Η μεγαλύτερη έκθεση τουριστικού κλάδου – στο Metropolitan Expo – στο πλαίσιο της Horeca ολοκληρώθηκε – Είχε 550 εκθέτες και τους περισσότερους από 120.000 επισκέπτες – Παρουσίασε νέα προϊόντα και τις σύγχρονες προτάσεις στον χώρο της ξενοδοχείας και της εστίασης – Τι είπε ο Υπουργός Τουρισμός κος Θεόχαρης όταν έκοψε την κορδέλα
Τα βασικά μέτρα της κυβέρνησης για τον τουρισμό, ανέπτυξε ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, από το βήμα της 9ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της Horeca.
Η έκθεση του τουριστικού κλάδου, με τους 550 εκθέτες και τους περισσότερους από 120.000 επισκέπτες, παρουσιάζει τα νέα προϊόντα και τις σύγχρονες προτάσεις στον χώρο της ξενοδοχείας και της εστίασης, άνοιξε τις πύλες της την Παρασκευή και ολοκληρώνεται σήμερα.
Την έκθεση, που εξυπηρετεί τη βιομηχανία του τουρισμού, επέλεξε και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας για την πραγματοποίηση της ετήσιας συνέλευσης του, με τον πρόεδρο του Αλέξανδρο Βασιλικό να αναφέρει ότι «Η δεκαετία που πέρασε ήταν ένα μάθημα για όλους και με αφορμή την κρίση, οι εύκολες λύσεις αποδείχθηκαν μύθοι και ψευδαισθήσεις και στην πραγματικότητα, απλά πυροβολούσαμε τα πόδια μας», οπότε τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την χάραξη τουριστικής στρατηγικής για την επόμενη δεκαετία. Παράλληλα, σημείωσε την ανάγκη κυβερνητικών μέτρων για την φορολογική ελάφρυνση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και τη βραχυχρόνια μίσθωση.
Ο δεκαετής σχεδιασμός
Ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, από το βήμα της 9ης Γενικής Συνέλευσης του ΞΕΕ, αναφέρθηκε στα βασικά μέτρα της κυβέρνησης για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος όπως σημείωσε πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εθνική υπόθεση.
Τονίζοντας πως «το 2020 μπορεί πραγματικά να αναδειχθεί σε έτος ορόσημο για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη», αναφέρθηκε στην εκπόνηση δεκαετούς σχεδίου για τον τουρισμό.
Όπως ανέφερε:
– Δίνουμε ώθηση στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη μέσα από τη δημιουργία πλαισίου πιστοποίησης και Παρατηρητηρίου Αειφόρου Ανάπτυξης.
– Εμπλουτίζουμε το προϊόν μας με την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Φέρνουμε ήδη το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό και δρομολογούμε σειρά πρωτοβουλιών και για άλλες μορφές, όπως ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο Silver, ο αναρριχητικός, ο ορεινός, ο θαλάσσιος τουρισμός, το Home Porting κτλ.
– Αναδιατάσσουμε το σύνολο της τουριστικής εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στα δεδομένα και στις απαιτήσεις της αγοράς και να δίνει ευκαιρίες καριέρας σε όλο και περισσότερους νέους και νέες μας.
Οι άμεσες προτεραιότητες
Ταυτόχρονα, έχουμε δρομολογήσει την κάλυψη μιας σειράς άμεσων προτεραιοτήτων:
– Πρώτα απ’ όλα, η προβολή της χώρας: Για πρώτη φορά, από τις 15 Ιανουαρίου είναι ήδη «στον αέρα» η νέα διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ. Πλήρως ανανεωμένη σε ύφος, φιλοσοφία και περιεχόμενο. Προβάλλουμε την καλύτερη δυνατή Ελλάδα, με τον καλύτερο και πληρέστερο δυνατό τρόπο.
– Διευρύνουμε το άνοιγμα νέων αγορών.
– Χωροθετούμε τουριστικά λιμάνια και μαρίνες σε όλη τη χώρα και απλοποιούμε το επενδυτικό πλαίσιο.
– Επενδύουμε στη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών και στην ασφάλεια.
Όπως ο ίδιος είπε, αυτές είναι «κάποιες ενδεικτικές αναφορές δίνοντας το στίγμα μιας πολιτικής που θέλει και μπορεί να απελευθερώσει το ανεκμετάλλευτο δυναμικό του ελληνικού τουρισμού και να ξεκλειδώσει ευκαιρίες και δυνατότητες για το παρόν και το μέλλον».
Συνεργασία με το Ξ.Ε.Ε.
Για τη συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, αναφέρθηκε σε μια σειρά δράσεων όπως:
– Αγκαλιάζουμε την εμβληματική δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό», για να την ταξιδέψουμε σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο της πολιτικής μας για την ανάδειξη της Ελληνικής Γαστρονομίας.
– Αναλαμβάνουμε επίσης τη διεθνοποίηση του Προγράμματος Επιτάχυνσης του CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, του πρώτου startup επιταχυντή, αποκλειστικά για τον τουρισμό, ο οποίος δημιουργήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Πρόκειται για μια καινοτόμο πρωτοβουλία, η οποία δείχνει την αλυσίδα αξίας που δημιουργεί ο Έλληνας ξενοδόχος και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, και μάλιστα εκεί όπου θα κριθεί το μέλλον: Στην ψηφιακή τεχνολογία.
– Ιδρύουμε έναν νέο φορέα, εισάγοντας και σχετικό νόμο στη Βουλή, ο οποίος θα έχει ως αποκλειστικό αντικείμενο το ξεδίπλωμα δράσεων κοινωνικής ευθύνης. Με χρηματοδότηση 1 εκατομμυρίου ευρώ από το ΞΕΕ σε πρώτη φάση, κάνουμε πράξη τον διακηρυγμένο στόχο του πρωθυπουργού και της κυβέρνησής μας για ανάπτυξη η οποία θα φτάνει σε όλους. Για τη στήριξη των πιο αδύναμων, για την επούλωση πληγών που άφησε πίσω της η κρίση, για την προστασία του περιβάλλοντος, για τη βιώσιμη ανάπτυξη παντού και για όλους.
Με αυτή την πρωτοβουλία, δίνουμε ένα παγκόσμιο παράδειγμα: Τα ελληνικά ξενοδοχεία, πρωτοπόρα παγκοσμίως, μεταδίδουν το μήνυμα πως η ανάπτυξη πρέπει να υπηρετεί τη συνοχή, πως η ευημερία της οικονομίας δεν είναι μόνον κάποιοι αριθμοί. Αλλά αυτή η ευημερία, μπορεί και πρέπει να αντανακλάται στο κοινωνικό σύνολο.
Το ξενοδοχείο, λοιπόν, μάς αφορά όλους. Αφού κάθε ξενοδοχείο, εκτός από εστία φιλοξενίας, γίνεται και εστία κοινωνικής ευθύνης, προσφοράς και συνοχής.
Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία, η οποία θα φέρει τον διακριτικό τίτλο «HOTELS FOR» είναι η έμπρακτη ανταπόδοση του ελληνικού ξενοδοχείου στην ελληνική κοινωνία. Δημιουργεί απόθεμα εμπιστοσύνης. Και ξέρετε, η εμπιστοσύνη είναι πολύτιμη. Είναι η πιο δυνατή καύσιμη ύλη για να δώσουμε ενέργεια στον καλύτερο τουρισμό, που θέλουμε και που μας αξίζει.