Πέμπτη, 31 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - ΕΛΜΕ Θήρας: "Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ"

Κυκλάδες – ΕΛΜΕ Θήρας: “Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ”

|

Η ΕΛΜΕ Επαρχείας Θήρας λέει “όχι στις κάμερες”, “όχι, στο νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία” που έρχεται και τονίζει ” Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική” 

“….Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης…” Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Θήρας με θέμα τι άλλο από την παρουσία κάμερας στα σχολεία αλλά και στο νέο πολυνομοσχέδιο που έρχεται για την Παιδεία.. Και όπως τονίζει “ .Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

“Παρά την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και σωματείων, η κυβέρνηση την τελευταία στιγμή, σαν τον κλέφτη, φέρνει για ψήφιση μια απαράδεκτη εκπρόθεσμη τροπολογία και μάλιστα σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Μια τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται μάλιστα ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση(;) με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρχικά η Υπουργός Παιδείας –για άλλη μια φορά- δεν δημοσιοποίησε στη Βουλή το έγγραφο με τη συναίνεση της Αρχής! Για ποιο λόγο άραγε; Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο συνέβη πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Οι κάμερες, φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Δεν θέλουμε στη σχολική αίθουσα να μπει ο Μεγάλος Αδελφός του Όργουελ! Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανέναν και καμία να την απεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης!

Οφείλουμε οι εκπαιδευτικοί να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού. Κανένας και καμία εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του/της δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείο και να επιτρέψει τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι Αποδείξαμε ότι σε έκτακτες συνθήκες και χωρίς προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου στηρίξαμε την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή!

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος με τους εκπαιδευτικούς για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας!

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

Καλούμε άμεσα σε ενημερώσεις τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και όλους τους συναδέρφους να μας ενημερώνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ενέργειες και δράσεις

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα που ίσχυσαν τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα αποφυγής της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όλοι και όλες δώσαμε μεγάλο αγώνα να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας.

Χωρίς κάποια προετοιμασία και σχετική επιμόρφωση, πήραμε πρωτοβουλίες και φροντίσαμε με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε την επαφή μας με τα παιδιά σε μια περίοδο που είχαμε και είχαν μεγάλη ανάγκη επικοινωνίας. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του εκπαιδευτικού κόσμου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δύσκολης αυτής περιόδου, δυστυχώς υπήρξαν περιπτώσεις που για άλλη μια φορά δεχτήκαμε αήθη επίθεση από «δημοσιογράφους» που επιχείρησαν να διασύρουν έναν ολόκληρο κλάδο εκμεταλλευόμενοι το βήμα που τους παρέχουν τα συστημικά Μ.Μ.Ε.

Ταυτόχρονα το υπουργείο εν μέσω πανδημίας, ενεργώντας με απαράδεκτο και εχθρικό τρόπο εναντίον των εκπ/κών, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο φέρνει τα πάνω κάτω σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση αλλά και τροπολογία που εισάγει τις κάμερες στη σχολική τάξη.

Ως ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ:

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων :

α) να ελέγξουν τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο αλλά και αυτά που διεκδικούμε (Αριθμός παιδιών ανά τμήμα, αριθμός εκπαιδευτικών στο γραφείο, απολύμανση σχολείων, λειτουργία τουαλετών και βρυσών, κατάσταση προαυλίων, αντισηπτικά – μάσκες – γάντια για όλους μέχρι το τέλος της χρονιάς, παρουσία καθαριστριών καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών με τα λεωφορεία, κλπ)

β) την εβδομάδα που έρχεται να συγκαλέσουν έκτακτες συνεδριάσεις έτσι ώστε να καταγραφούν τα τυχόν προβλήματα και να γίνει ενημέρωση της ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ εγγράφως ώστε το Δ.Σ. να αποκτήσει άμεσα συγκεκριμένη εικόνα ανά σχολείο.

γ) να καλέσουν ταυτόχρονα τα σχολικά συμβούλια έτσι ώστε να εμπλακούν άμεσα στα ζητήματα οι σύλλογοι γονέων αλλά και να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι δημοτικές αρχές. Να ενημερωθούν εγγράφως οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα υφιστάμενα προβλήματα. Επίσης, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων για τα προβλήματα αυτά. Προτείνουμε κανένα σχολείο να μη συνεχίσει τη λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.

