Ως “ανεπαρκείς” χαρακτηρίζονται οι νέες δέστρες (μπίντες) στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης από τον πλοίαρχο Μιχάλη Λυγνό του “Διονύσιος Σολωμός” – Τι αναφέρει στην επιστολή του προς το Λιμενάρχειο Θήρας
“… Το πρόβλημα ξεκινάει εδώ. Πώς είναι δυνατόν κάτω από αυτές τις συνθήκες να μπορέσουν να περάσουν οι άνθρωποι αυτοί 2 και πολλές φορές 3 κάβους σε μία δέστρα όταν το άνοιγμα που υπάρχει γύρω από τις δέστρες δεν το επιτρέπει;
Εδώ θα πρέπει να υπολογισθεί και το μπάζωμα των ανοιγμάτων αυτών από χώματα και φερτά υλικά τα οποία πολλές φορές πλημμυρίζουν τον προβλήτα όταν επικρατούν οι καιρικές συνθήκες που σας προανέφερα… “
Αυτά αναφέρει ανάμεσα στα άλλα .στην επιστολή που έστειλε στο Λιμεναρχείο Θήρας, ο καπετάνιος του επιβατικού πλοίου “Διονύσιος Σολωμός” cpt Μιχάλης Λυγνός και εξηγεί με ουκ ολίγα επιχειρήματα γιατί θεωρεί ότι οι νέες δέστρες (μπίντες) που έχουν τοποθετηθεί στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης, περισσότερο προβλήματα θα δημιουργήσουν παρά θα λύσουν, τόσο στους καβοδέτες όσο και στα πλοία που θα πρέπει γρήγορα σχετικά να δέσουν ή να αντιμετωπίσουν δύσκολες καιρικές συνθήκες.. Να σημειώσουμε ότι με βάση τις φωτογραφίες που βλέπουμε στην σελίδα kaipoutheos.gr οι δέστρες είναι επιδαπέδιες και εύκολα μπορούν να γεμίσουν με φερτά υλικά λόγω των καιρικών συνθηκών…
Ας δούμε αναλυτικά την επιστολή που έστειλε ο cpt Μιχάλης Λυγνός πριν από τρεις ημέρες και εκεί χαρακτηρίζει ως ανεπαρκείς τις νέες δέστρες..
“Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με Αξιωματικό ΛΣ του Λιμεναρχείου Θήρας με θέμα τις νέες δέστρες που τοποθετούνται από την κατασκευάστρια εταιρεία στόν προβλήτα Αθηνιού θα ήθελα να σας αναφέρω τα παρακάτω:
Ο Αθηνιός προσβάλλεται από ΝΔ ανέμους λόγω της έκθεσής του στο ανοιχτό πέλαγος. Μεγάλοι όγκοι κυμάτων πολλές φορές καλύπτουν τον προβλήτα κατά τους χειμερινούς μήνες. Για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων κάτω από αυτές τις δύσκολες καιρικές συνθήκες απαιτούνται περισσότεροι κάβοι από όταν αυτές είναι καλές.
Παράλληλα οι καβοδέτες με συγχρονισμό και πολλές φορές με κίνδυνο για την ασφάλεια τους θα πρέπει να τοποθετήσουν τους κάβους στις δέστρες ώστε να μπορέσει το πλοίο να αγαντάρει καθώς κάθε δευτερόλεπτο είναι πολύτιμο για την ασφαλή του πρόσδεση.
Το πρόβλημα ξεκινάει εδώ. Πώς είναι δυνατόν κάτω από αυτές τις συνθήκες να μπορέσουν να περάσουν οι άνθρωποι αυτοί 2 και πολλές φορές 3 κάβους σε μία δέστρα όταν το άνοιγμα που υπάρχει γύρω από τις δέστρες δεν το επιτρέπει;
Εδώ θα πρέπει να υπολογισθεί και το μπάζωμα των ανοιγμάτων αυτών από χώματα και φερτά υλικά τα οποία πολλές φορές πλημμυρίζουν τον προβλήτα όταν επικρατούν οι καιρικές συνθήκες που σας προανέφερα.
Ένα άλλο πρόβλημα που πιθανόν να προκύψει είναι ότι δεν φαίνεται εφικτό να μπορούν να τοποθετηθούν περισσότεροι κάβοι σε αυτές τις δέστρες, άσχετα με το αν μεγαλώσουν τα ανοίγματα γύρω από αυτές, γιατί θα βγαίνουν από αυτές όταν καλούν υπό γωνία. Όταν δε τρίβουν στο στόμιο των ανοιγμάτων θα κόβονται.
Τέλος, το ίδιο πρόβλημα ίσως να αντιμετωπίσουν και τα ταχύπλοα εκείνα που κάνουν πλαγιοδέτηση όταν με έναν κάβο που καλεί υπό γωνία (spring) και κάνοντας τον μοχλό δένουν στον προβλήτα”.