Παρασκευή, 18 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΜεταφορικό Ισοδύναμο - Σαντορινιός: "Πότε θα δώσετε τα χρήματα στις επιχειρήσεις;"

Μεταφορικό Ισοδύναμο – Σαντορινιός: “Πότε θα δώσετε τα χρήματα στις επιχειρήσεις;”

|

Ερώτηση, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατέθεσε ο Νεκτάριος Σαντορινιός με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των διαδικασιών για την πληρωμή στις νησιωτικές επιχειρήσεις των χρωστούμενων για τα μεταφορικά τους έξοδα – Τι ζητάει από τους αρμόδιους υπουργούς

Ερώτηση, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατέθεσε ο Νεκτάριος Σαντορινιός με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των διαδικασιών για την πληρωμή στις νησιωτικές επιχειρήσεις των χρωστούμενων για τα μεταφορικά τους έξοδα.

Εν μέσω της κρίσης της πανδημίας, και ενώ η Κυβέρνηση θα έπρεπε να χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει στη διάθεση της για την στήριξη των επιχειρήσεων, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στην απόδοση, προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, των επιστρεφόμενων ποσών από το κόστος μεταφοράς, που έχουν ήδη καταβάλει, για το διάστημα από 1/1/2020 μέχρι και 30/04/2020. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, ακόμη, δεν έχει εκδώσει τη σχετική πρόσκληση προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, για υποβολή των παραστατικών, διαδικασία που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ήδη μέχρι τις 5/5/2020. Και ούτε όμως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για την έκδοση της ανάλογης ΚΥΑ, που θα ανοίξει τον δρόμο για την πληρωμή των νησιωτικών επιχειρήσεων.

Έτσι, ενώ για όσο διάστημα η προηγούμενη Κυβέρνηση υλοποιούσε το ΜΙ, η πλατφόρμα για την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων «άνοιγε» εντός του Απριλίου, φέτος η καθυστέρηση ανέρχεται, ήδη, πάνω από ένα μήνα, χωρίς ακόμη το Υπουργείο να έχει δώσει σαφή εικόνα για το πότε πρόκειται οι επιχειρήσεις να πάρουν τα χρήματά τους.

Τέλος, η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να υιοθετήσει τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης για απόδοση φέτος, που ο κορονοιός έχει επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, του 80% του κόστους μεταφοράς, προκαταβολικά, με την κατάθεση της αίτησης. Μια πρόταση που θα βοηθήσει άμεσα, το σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και τους κλάδους του πρωτογενούς τομέα των νησιών (κτηνοτρόφους, αγρότες, κτλ.) καθώς δεν έχουν άμεση ρευστότητα για να στηρίξουν την παραγωγή τους.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, στην Ερώτηση του, ζητά απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με τους λόγους αυτής της απαράδεκτης καθυστέρησης, που συμβάλει στην οικονομική ασφυξία των νησιωτικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, ρωτά το Υπουργείο για το πότε προβλέπεται να βγει η ΚΥΑ και η πρόσκληση ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες και οι νησιώτες επιχειρηματίες να πιστωθούν τα χρήματα που δικαιούνται μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Ενώ, πιέζει μέσω ερωτημάτων του να κάνει δεκτή η Κυβέρνηση την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για προκαταβολή στις επιχειρήσεις του 80% του κόστους μεταφοράς.

Τέλος, ο βουλευτής Δωδεκανήσου, σχολιάζει ότι το Υπουργείο, από το καλοκαίρι του 2019 ως τώρα, έχει επιδείξει ολιγωρία στην εφαρμογή του μέτρου. Αυτή η ολιγωρία, συνοδευόμενη από τις συνεχείς δηλώσεις του κ. Πλακιωτάκη περί απαξίωσης του ρόλου και της σημασίας του ΜΙ, δημιουργεί ευρέως την εντύπωση ότι η νέα Κυβέρνηση έχει σα σκοπό την υποτίμηση και τελικά την κατάργηση του μέτρου. Οι νησιωτικές επιχειρήσεις και ο επιχειρηματικός κόσμος των νησιών, ιδίως τώρα, δεν μπορούν να περιμένουν. Οι ανάγκες για στήριξη και ενέσεις ρευστότητας, είναι πλέον αδήριτες. Η Κυβέρνηση πρέπει άμεσα να ενεργοποιήσει τις πληρωμές μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί το μόνο μόνιμο μέτρο για την ενίσχυση των νησιών και την εξομάλυνση των αρνητικών συνεπειών της Νησιωτικότητας. Σκοπός του μέτρου, έτσι όπως σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, είναι η στήριξη της ανάγκης συχνής μετακίνησης των κατοίκων των νησιών και, παράλληλα, η κάλυψη του μεταφορικού κόστους των νησιωτικών επιχειρήσεων.

Ιδιαίτερα το σκέλος της επιδότησης των επιχειρήσεων, μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου βασίζεται σε μια αναπτυξιακή λογική, την οποία τα νησιά έχουν μεγάλη ανάγκη. Στοχεύει στην εξάλειψη του ανταγωνιστικού μειονεκτήματος των νησιωτικών επιχειρήσεων και των τοπικών προϊόντων. Ενώ, θετική επίδραση έχει το ΜΙ και στην ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, καθώς το μεταφορικό κόστος συνίσταται σε ένα σημαντικό έξοδο για την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Δυστυχώς το Υπουργείο Ναυτιλίας, από το καλοκαίρι του 2019 ως τώρα, έχει επιδείξει ολιγωρία στην εφαρμογή του μέτρου, η οποία, συνοδευόμενη από συνεχείς δηλώσεις του Υπουργού περί απαξίωσης του ρόλου και της σημασίας του, δημιουργεί ευρέως την εντύπωση ότι η νέα Κυβέρνηση έχει σα σκοπό την υποτίμηση και τελικά την κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου.

Απόδειξη των ανωτέρω αποτελεί η μεγάλη καθυστέρηση στην απόδοση, προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις, των επιστρεφόμενων ποσών από το κόστος μεταφοράς, που έχουν ήδη καταβάλει, για το διάστημα από 1/1/2020 μέχρι και 30/04/2020.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, ακόμη, δεν έχει εκδώσει τη σχετική πρόσκληση για υποβολή των παραστατικών, από τις νησιωτικές επιχειρήσεις, διαδικασία που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι 5/5/2020. Και ούτε επομένως έχει εκκινήσει τις διαδικασίες για την έκδοση της ανάλογης ΚΥΑ, που θα ανοίξει τον δρόμο για την πληρωμή των νησιωτικών επιχειρήσεων. Έτσι, ενώ για όσο διάστημα η προηγούμενη Κυβέρνηση υλοποιούσε το ΜΙ, η πλατφόρμα για την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων «άνοιγε» εντός του Απριλίου, φέτος η καθυστέρηση ανέρχεται, ήδη, πάνω από ένα μήνα, χωρίς ακόμη το Υπουργείο να έχει δώσει σαφή εικόνα για το πότε πρόκειται οι επιχειρήσεις να πάρουν τα χρήματά τους.

Την ώρα λοιπόν που η κρίση της πανδημίας έχει επιφέρει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας και βιωσιμότητας στις επιχειρήσεις, ιδίως των νησιών, η Κυβέρνηση αποδυναμώνει το ΜΙ, ένα εργαλείο που μπορεί να στηρίξει άμεσα τους νησιώτες επιχειρηματίες, να περιορίσει την είσοδο της νησιωτικής επιχειρηματικότητας στο καθοδικό σπιράλ ύφεσης που απειλεί την Οικονομία και να συγκρατήσει τις θέσεις εργασίας στα νησιά.

Τέλος, η Κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να υιοθετήσει τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης για απόδοση φέτος, που ο κορονοιός έχει επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεων, του 80% του κόστους μεταφοράς, προκαταβολικά, με την κατάθεση της αίτησης. Μια πρόταση που θα βοηθήσει άμεσα, το σύνολο των επιχειρήσεων αλλά και τους κλάδους του πρωτογενούς τομέα των νησιών (κτηνοτρόφους, αγρότες, κτλ.) καθώς δεν έχουν άμεση ρευστότητα να προμηθευτούν ζωοτροφές, λιπάσματα, κτλ.

