Ο Μάριος Ηλιόπουλος – ισχυρός άνδρας της Sea Jets – μιλάει για την καλοκαιρινή σεζόν που … έρχεται – Χαρακτηρίζει ως δύσκολο το φετινό καλοκαίρι, αποκλείει την έξοδο των μεγάλων ταχύπλοων με εξαίρεση το Tera Jet και σημειώνει ότι θα ζήσουμε με … επταήμερα και τριήμερα…
Απόβραδο Σαββάτου 9 Μαΐου. Μόλις εμείς εδώ στην ιστοσελίδα enandro.gr είχαμε διαβάσει τα διθυραμβικά ρεπορτάζ των διεθνών ΜΜΕ για την Ελλάδα και θελήσαμε να ρωτήσουμε τι περίμεναν οι Έλληνες ακτοπλόοι για το καλοκαίρι. Τηλεφωνήσαμε, λοιπόν, στον Μάριο Ηλιόπουλο για να διερευνήσουμε τι θα γίνει με τον τουρισμό στα νησιά το καλοκαίρι και αν θα δούμε ταχύπλοα στο Αιγαίο εφέτος.
Ο Μ. Ηλιόπουλος είναι ο πρώτος ακτοπλόος που ξεκίνησε με ταχύπλοα στην Ελλάδα κι είναι ο μεγάλος παίκτης και ο Master των ταχυπλόων παγκοσμίως. Μέχρι πέρσι τα ταχύπλοα πλοία της οικογένειας ξεπερνούσαν τις 280 διασυνδέσεις στο Αιγαίο. Συνεπώς, η γνώμη του και οι πληροφορίες του είναι πολύτιμες για ένα ρεπορτάζ για το τι περιμένουμε το καλοκαίρι του κορονοϊού στο Αιγαίο.
Τον ξαφνιάσαμε για την ώρα που πήραμε. Και μας ξάφνιασε με τον χώρο που βρισκόταν. Τον βρήκαμε προσκεκλημένο σε δείπνο στο σκάφος του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη. Ήταν μαζί με μια παρέα ακτοπλόων και τραπεζιτών. Ανάμεσα τους και γνωστοί Ανδριώτες. Συζητούσαν το ίδιο θέμα: «τι περιμένουν από αυτό το καλοκαίρι του κορονοϊού;»
Μας ξάφνιασε με την ανοικτή διάθεση του να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα με ταχύτητα. Και διαπιστώσαμε για πολλοστή φορά την ευθύτητα και την ικανότητα του να είναι σκληρά ειλικρινής απέναντι στις δυσκολίες.
Πρώτο ερώτημα:
Θα βγουν ταχύπλοα εφέτος στο Αιγαίο; Κι αν ναι πόσα;
Απάντηση κατηγορηματική:
- Βασικά δεν προβλέπω να βγουν ταχύπλοα. Δεν υπάρχουν οργανωμένα γκρουπ ούτε ζήτηση από το εξωτερικό. Δεν υπάρχει προετοιμασία. Μόνο κάποιους μεμονωμένους τουρίστες και επιβάτες εσωτερικού προσδοκούμε.
Τα ταχύπλοα του Μάριου Ηλιόπουλου δεμένα. Γι’ εφέτος δεν προβλέπονται να ξεκινήσουν διαδρομές…
Δεύτερο ερώτημα:
Εσείς τι θα κάνετε; Θα βγάλετε κάποιο πλοίο;
Απάντηση:
- Εκτός των άγονων όχι κάτι ιδιαίτερο. Αν βγει θα είναι το Terra Jet από την Ραφήνα. Με δεδομένο το πρωτόκολλο του (2.000 επιβάτες) μπορεί με το 50% που θα έχουμε εφέτος να πάρει 1.000 άτομα. Με δεδομένη την περιορισμένη κίνηση που περιμένουμε θα μπορεί με μια διαδρομή να «σκουπίσει» αν υπάρχει βεβαίως κίνηση.
Τρίτο ερώτημα:
Τι κίνηση περιμένεις δηλαδή;
Απάντηση πάλι κατηγορηματική:
- Τον Αύγουστο τον βλέπω να έχει κίνηση περίπου δυο επταήμερων πασχαλινών εβδομάδων και τον Ιούλιο δύο τριημέρων του Αγίου Πνεύματος κυρίως για αυτές τις περιόδους αιχμής one way.
Τέταρτο ερώτημα:
Δεν βλέπεις να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο;
Απάντηση κοφτή:
- Όχι για την ώρα. Το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο.
Και η κρίσιμη ερώτηση:
Να το πούμε ένα καλοκαίρι που δεν θα έχουμε ταχύπλοα παρά μόνο σαν εξαίρεση και πως και τα συμβατικά δεν θα βγουν όλα;
Και η απάντηση:
- Δες την γραμμή της Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου. Ποιος θα βάλει όλα τα πλοία του;
Και ως κατάληξη:
Άρα μιλάμε για ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι;
Και η απάντηση:
- Το καλοκαίρι όπως το ξέραμε πρακτικά… μόλις τελείωσε! Ας δούμε τι μπορούμε να περισώσουμε και ας ξεκινήσουμε για του χρόνου με στόχο την ανάκαμψη μιας και ορισμένες σταθερές και συνήθειες θα αναπροσαρμοστούν τόσο στα συμβατικά όσο και στα ταχύπλοα. Να μην πω και για τις πιθανές ανακατατάξεις ακόμα και στην κρουαζιέρα… Αυτό που κερδίσαμε είναι η αξιοπιστία της Ελλάδας και η τεράστια επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης κερδίζοντας πρωτιά στην αντιμετώπιση του ιού.
Κάπου εκεί ολοκληρώσαμε τον σύντομο διάλογο. Καταγράψαμε τις απαντήσεις. Και ιδίως την βασικότερη: δύσκολα θα έχουμε ταχύπλοα εφέτος στο Αιγαίο. Περιμένουμε, λοιπόν, να δούμε ένα καλοκαίρι εντελώς διαφορετικό από όλα όσα ξέραμε για τον τουρισμό μας, για τα νησιά μας και την ακτοπλοΐα μας.