δ) να πάρουν αποφάσεις για μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης από τη τάξη. Καμία κάμερα σε καμία τάξη. Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Για τους μαθητές που μένουν στο σπίτι προτείνουμε την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ε) να πάρουν αποφάσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κινείται στις ίδιες ράγες με τα προηγούμενα, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο της αγοράς.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει με τη σειρά του όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας και θα αποστείλει επιστολές σε όλα τα δημοτικά συμβούλια και δημοτικές επιτροπές παιδείας . Επίσης θα βγάλει ανακοινώσεις, θα πραγματοποιήσει συνεντεύξεις , και θα προχωρήσει επί τόπου σε ελέγχους και παρεμβάσεις στα σχολεία.

Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος (Δαμαριώνας): ΗΧΟ-ΤΟΠΙΑ 2025 στη βρύση Αδησαρού, ένα μουσικό και ιστορικό ταξίδι

Μια βραδιά γεμάτη πολιτισμό, ξενάγηση και jazz ήχους σε έναν μοναδικό τόπο της Νάξου

Ακυβερνησία σκάφους με επτά αλλοδαπούς στο στενό Πάρου – Αντίπαρου

Άμεση παρέμβαση των αρχών – Προσάραξε με ασφάλεια το σκάφος στο λιμάνι Αντίπαρου χωρίς τραυματισμούς ή θαλάσσια ρύπανση

Εγκαινιάζεται η έκθεσης ζωγραφικής «Ταξιδεύοντας…» στο Κάστρο Νάξου

Η ART ARK Gallery φιλοξενεί τα έργα των Μάρθας Κορίτσογλου και Κάλλιας Παπαθεοδώρου από 1 έως 15 Αυγούστου

Αναφορά για τα πνευματικά δικαιώματα στη μουσική στη Σαντορίνη κατέθεσε ο Φ. Φόρτωμας

Αίτημα επιχειρηματιών για ενιαίο φορέα διαχείρισης και δίκαιη τιμολόγηση των δικαιωμάτων χρήσης μουσικής

Μύκονος: Πτώση “γουρούνας” στη θάλασσα στον Άγιο Ιωάννη

Δύο τουρίστριες σώες μετά από ατύχημα με τετράτροχη μοτοσυκλέτα – Άμεση κινητοποίηση του Λιμενικού

Νάξος: Όταν ο Νικόλας Πιτταράς γνώρισε τη Μαριέττα Γαλάνη

: Ένα τηλεφώνημα πριν από δέκα χρόνια, μια αληθινή σχέση εμπιστοσύνης, και μια συνεργασία βασισμένη στην ποιότητα και την ακεραιότητα

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Νάξος: Δεν θα πραγματοποιηθεί φέτος η πανήγυρη της Παναγίας στη Μονή Αγιάς

Αναστέλλεται η καθιερωμένη ετήσια πανήγυρη του Δεκαπενταύγουστου λόγω εργασιών συντήρησης στο ιστορικό μνημείο

ΔΕΔΔΗΕ: Προσωρινή διακοπή ηλεκτροδότησης (01/08) στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες

Προειδοποιητική διακοπή ρεύματος νωρίς το πρωί σε αρκετές περιοχές – Δείτε αναλυτικά ποιοι οικισμοί επηρεάζονται

Κρήτη: Βλάβη στον καταπέλτη του “Blue Star Chios” στο Ηράκλειο

Μικρή αναστάτωση για τους επιβάτες, αποκατάσταση της βλάβης και καθυστέρηση 2,5 ωρών στην αναχώρηση για Σητεία

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»

Πανελλαδικές 2025: «Πνοή» επιτυχίας για τους μαθητές της Νάξου

Μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου «ΠΝΟΗ» στη Νάξο διακρίνονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πού πέρασαν και τι βαθμούς συγκέντρωσαν

Νάξος – Οι καρποί του φροντιστηρίου “Παιδεία”: Επιτυχίες μαθητών στις Πανελλαδικές 2025

Με κόπο, επιμονή και την υποστήριξη του φροντιστηρίου «Παιδεία» του Γιώργου Βάβουλα, οι μαθητές της Νάξου κατακτούν τις κορυφαίες σχολές της χώρας.