσι όπως διαμορφώνονται τα πράγματα και από τις ειδήσεις που μας έρχονται πάμε για απόσυρση της Αεροπορίας Στρατού και της Πολεμικής Αεροπορίας από τις αεροδιακομιδές. Έχω πολύ πρόσφατη την απάντηση του  Υφυπουργού Άμυνας κ. Στεφανή σε Ερώτησή μου, που συνυπέγραψαν και ο Ανδρέας Ξανθός και ο Παύλος Πολάκης, γιατί χρησιμοποίησε ο κ. Στεφανής το ελικόπτερο NH-90 της βάσης του ΕΚΑΒ της Σύρου για να πάει σε άλλες αποστολές στο ανατολικό Αιγαίο. Δεν λέω ότι πήγε βόλτα, το χρησιμοποίησε όμως για άλλες αποστολές.

Η απάντηση στην κοινοβουλευτική αυτή ερώτηση ήταν ότι ουσιαστικά το έργο των αεροδιακομιδών για την Αεροπορία Στρατού Ξηράς και για την Πολεμική Αεροπορία είναι δευτερεύον και τριτεύον  έργο, δεν είναι το κύριο έργο, δηλαδή είναι ένα κοινωνικό έργο το οποίο κάνει ο Στρατός. Τι θέλει να μας πει δηλαδή με αυτό; Θέλει να μας πει ότι τώρα που είσαστε εσείς στα πράγματα έχετε άλλη αντίληψη για τον ρόλο του Στρατού και της Αεροπορίας και επομένως απεμπλέκετε την αρμοδιότητα αυτή των αεροδιακομιδών, αποσύρεται λοιπόν η Πολεμική Αεροπορία και μπαίνετε εσείς, το Υπουργείο Υγείας, στη λογική των ΣΔΙΤ, για να μην πω στη λογική της πλήρους ιδιωτικοποίησης. Και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει το άρθρο 2.

Το άρθρο 2 μιλάει για ένα ενδιάμεσο μεταβατικό διάστημα μέχρι 30 Σεπτεμβρίου όπου θα μπορούν να γίνονται συνεργασίες του ΕΚΑΒ με ιδιωτικές εταιρείες ή να μισθώνει ιδιωτικά αεροσκάφη. Όμως, πρώτον, γιατί κάποιες ιδιωτικές εταιρείες να κάνουν έξοδα μετασκευής μόνο για τρεις-τέσσερις μήνες; Δεν το καταλαβαίνω αυτό. Δηλαδή αν η Aegean, που φαίνεται ότι θα πάρει αυτή την αρμοδιότητα, αυτή την ανάθεση, με όσα εκατομμύρια αντιστοιχούν σε αυτή την ανάθεση, κάνει μετασκευή αεροσκαφών αυτό το κάνει μόνο για τρεις μήνες; Θα κάνει δηλαδή μια επένδυση την οποία μετά θα την ξηλώσει ξανά γιατί θα επανέλθουν τα αεροπλάνα στον έλεγχο του ΕΚΑΒ, σε έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα; Αυτό είναι το ένα ερώτημα.

Και το δεύτερο ερώτημα είναι αυτό που σας είπα, που βγαίνει σαφώς από την απάντηση του κ. Στεφανή.

Επί τη ευκαιρία, αυτό το διάστημα, κύριε Κοντοζαμάνη, έγιναν στα νησιά μας στις Κυκλάδες κάποιες επισκέψεις –λέει- των κινητών μονάδων ΕΟΔΥ με φουσκωτά κλπ. Καταρχήν δεν ξέρω αν υπάρχουν κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ με φουσκωτά. Βεβαίως είδαμε ότι συνεργαστήκατε με την εταιρεία ΣΥΜΠΛΕΥΣΗ και με την εταιρεία Axion Hellas. Βεβαίως και δεν είναι κακό να πηγαίνουν γιατροί στα νησιά και χαίρονται οι νησιώτες να βλέπουν γιατρούς. Σε μία επίσκεψη πήγατε και εσείς προσωπικά, σας είδα στη φωτογραφία, νομίζω στην Αμοργό. Και βεβαίως και οι δήμαρχοι χαίρονται που πάνε γιατροί στα νησιά.

Πρώτο ερώτημα όμως: Υπήρχε ανάγκη να γίνουν διαγνωστικά τεστ στα νησιά που ήταν σε καραντίνα τριών μηνών και δεν υπήρχε εισαγόμενος άνθρωπος να μπει μέσα στα νησιά; Ούτε πρόβατο δεν μπήκε μέσα, όχι άνθρωπος, για να μεταφέρει τον κορωνοϊό στα νησιά. Γιατί δεν κάνατε στους επισκέπτες ή στους μελλοντικούς επισκέπτες τουρίστες διαγνωστικά τεστ και κάνατε στα νησιά; Και δεύτερον, με τι κονδύλι έγινε όλη αυτή η διαδικασία της εξόρμησης με τα φουσκωτά; Ποιος καρπώθηκε αυτό το κονδύλι; Εκτός αν τα έβαλαν από την τσέπη τους, αποδείξτε το μας και δεν θα έχουμε καμία αντίρρηση.

