Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

Ελλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

|

Με τη ζημιά να υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη – Μεγάλο πρόβλημα και με τα ταχύπλοα – Η πρώτη πρόβλεψη για τον Ιούνιο μιλάει για μείωση κίνησης ακόμη και στο 90%

Στην μετα-κορωνοϊό κανονικότητα, υπό προϋποθέσεις, επανήλθε η ακτοπλοΐα αλλά τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου είναι απαισιόδοξα για το καλοκαίρι του 2020.

Έως τις 15 Ιουνίου τα πλοία ταξιδεύουν με πρωτόκολλο 50% τα συμβατικά και ταχύπλοα και 55% τα συμβατικά με καμπίνες. Μετά, βλέποντας και κάνοντας αναλόγως με τη ζήτηση. O YNA, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ζητήσει από τον ΕΟΔΥ αύξηση 10% του πρωτοκόλλου εν όψει του Αγίου Πνεύματος.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ταξιδεύουν 35 από τα 85 συνολικά πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία κάνουν 36 δρομολόγια την εβδομάδα. Το ακορντεόν παραμένει κλειστό. Για το αν θα δρομολογηθούν και άλλα πλοία μέσα στο καλοκαίρι θα εξαρτηθεί και αυτό από τη ζήτηση.

Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τα ταχύπλοα. Είναι πιθανόν να μην λύσει κάβους κανένα αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με οικονομικά στελέχη εταιρειών, θα πρέπει το πρωτόκολλο να φθάσει το 100% και να καλυφθεί από τη ζήτηση ώστε να μπορέσουν να ταξιδέψουν.

Επίσης, στηρίζονται στους τουρίστες που με αφετηρία τον Πειραιά, τη Ραφήνα και το Ηράκλειο της Κρήτης ταξιδεύουν προς τα κυκλαδονήσια στα οποία μένουν από μία έως δύο ημέρες συνήθως. Αυτός ο «ενδιάμεσος τουρισμός» όπως λέγεται είναι το 35% της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας. Όμως εκτιμάται ότι δύσκολα θα υπάρξει ικανοποιητικό τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό και αυτό κάνει χειρότερη την κατάσταση και μαραζώνει τα όποιες ελπίδες υπάρχουν.

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η τουριστική κίνηση θα αρχίσει στα μέσα Ιουλίου αφού για να έρθουν ξένοι τουρίστες θα χρειαστεί να περάσει περισσότερο από ένας μήνας.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η κίνηση τον Ιούνιο θα είναι έως 90% μειωμένη σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

«Ο Ιούνιος είναι χαμένος μήνας. Δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε από το εσωτερικό ούτε από το εξωτερικό. Υπολογίζουμε ότι η κίνηση μέσω πλοίων της ακτοπλοΐας θα γίνει πιο αισθητή από τα μέσα Ιουλίου έως και τον Σεπτέμβριο και θα φθάσει το 50% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Αυτό είναι τα αισιόδοξο σενάριο» τονίζουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιμέρους άρση των περιορισμών οδήγησε σε μία κινητικότητα η οποία όμως εκτιμάται ότι δεν θα έχει συνέχεια. Οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι τώρα φεύγουν όσοι έχουν εξοχικά σε νησιά, κυρίως συνταξιούχοι και όσοι πάνε να ανοίξουν την επιχείρησή τους ή να εργαστούν και ότι μετά θα «κάτσει» η ζήτηση. Μάλιστα απαντώντας σε όσους προσβλέπουν στον εσωτερικό τουρισμό επισημαίνουν:

«Με τα δημοτικά σχολεία να ανοίγουν 1η Ιουνίου και τη σχολική χρονιά από 1η Σεπτεμβρίου η τουριστική περίοδος για τον εσωτερικό τουρισμό περιορίζεται στον Ιούλιο και έως 20 Αυγούστου, αφού πρέπει οι οικογένειες να επιστρέψουν στην βάση τους για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς».

Με τη ζημιά για το 2020 να υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη. Στόχος είναι να κάνουν διαχείριση ζημιών.

Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επεσήμανε στο «NM» : «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα» και προσέθεσε:

«Οι κρίσεις συνήθως οδηγούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις. Οι μεγάλοι αγοράζουν τους μικρούς. Το εναλλακτικό σενάριο είναι οι μικρομεσαίες εταιρείες να ενώνονται μεταξύ τους για να γίνουν μεγάλες και να αντέξουν. Όμως στην ελληνική ακτοπλοΐα οι προβληματικές προσωπικές σχέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών «ιδιωτικών» ακτοπλοϊκών εταιρειών εμποδίζουν την υλοποίηση αυτού του σωτήριου για εκείνες σεναρίου.

Τώρα είναι ορατό το ενδεχόμενο κάποιοι να πουλήσουν τον στόλο τους και να βγουν από το παιχνίδι. Ήδη μαθαίνουμε ότι εταιρεία έχει βγάλει, μέσω brokers, τα πλοία της προς πώληση».

Όσο αφορά για το ποια αιτήματα έχουν προς την κυβέρνηση κύκλοι της ακτοπλοΐας τονίζουν:

«Θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον από το κράτος για χορήγηση αναπτυξιακών δανείων αφού το κεφάλαιο κίνησης δεν είναι ανάπτυξη. Αν θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας τον κορωνοϊό θα πρέπει να μεγαλώσουμε τις εταιρείες μας. Θα πρέπει άμεσα να δοθούν δάνεια ανάπτυξης για να γίνουν επενδύσεις και όχι να δοθούν στο «καμένο χρήμα».

Για τις γραμμές της Αδριατικής επικρατεί ασάφεια.

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν επίσημη ενημέρωση πότε θα ανοίξουν οι γραμμές για να ταξιδεύουν επιβάτες.

Βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, παρατάθηκε ο χρόνος περιορισμού μέχρι 31 Μαΐου για συνδέσεις με πλοίο όσον αφορά στη μεταφορά επιβατών, της Ελλάδας με Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία.

Επιτρέπονται τα φορτηγά-οχήματα για την διακίνηση εμπορευμάτων ώστε να μην αποσυντονιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα αλλά όχι επιβάτες.

Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Superfast ενημέρωσε τα πρακτορεία της ότι εισιτήρια επιβατών θα μπορούν να εκδώσουν μετά την 31η Μαΐου και τους ζήτησαν να ακυρώσουν όσα εισιτήρια αγοράστηκαν για τις δυο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου.

Την ίδια ώρα οι Ιταλοί αναμένεται να ανοίξουν τα σύνορα στις 3 Ιουνίου.

Όμως τα ταξίδια στην Αδριατική αφορούν και τα δύο κράτη οπότε πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν οι περιορισμοί για τους επιβάτες στις 15 Ιουνίου.

Για καλό και για κακό πάντως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την 1η Ιουνίου, απλώς για τους τύπους, αφού τα ιταλικά λιμάνια ανοίγουν αργότερα.

Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι-Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.

Πηγή: newmoney.gr

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης