Αφορμή; η διαφήμιση αντισηπτικού και 6 μασκών σε τιμή σχεδόν 15 ευρώ – Η αναφορά της Ελενα Ακρίτα από το διαδίκτυο, η “συγνώμη” της Μηλιαρέση και η ανακοίνωση για την απόλυσή της
Η αλήθεια είναι αρκετοί είχαμε (και έχουμε ενοχληθεί) από την τηλεοπτική διαφήμιση όπου γνωστό πρόσωπο της τηλεόρασης καλούσε τους τηλεθεατές να αγοράσουν μάσκες και αντισηπτικά, σε ιδιαίτερα υψηλή τιμή… Και χθες η Ελενα Ακρίτα εμφανίστηκε ικανοποιημένη – κάτι που δήλωσε άλλωστε και στην προσωπική της ιστοσελίδα – για την επιβολή προστίμου σε εταιρεία αντισηπτικών για αισχροκέρδεια. Και έκανε ειδική αναφορά στην εταιρεία που διαφήμιζε η Μαίρη Μηλιαρέση και που καλούσε τους καταναλωτές να προμηθευτούν ένα αντισηπτικό και έξι μάσκες στην εξωφρενική τιμή των 15 σχεδόν ευρώ. Οταν κάθε μάσκα κοστίζει περίπου 50 λεπτά και τα αντισηπτικό 2-3 ευρώ μάξιμουμ.
Για την απόφαση του Αδωνι Γεωργιάδη να επιβάλει πρόστιμο, το σχόλιο της Ελενας Ακρίτα ήταν το εξής: “Όταν η ‘επανάσταση του πληκτρολογίου’ αποδίδει καρπούς. Πρόστιμο 50.000 για αισχροκέρδεια στην εταιρεία εμπορίας αντισηπτικών. #covid19″
Αλλωστε ήδη από την πρώτη στιγμή είχε αντιδράσει με οργή στην σχετική διαφήμιση, σημειώνοντας: “Ένας εισαγγελέας ας το ερευνήσει. Αισχροκέρδεια! Έξι μάσκες κι ένα αντισηπτικό 14.90 €; Συν αποστολή +10 € για μεταφορικά = 25 €. Ποιος τα πουλάει αυτά, έναν ξερό αριθμό τηλεφώνου έχουν βάλει κι ούτε διεύθυνση ούτε τίποτα! Όταν τους καλέσεις το μηνυμα λέει ‘ευχαριστούμε που καλέσατε την εταιρία ΚΛΟ’. Ποια είναι η εταιρία ΚΛΟ; Πληκτρολογώ και δεν βρίσκω τίποτα. Τι γινεται εδώ; #ΕΣΡ ακούει;”
Και βέβαια το ΕΣΡ δεν άκουσε. Αλλωστε εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια δεν ακούει και είναι να απορεί κανείς γιατί υπάρχει. Η απάντηση έχει να κάνει με το γεγονός ότι “δεν έχουμε στελέχωση, δεν προλαβαίνουμε, οι αλλαγές είναι καθημερινές, που να προλάβουμε”… Το γεγονός βέβαια ότι η χαρτούρα είναι ατελείωτη και οι όποιοι υπάλληλοι είναι ανάμεσα σε χαρτιά, ελάχιστη σημασία έχει.. Που να δουν και τις καταγγελίες..
Η συγνώμη και η ανεργιά
Τεσπα… Η ουσία είναι ότι μετά τον σάλο, η Μαίρη Μηλιαρέση αισθάνθηκε την ανάγκη να ζητήσει συγνώμη… Και μέσα από δική της ανακοίνωση στα social media εξήγησε πως λειτουργεί η παρουσίαση προϊόντων και βέβαια αποκάλυψε ότι μετά τον σάλο έμεινε άνεργη…
“Ένιωσα την ανάγκη και την υποχρέωση να απευθυνθώ σε όλους εσάς που με γνωρίζετε ή με βλέπετε στην τηλεόραση τα τελευταία περίπου 30 χρόνια. Αφορμή για την ανάρτηση αυτή είναι η έντονη αρνητική κριτική που δέχθηκα για το κόστος του προϊόντος, σε ένα σποτ τηλεπωλήσεων που παρουσίασα, σχετικό με την προφύλαξη από τούς ιούς και τα μικρόβια.
Κατ’ αρχάς θέλω να υπενθυμίσω, ότι η βασική και μοναδική δουλειά μου, αρκετά χρόνια τώρα, είναι η παρουσίαση προϊόντων στην τηλεόραση. Ζω από αυτό, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τίμια και με αξιοπρέπεια. Όμως, δεν αποφασίζω εγώ ποια προϊόντα θα προωθήσουν οι εργοδότες μου. Από την στιγμή που είναι νόμιμα, έχω υποχρέωση να ακολουθήσω τις επιταγές που μου επιβάλουν οι επαγγελματικές μου συμφωνίες. Όπως μια τηλεπαρουσιάστρια που εκφωνεί τις ειδήσεις, δεν αποφασίζει ποιες ειδήσεις θα πει και ποιες όχι, έτσι κι εγώ δεν έχω λόγο στο τι θα παρουσιαστεί.
Η σχέση μου με οποιαδήποτε προϊόντα είναι μόνο η παρουσίαση. Δεν έχω ούτε επιλογή, ούτε μου ζητείται η γνώμη μου, στο ποια θα είναι αυτά, ή σε ποιες τιμές θα πωληθούν. Δεν τα εμπορεύομαι εγώ. Δεν λαμβάνω προμήθεια, ούτε ποσοστά, ούτε άλλη μορφή συμμετοχής έχω σε τυχόν κέρδη από τις πωλήσεις αυτές. Αμείβομαι μόνο για το γύρισμα του όποιου σποτ το ίδιο, είτε οι πωλήσεις των παρουσιαζόμενων προϊόντων είναι ελάχιστες είτε είναι δεκάδες χιλιάδες. Είτε προβληθεί μία μέρα, είτε τρία χρόνια. Εξυπακούεται, ότι δεν έχω καμία επιρροή στο πόσο αποφασίζουν οι εργοδότες μου να πουλήσουν τα προϊόντα που προωθούνται. Ούτε μπορώ να επέμβω εάν αυτό το προϊόν, μου φανεί ακριβό ή φθηνό. Πολύ περισσότερο για τα επιπλέον έξοδα, που ούτε καν έχω γνώση.
Η παρουσίαση πριν από οτιδήποτε άλλο, είναι ενημέρωση. Ο καθένας μας ενημερώνεται και αποφασίζει πάνω σ’ αυτό. Στην εφιαλτική εποχή της πανδημίας που ζούμε, πάρα πολλές προωθήσεις και διαφημίσεις έχουν να κάνουν με προϊόντα υγείας. Πολλά από αυτά, εμμέσως πλην σαφώς μιλάνε για προφύλαξη από τους ιούς, χωρίς βέβαια να κατονομάζουν κάποιο συγκεκριμένο ιό. Η προώθηση του προϊόντος που ανέλαβα -που μίλαγε για την προφύλαξη από τούς ιούς- θεώρησα ότι είναι μέσα στα πλαίσια που κινούνται και οι υπόλοιποι διαφημιζόμενοι.
Παρ’ όλο που ο δικός μου ρόλος είναι ΜΟΝΟ αυτός της παρουσιάστριας, κατανοώ όσους δυσαρεστήθηκαν, απογοητεύτηκαν ή θύμωσαν με τα προϊόντα, τις τιμές, ή ότι άλλο αυτής της παρουσίασης και κατ’ επέκταση και μαζί μου. Γι αυτό τον λόγο, θέλω να ζητήσω από πλευράς μου, μια ειλικρινή συγνώμη απ’ όλους όσους δυσαρέστησα, λόγω αυτής της συγκεκριμένης επαγγελματικής μου παρουσίασης, είτε αυτό είναι δικαιολογημένο και δίκαιο,είτε όχι. Το αποτέλεσμα αυτής της ιστορίας είναι ότι έμεινα πάλι άνεργη. Εύχομαι υγεία σε όλους!”.
Και τέλος να σημειώσουμε ότι είχαμε και την δήλωση του Αδωνι Γεωργιάδη από τη θέση του Υπουργού Ανάπτυξης σχετικά με τα πρόστιμα… Οπως είναι γνωστό μπήκε το πρώτο πρίστιμο ύψους 50.000 ευρώ σε φαρμακαποθήκη για άνοδο του ποσοστού κέρδους.. Και όπως σημειώνει “Όπου εντοπίζουμε προβλήματα βάζουμε πρόστιμα. Χθες, βάλαμε το πρώτο πρόστιμο, 50.000 ευρώ, σε μία εταιρία αντισηπτικών που θεώρησε καλό να ανεβάσει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες το ποσοστό κέρδους της μέσα στην κρίση. Αυτό είναι παντελώς απαράδεκτο. Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είναι η ώρα για εύκολο κέρδος”.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα thetoc.gr