Και κλείνω κυρία Πρόεδρε, με μια κουβέντα για την τροπολογία του κ. Βρούτση. Ακούστε να δείτε, ο κ. Βρούτσης είναι συνηθισμένος να διαστρεβλώνει τα πράγματα και να εμφανίζει το μαύρο-άσπρο. Εδώ έρχεται, φέρνει την τροπολογία -που την ξέραμε βεβαίως, έχει εξαγγελθεί- της μείωσης του μισθού των εργαζομένων κατά 20% με την εκ περιτροπής εργασία και τη μείωση αντίστοιχα του δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα και επίσης ουσιαστικά της απελευθέρωσης των απολύσεων όσων δεν μπουν στο πρόγραμμα εκ περιτροπής. Περί αυτού πρόκειται. Όλα τα άλλα ότι θα καλύπτεται από το 85% έως το 100% του μισθού, εγώ δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ένας εργαζόμενος που παίρνει 1.000 ευρώ θα παίρνει τα 500 από τη μισή δουλειά και θα παίρνει το 60% του 500, δηλαδή περίπου 300 ευρώ. Άρα τελικά θα παίρνει 800 ευρώ, ενώ έπαιρνε 1.000 ευρώ. Αυτό είναι η κάλυψη του 100%; Δηλαδή εδώ θα βγούμε ότι δεν ξέρουμε στοιχειωδώς και αριθμητική δηλαδή. Να καταλάβουμε, ποιον θέλει να πείσει ο κ. Βρούτσης;

Αυτά λοιπόν και σας ευχαριστώ.».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Χίος: στην άσφαλτο πυροσβέστες για λίγα λεπτά ξεκούρασης

Μια φωτογραφία από το μέτωπο της φωτιάς συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους, αποτυπώνοντας την εξάντληση και την αυταπάρνηση των πυροσβεστών.

Υπουργείο Παιδείας: 10.000 νέοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, μεγάλη ανάσα

Από σήμερα 13 Αυγούστου ως τις 18 του μήνα, η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για μόνιμο διορισμό σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Ειδική Αγωγή.

Αντίο στη Χρυσούλα Μάνη, μορφή-σύμβολο της Σχοινούσας

Ο σύλλογος Σχοινουσιωτών αποχαιρετά με θλίψη την αγαπημένη Χρυσούλα, που με το χαμόγελό της σημάδεψε το νησί.

Κουφονήσια: Μάχη με τον χρόνο για να ξανατρέξει το νερό – Διπλή βλάβη στις μονάδες αφαλάτωσης

Ο Αντιδήμαρχος Αντώνης Κωβαίος περιγράφει το θρίλερ των τελευταίων ημερών για την αποκατάσταση των βλαβών και καλεί τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις σε περιορισμό της κατανάλωσης.

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: «Πράσινο φως» για ασφαλιστικά μέτρα κατά του συρματοπλέγματος

Η Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποφάσισε να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την απομάκρυνση της περίφραξης γύρω από το εμβληματικό μνημείο.

Νίκος Οικονομίδης & Κυριακή Σπανού: 15 Αυγούστου και πάλι στις Εγγαρές με νησιώτικο ρυθμό

Το καθιερωμένο συναπάντημα μουσικής, χορού και συγκίνησης επιστρέφει στις Εγγαρές για μια νύχτα που θα μείνει αξέχαστη.

Cycladic Whispers: Όταν η Νάξος μιλά με τη φωνή της τέχνης

Η Katharina Bolesch και ο Alexander Reichardt γιορτάζουν 25 χρόνια έμπνευσης και δημιουργίας στο νησί, μέσα από την έκθεση που φιλοξενείται στην Fish & Olive Gallery στο Χαλκί.

Κώστας Μπιζάς: Με ευλάβεια η Πάρος τιμά την Παναγία την Εκατονταπυλιανή

Ο Δήμαρχος Πάρου Κώστας Μπιζάς απευθύνει μήνυμα για τη μεγάλη γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Αντιπύρ: Η τεχνική που σώζει σπίτια και ζωές – Πότε εφαρμόζεται

«Πώς οι Έλληνες πυροσβέστες χρησιμοποιούν ελεγχόμενη φωτιά για να σταματήσουν την εξάπλωση των πυρκαγιών»

Νάξος: Όταν η “βασίλισσα των Κυκλάδων” σε μαγεύει χωρίς πυξίδα (photos)

Η Πηνελόπη και ο Γιάννης έδεσαν στο λιμάνι, άφησαν την καρδιά τους ελεύθερη και αφέθηκαν στη μαγεία ενός τόπου που σε καλεί να τον ανακαλύψεις ξανά και ξανά.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.