Τρίτη, 22 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΥγείαΕλλάδα - ΕΚΑΒ: Χείρα βοηθείας από Aegean και "Ιδρυμα Στ. Νιάρχος" για...

Ελλάδα – ΕΚΑΒ: Χείρα βοηθείας από Aegean και “Ιδρυμα Στ. Νιάρχος” για τις αεροδιακομιδές

|

Ενα ειδικά διαμορφωμένο αεροσκάφος τύπου ATR που πρόσφερε η Aegean Airlines και τέσσερα ελικόπτερα – τα δύο από το πρόγραμμα του “Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος”– θα ριχθούν στη μάχη των αεροδιακομιδών ασθενών από τα νησιά το φετινό καλοκαίρι δημιουργώντας μία αερογέφυρα ζωής

Στα μέσα της εβδομάδας δύο αντιπροσωπείες της Aegean και του ΕΚΑΒ συναντήθηκαν με στόχο να διαμορφώσουν ένα αεροσκάφος ATR της εταιρείας σε πτητικό μέσο, με το οποίο θα μεταφέρονται οι βαρύτερα ασθενείς με COVID-19 από νησιά προς νοσοκομεία αναφοράς σε μεγάλα αστικά κέντρα που θα συνδέονται με μικρότερους τόπους διακοπών. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία προσφέρει αυτό το αεροσκάφος για τις αεροδιακομιδές. Οι θέσεις θα «ξηλωθούν» και θα χρησιμοποιείται πλέον ως μεταγωγικό.

Το σχέδιο που επεξεργάστηκαν το υπουργείο Υγείας, ο ΕΟΔΥ και το ΕΚΑΒ θα στηρίζεται σε μια μεγάλη «αερογέφυρα» πάνω από το Αρχιπέλαγος προς προορισμούς πόλεων που διαθέτουν νοσοκομεία αναφοράς (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη), αφού πρώτα έχει γίνει διακομιδή ασθενών από μικρότερα νησιά με ελικόπτερα ή και πλωτά μέσα.

Η ηγεσία του ΕΚΑΒ και της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας βρέθηκε στο τέλος Μαΐου στο Αιγαίο και εξέτασε επί τόπου τις δυνατότητες των δομών υγείας σε τέσσερα νησιά, ενώ το ίδιο έκανε αυτό το Σαββατοκύριακο ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας και αργότερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Ο ανώτερος αριθμός που έχει νόημα να διαχειρισθούμε πριν από μια τοπική καραντίνα είναι δύο κρούσματα στους 1.000 επισκέπτες» λέει στην «Καθημερινή» καλά πληροφορημένη κυβερνητική πηγή. Πάντως, από το σύνολο αυτών που θα νοσήσουν, μόλις το 1%-2% υπολογίζεται ότι θα χρειασθεί διακομιδή, δηλαδή 100-200 άτομα καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Το ερώτημα είναι αν κάποιες διακομιδές συμπέσουν τις ίδιες μέρες από νησιά που δεν έχουν υποδομές.

Κάποιοι απ’ όσους θα ασθενούν, οι περισσότεροι, θα μπορούν να μένουν στα δωμάτιά τους, αλλά όσων η υγεία επιβαρύνεται με αναπνευστικά προβλήματα και πυρετό που διαρκεί, θα χρειάζεται να μεταφέρονται. Το ΕΚΑΒ που έχει άριστη προϊστορία στις διακομιδές –κλήθηκε να μεταφέρει 4.000 «ύποπτα» και 500 βεβαιωμένα περιστατικά– κατέγραψε μόνο δύο περιπτώσεις μόλυνσης του προσωπικού. Και μόνο οι αριθμοί αυτοί δείχνουν ότι η υπηρεσία έκανε καλά τη δουλειά της.

Το πρόβλημα είναι ότι το ΕΚΑΒ στερείται δικών του πτητικών μέσων, καθώς το προσωπικό του αρνείται να μπει σε ελικόπτερα που θέλουν συντήρηση και έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις ώρες πτήσης. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υγείας (επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) διά του Παύλου Πολάκη είχε αναθέσει στην ΕΑΒ την προσπάθεια τεχνικών ελέγχων και επιδιορθώσεων ώστε να ξαναπετάξουν, αυτή ωστόσο μέχρι σήμερα δεν τελεσφόρησε. Τα ελικόπτερα αυτά είχαν αγορασθεί το 1999-2000 και πετούσαν χωρίς συμβόλαιο συντήρησης με αποτέλεσμα να «καούν» (χρησιμοποιούνταν συχνά με λανθασμένο τρόπο για διακομιδές στην Αθήνα, ενώ έπρεπε οι διακομιζόμενοι να μεταφέρονται σε ενδιάμεσους σταθμούς και από εκεί να διακομίζονται με άλλα αεροπλάνα στην Αθήνα). Το κράτος «έλυνε» για ένα διάστημα το πρόβλημα με τη χρήση στρατιωτικών C-130 και C-27, αλλά φέτος αυτά δεν υπάρχουν. Οταν καθηλώθηκαν τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ, ανέλαβε το έργο τους ο στρατός από τη βάση της Ελευσίνας.

Ομως, όσο τα μέσα του στρατού περιορίζονταν λόγω συντήρησης τόσο υπήρχε η ανάγκη για «εναλλακτικές» σε ένα καλοκαίρι όπως το φετινό. Πολύ περισσότερο που, όπως τόνισαν πηγές του υπουργείου Υγείας στο γραφείο του πρωθυπουργού, «μεταξύ ενός περιστατικού COVID-19 και μιας βαριάς κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης, προτεραιότητα θα έχει ως προς τη διακομιδή το πρώτο». Τέτοιες εναλλακτικές είναι δύο ελικόπτερα του στρατού και δύο του προγράμματος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τα οποία γίνονται εκπαιδεύσεις.

Το ΕΚΑΒ απ’ ό,τι φαίνεται θα έχει στη διάθεσή του 10 «κάψουλες» για τη μεταφορά ασθενών με COVID-19 που η κατάστασή τους έχει επιβαρυνθεί. Οι κάψουλες αυτές ταιριάζουν σε κάποια ελικόπτερα που έχουν ενοικιαστεί και στο ATR αλλά δεν «χωράνε» σε άλλα, π.χ. εκείνα των ιδιωτικών εταιρειών.

Η διαδικασία

Σήμερα όταν χρειασθεί διακομιδή από ένα νησί των κεντρικών Κυκλάδων όπως η Πάρος προς τη Σύρο, συνήθως ειδοποιείται το ΕΚΑΒ που εκδηλώνει αδυναμία για τη μεταφορά. Επειτα το Λιμενικό διαλέγει από μια λίστα μητρώου ιδιωτικών σκαφών μεταφορείς που κάνουν τη διακομιδή έναντι 3.000-4.000 ευρώ (η πτήση του ελικοπτέρου για την ίδια διαδρομή κοστίζει 2.000 ευρώ). Το ποσό πληρώνει ο ΕΟΠΥΥ. Θα πληρώσει και φέτος το καλοκαίρι;

Tέλος, υπάρχει η θεωρητική δυνατότητα αεροδιακομιδής των ιδιωτικά ασφαλισμένων. Τέσσερις-πέντε εταιρείες που προσφέρουν σε ιδιωτική ασφάλιση τη δυνατότητα της αεροδιακομιδής είναι έτοιμες ή συζητούν να προσφέρουν αυτή την υπηρεσία. Στις εταιρείες ελικοπτέρων με τις οποίες συζητούν να συμβληθούν δεν χωρά η κάψουλα και έτσι συζητιούνται και εναλλακτικές λύσεις όπως το να «χωρισθεί» το ελικόπτερο σε δύο μέρη, ένα για τον χειριστή και ένα για τον ασθενή.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Βατικανό: Η ταφή του Πάπα Φραγκίσκου, το πένθος, η επόμενη ημέρα

Ο Πάπας Φραγκίσκος έφυγε... Οι επιθυμίες του για την ταφή του και η επόμενη ημέρα

Κυκλάδες – Real Estate: Πάρος και Μύκονος κοντράρονται για την πρωτοκαθεδρία

Μύκονος και Πάρος ανταγωνίζονται για την κορυφή του real estate στις Κυκλάδες

BBC για Σαντορίνη: «Could an almighty eruption destroy a dreamy Greek island?»

