Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα - ΠΕΝΕΝ: Δένουν οι κάβοι των πλοίων για 24 ώρες στις...

Ελλάδα – ΠΕΝΕΝ: Δένουν οι κάβοι των πλοίων για 24 ώρες στις 18 Φεβρουαρίου

|

Απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, προκήρυξε η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), συμμετέχοντας στην 24ωρη παμπειραϊκή απεργία που έχει κηρύξει για την Τρίτη 18/02 το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Το είδαμε να έρχεται από τη στιγμή που η ΑΔΕΔΥ προχώρησε σε ανακοίνωση απεργίας την 18η Φεβρουαρίου… Οπότε, δεν μας έκανε εντύπωση.. Απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, προκήρυξε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), συμμετέχοντας στην 24ωρη παμπειραϊκή απεργία που έχει κηρύξει για την Τρίτη 18/02 το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της καλεί τα μέλη της να συμμετάσχουν στην απεργία αναφέροντας ότι η «κυβέρνηση με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή εγκαινιάζει μια νέα επίθεση στα ασφαλιστικά – συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα». Προσθέτει επίσης ότι με «τον νέο νόμο διατηρούνται τα αυξημένα όρια ηλικίας σε άνδρες και γυναίκες και οι επικουρικές συντάξεις παραμένουν καθηλωμένες στα ίδια επίπεδα».

Για το χώρο της Ναυτιλίας η ΠΕΝΕΝ τονίζει ότι «το κοινό μέτωπο εφοπλιστών-κυβέρνησης θέτει άμεσα ως προτεραιότητα την κατάργηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία και τον διωγμό των εναπομεινάντων Ελλήνων ναυτεργατών προκειμένου να “ανακάμψει” το ελληνικό νηολόγιο».

Συμπληρώνει επίσης ότι στο «χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας οι κουτσουρεμένες οργανικές συνθέσεις διαμορφώνουν τριτοκοσμικές συνθήκες δουλειάς με εντατικοποίηση, δραματικά επιβαρυμένα ωράρια εργασίας, με συστηματική παραβίαση των όρων εργασίας και των Συλλογικών Συμβάσεων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net αναφέρει: 

Συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που έφερε στην Βουλή εγκαινιάζει μια νέα επίθεση στα ασφαλιστικά – συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα.

Στην κατεύθυνση αυτή νομοθετικά παγιώνει τις πιο αντιδραστικές περικοπές του γνωστού νόμου Κατρούγκαλου και των άλλων αντιασφαλιστικών νόμων της μνημονιακής περιόδου αποδεικνύοντας τα προεκλογικά ψεύδη της περί κατάργησης του νόμου4387/2016 ο οποίος επέφερε μειώσεις που ξεπέρασαν τα 400 ευρώ στις κύριες συντάξεις και τώρα τον καθιστά παντοδύναμο…

Με τον νέο νόμο διατηρούνται τα αυξημένα όρια ηλικίας σε άνδρες και γυναίκες, οι επικουρικές συντάξεις παραμένουν καθηλωμένες στα ίδια επίπεδα.

Ειδικότερα με τον νέο νόμο η επικουρική ασφάλιση (ΕΤΕΑΕΠ) ενσωματώνεται στον ΕΦΚΑ και ανοίγει ο δρόμος έως και την πλήρη κατάργησή της. Το ίδιο γίνεται και με τα αποθεματικά του που είναι στα 7 δις ευρώ, ταυτόχρονα ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την ιδιωτικοποίησή του.

Νομιμοποιείται και θωρακίζεται η λεηλασία που έγινε όλα τα τελευταία χρόνια με τα κλεμμένα των ταμείων.

Η 13η  και η 14η σύνταξη στέλνεται στο πυρ το εξώτερο όπως επίσης και τα βαρέα και ανθυγιεινά για χιλιάδες εργαζόμενους.

Αυτή είναι η πραγματικότητα με το νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και η επικοινωνιακή εκστρατεία της κυβέρνησης και των φιλικών προς αυτήν Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης περί παροχών και αυξήσεων στις συντάξεις θα πέσουν στο κενό.

Παράλληλα με τα παραπάνω κυβέρνηση και κεφάλαιο την ίδια στιγμή στην αντιλαϊκή ατζέντα τους έχουν βάλει πλώρη να κλιμακώσουν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και σειρά τώρα παίρνουν ΔΕΗ  – ΕΛΤΑ – Λιμάνια – Λάρκο – Νοσοκομεία – δήμοι που βγαίνουν είτε συνολικά είτε κερδοφόρα κομμάτια στο σφυρί και με τον τρόπο αυτό παραδίδονται έναντι πινακίου φακής στα εγχώρια και πολυεθνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Είναι επίσης η ένταση και η αύξηση των πλειστηριασμών ενάντια στην πρώτη λαϊκή κατοικία.