Επειδή, η κρίση της πανδημίας έχει επηρεάσει κατά πολύ τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες ιδιαίτερα των νησιών

Επειδή, το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί και στην περίοδο της Κρίσης να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για την ενίσχυση της Οικονομίας των νησιών,

Επειδή, οι διαδικασίες για την έναρξη της πληρωμής του σκέλους των επιχειρήσεων χρειάζονται χρόνο και οι ανάγκες των νησιωτικών επιχειρήσεων δεν μπορούν άλλο να περιμένουν,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Γιατί το Υπουργείο εξακολουθεί απαράδεκτα να καθυστερεί την έκδοση πρόσκλησης υποβολής αίτησης χρηματοδότησης και κατ΄ ακολουθία της ΚΥΑ πληρωμής του ΑΝΗΚΟ επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα τρέχουν οι ανάγκες των νησιωτικών επιχειρήσεων;

2. Πότε προτίθεται το Υπουργείο να εκδώσει τη σχετική πρόσκληση για την κατάθεση των παραστατικών των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων;

3. Αποδέχεται το Υπουργείο, στο πλαίσιο της Κρίσης της πανδημίας, την πρόταση της Αντιπολίτευσης να δώσει, προκαταβολικά, στους νησιώτες επιχειρηματίες το 80% του κόστους μεταφοράς των προϊόντων τους, βοηθώντας στην κάλυψη των αναγκών τους για ρευστότητα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σαντορινιός Νεκτάριος


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τήνος: Εξασφαλίστηκε η επιχορήγηση 2 αφαλατώσεων και για φέτος

Θετική Εξέλιξη για την υδροδότηση της Τήνου: Εξασφαλίστηκε η επιχορήγηση 2 αφαλατώσεων και για φέτος

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος – Airbnb: Εσοδα σε ετήσια βάση που αγγίζουν και τα 33.000 ευρώ (!!!)

Σύμφωνα με στοιχεία από το τελευταίο 12μηνο, νησιωτικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, προσφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο ανά καταχώρηση που ξεπερνά τις 43.000 ευρώ.

Υπουργείο Παιδείας: Παράταση ενός έτους για 22.000 “αιώνιους” φοιτητές

Τι προβλέπει η ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας ώστε να μη διαγραφούν αυτομάτως όλοι οι «λιμνάζοντες» φοιτητές

Naxos Vibe: Οι σεισμοί στη περιοχή της Σαντορίνης και η “απάντηση” της Νάξου

Πώς οι Σεισμοί στη Σαντορίνη Επηρέασαν τις Κρατήσεις και Πώς η Νάξος Απαντά με Μια Δυνατή Σεζόν

Νάξος – Καστράκι: Ο Εσταυρωμένος στο Καστράκι

Μεγάλη Πέμπτη και με τη δύση του ηλίου ο Εσταυρωμένος στέκεται στη παραλία του Καστρακίου

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Blue Star Ferries: Εκτακτα δρομολόγια σήμερα και αύριο για “Blue Star Paros” και “Blue Star 2” στις Κυκλάδες

Δύο έκτακτα δρομολόγια σήμερα Μεγάλη Πέμπτη και αύριο Μεγάλη Παρασκευή από πλοία της Blue Star Ferries σε νησιά των Κυκλάδων - Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια

Aegean Air – Αγιο Φως: Μεταφορά το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου στη Σαντορίνη

Με τακτικές αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις Aegean και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε Θεσσαλονίκη, Χανιά, Λάρισα, Ιωάννινα, Ζάκυνθο, Καλαμάτα, Λήμνο και Σαντορίνη.

Νάξος – Β. Κατσαράς: Επίσκεψη του Τζερόμ Καλούτα, γυρίσματα της εκπομπής Φτάσαμε”

Η Νάξος στην Ελληνική τηλεόραση μέσω της εκπομπής "Φτάσαμε" - Τι αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Νάξος: Λιανός και Ανδρουλάκης σε εθιμοτυπική συνάντηση στο Δημαρχείο (video)

Εθιμοτυπική συνάντηση με μικρές ειδήσεις στο Δημαρχείο Νάξου - Τι είπαν Ανδρουλάκης και Λιανός για θέματα υποδομών (video)

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Μέλανες – Πολιτιστικός Σύλλογος: Το “αντίο” στον Ιωάννη “Ντεκές” Βασιλάκη

Πολιτιστικός Σύλλογος Μελάνων Νάξου: Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης "Ντεκές" Βασιλάκης

Νάξος: Οι Γερμανοί απολαμβάνουν την φιλοξενία και την ομορφιά του νησιού μας (video)

Ύμνοι της γερμανικής τηλεόρασης για το «ονειρεμένο» Πάσχα στη Νάξο (video) - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group