Το BBC News πέρασε μια μέρα στο βρετανικό πλοίο Discovery που κάνει έρευνες στην Καλντέρα

Βατικανό: Εκοιμήθη ο Πάπας Φραγκίσκος

Τη Δευτέρα του Πάσχα σε ηλικία 88 ετών έφυγε από τη ζωή ο Πάπας Φραγκίσκος

Σύρος: Άνοιξαν οι εγγραφές για το μοναδικό Stoiximan AegeanBall Festival 2025!

Η αναμονή τελείωσε και η αγαπημένη σου μπασκετική απόδραση βρίσκεται μόνο μερικά κλικ μακριά, από τον προγραμματισμό σου

Πάρος: Έρχεται το 4th Paros Way και θα συναρπάσει!

Στις 24 -25 Μαΐου 2025 η Πάρος φιλοξενεί το 4th Paros Way και αναμένεται να συναρπάσει τους συμμετέχοντες.

ΠΟΕΔΗΝ: Στα ύψη το κόστος στέγασης για τους γιατρούς στα νησιά

Τα νησιά γεμάτα επισκέπτες αλλά άδεια από γιατρούς – Στα ύψη το κόστος στέγασης για υγειονομικούς - Κραυγή αγωνίας από την ΠΟΕΔΗΝ

Ελλάδα: Έρχονται νομοσχέδια για την αξιοποίηση των ακινήτων του Δημοσίου

Τα νομοσχέδια θα θέσουν νέες βάσεις για το καθεστώς που διέπει την καταγραφή και διαχείριση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο τραπεζικός Νίκος Ι. Μαργαρίτης

Εφυγε από τη ζωή ο Νίκος Ι. Μαργαρίτης - Η κηδεία θα γίνει την Τετάρτη 10:30 στο νεκροταφείο Ζωγράφου στον Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης

Σε απόγνωση οι Ευρωπαϊκές αεροπορικές. Πως η αύξηση των επιβατών δημιουργεί προβλήματα

Το φαινόμενο των αυξανόμενων καθυστερήσεων σε πτήσεις απειλεί να εκτροχιάσει την καλοκαιρινή περίοδο και τις ισολογιστικές επιδόσεις εταιρειών στην Ευρώπη.

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Νάξος – Airbnb: Εσοδα σε ετήσια βάση που αγγίζουν και τα 33.000 ευρώ (!!!)

Σύμφωνα με στοιχεία από το τελευταίο 12μηνο, νησιωτικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, προσφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο ανά καταχώρηση που ξεπερνά τις 43.000 ευρώ.

Naxos Vibe: Οι σεισμοί στη περιοχή της Σαντορίνης και η “απάντηση” της Νάξου

Πώς οι Σεισμοί στη Σαντορίνη Επηρέασαν τις Κρατήσεις και Πώς η Νάξος Απαντά με Μια Δυνατή Σεζόν

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο τραπεζικός Νίκος Ι. Μαργαρίτης

Εφυγε από τη ζωή ο Νίκος Ι. Μαργαρίτης - Η κηδεία θα γίνει την Τετάρτη 10:30 στο νεκροταφείο Ζωγράφου στον Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Αμοργός- Χοζοβιώτισσα: Ένας μοναχός, ένα παιδί, μια εικόνα χίλιες λέξεις

Πολύς κόσμος επιλέγει τους Ιερούς χώρους των μοναστηριών για να ζήσει τις μέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα σιωπηλά και ήρεμα όπως ακριβώς αρμόζει στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.