Ταυτόχρονα στην αντιλαϊκή κυβερνητική ατζέντα το επόμενο διάστημα θα ξεδιπλωθεί μια νέα επίθεση που αφορά τις συγκεντρώσεις – διαδηλώσεις – πορείες του εργατικού και ευρύτερα του λαϊκού κινήματος μέσα από την οποία η κυβέρνηση επιδιώκει να τις περιορίσει δραστικά εξυπηρετώντας τις αξιώσεις της εργοδοσίας βάζοντας όρια και ποινικοποιώντας τους υπεύθυνους για τον τρόπο που αυτές θα πραγματοποιούνται στους δρόμους και επιδιώκοντας την επιτήρηση από τις δυνάμεις της αστυνομίας.

Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική πάει χέρι – χέρι με την ένταση του αυταρχισμού, της αστυνομικής βίας και καταστολής αλλά και της εργοδοτικής τρομοκρατίας για να επιβληθεί ο νόμος και η τάξη, να υπονομευτεί κάθε εργατική και λαϊκή αντίδραση και αντίσταση σε αυτήν την πολιτική.

Στον χώρο της Ναυτιλίας το κοινό μέτωπο εφοπλιστών – κυβέρνησης θέτει άμεσα ως προτεραιότητα την κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και τον διωγμό των εναπομεινάντων ελλήνων Ναυτεργατών προκειμένου να “ανακάμψει” το ελληνικό νηολόγιο.

Στον χώρο της επιβατηγού Ναυτιλίας οι κουτσουρεμένες οργανικές συνθέσεις διαμορφώνουν τριτοκοσμικές συνθήκες δουλειάς με εντατικοποίηση, δραματικά επιβαρυμένα ωράρια εργασίας, με συστηματική παραβίαση των όρων εργασίας και των ΣΣΕ….

Ταυτόχρονα οι ΣΣΕ στα Ποντοπόρα , τα Μεσογειακά Φ/Γ – Δ/Ξ και τα Φορτηγά κάτω των 500 κόρων εξακολουθούν να είναι οι μισθοί στα επίπεδα του 2010 με ευθύνη του εργοδοτικού – κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού οι οποίες δυνάμεις παρέχουν ασυλία στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και άτυπα έχουν δώσει την συναίνεσή τους και έχουν υπογράψει μακροχρόνια εργασιακή ειρήνη με τα μεγάλα αφεντικά τους….

Την ίδια περίοδο τα συνταξιοδοτικά προβλήματα που αφορούν τους απόμαχους της θάλασσας που έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε μακροχρόνια αποτελμάτωση και η καθυστέρηση που σημειώνεται είναι εξοργιστική χωρίς να σημειώνεται καμιά θετική παρέμβαση για την εξασφάλιση των συνταξιοδοτικών τους παροχών….

Στο φόντο όλων των παραπάνω εξελίξεων είναι φανερό ότι τόσο τα συνολικότερα προβλήματα που αφορούν τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους άνεργους και τα λαϊκά στρώματα όσο και τα ειδικότερα που σχετίζονται με το Ναυτεργατικό μας κόσμο η ζωή δείχνει ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν κατ’ οποιοδήποτε τρόπο στα πλαίσια της ασκούμενης αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.

Μια πολιτική (όπως και της προηγούμενης κυβέρνησης) η οποία έχει στο προσκήνιο αποκλειστικά τα συμφέροντα των λίγων, του κεφαλαίου (εφοπλιστών, τραπεζιτών, βιομηχάνων), την στήριξη της ανταγωνιστικότητας  και της κερδοφορίας τους.

Εκείνο το οποίο επιβάλλεται σε αυτές τις συνθήκες είναι οι εργαζόμενοι και τα πλατιά λαϊκά στρώματα να οργανώσουν την δική τους αντίσταση και αντεπίθεση βάζοντας μπροστά τα δικαιώματά τους, τις δικές τους ανάγκες, τα δικά τους δίκαια αιτήματα.

Αιτήματα, στόχους και διεκδικήσεις τα οποία όχι αποσπασματικά αλλά συνολικά θα διαμορφώνουν ένα πλαίσιο διεκδικήσεων το οποίο θα συγκρούεται με την συνολική επίθεση που δέχονται όλα τα τελευταία χρόνια και σήμερα από τις κυβερνητικές πολιτικές, το κεφάλαιο και την Ε.Ε.

Σε μια τέτοια κατεύθυνση οφείλει και πρέπει να πρωτοστατήσει το αγωνιστικό – ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα οργανώνοντας, σχεδιάζοντας την αντεπίθεση της εργατικής τάξης.

Στα πλαίσια αυτής της κατεύθυνσης και σε αυτή την προοπτική η ΠΕΝΕΝ για άλλη μια φορά συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που έχει κηρύξει το Ε.Κ. Πειραιά και καλεί τα μέλη μας να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία στις 18 Φλεβάρη 2020.

Η απεργία ξεκινάει στις 18/2/2020 ώρα 00.01

και ολοκληρώνεται στις 18/2/2020 ώρα 24.00

 Όλοι στην μάχη για την επιτυχία της απεργίας

Πειραιάς 7/2/2020

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ.: Σε νεώτερη ανακοίνωσή μας πριν την απεργία θα καταθέσουμε το αναλυτικό διεκδικητικό πλαίσιο και τα αιτήματά μας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου