Ο Νότης Μαρτάκης – Πρόεδρος της MTC GROUP – μιλώντας στους φοιτητές του Τμήματος Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Ελλάδας και την στρατηγική που οφείλουμε να ακολουθήσουμε
«Ήρθε ο καιρός να αναδείξουμε την Ποιότητα και την Ασφάλεια ως βασικά ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα στον Τουρισμό. Αρκεί να είμαστε σε θέση να υπηρετήσουμε και τα δύο με συνέπεια και υπευθυνότητα», τόνισε το περασμένο Σάββατο ο Νότης Μαρτάκης στην ετήσια διάλεξή του προς τους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Τμήματος Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, προσθέτοντας ότι , «λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού από τρίτες χώρες, το δίπολο «΄Ηλιος – Θάλασα» δεν αντέχει σε τιμολογιακή σύγκριση και, συνεπώς, δεν αποτελεί πλέον, μόνο του, προνομιακό πεδίο της χώρας μας».
Στην ομιλία του με θέμα τη διαχείριση τουριστικών προορισμών, ο Πρόεδρος της MTC GROUP, επισήμανε ότι «ζούμε στην εποχή του επαναπροσδιορισμού των προτεραιοτήτων σε ότι αφορά την τουριστική στόχευση» και πρόσθεσε: «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξεφύγουμε από στερεότυπα, να προχωρήσουμε σε συνέργειες και, το κυριότερο, να οριοθετήσουμε τις γνώσεις και τις δυνατότητες του καθενός μας.
Η Λουδοβίκια αντίληψη κάποιων τοπικών παραγόντων του l’etat c’est moi οφείλει να παραχωρήσει τη θέση της στην ανάγκη της συναντίληψης και της συνένωσης δυνάμεων. Σε αυτή την πορεία για την τουριστική ανάπτυξη κάθε προορισμού κανένας δεν έχει το δικαίωμα να επιδιώκει να προχωράει μόνος του».
Ο ομιλητής αναφέρθηκε επίσης τόσο στις συνεχείς μεταβολές των ταξιδιωτικών τάσεων όσο και στα γεωπολιτικά δεδομένα που, εν τέλει, διαμορφώνουν τη ζήτηση.
«Αυτό σημαίνει -πρόσθεσε – ότι κάθε υπεύθυνος διαχειριστής ενός τουριστικού προορισμού οφείλει να προσαρμόζει την προσφορά σε όσα η αγορά ζητάει χωρίς να επιδιώκει να επιβάλει στις αγορές αυτό που ο προορισμός διαθέτει, ενώ, ταυτόχρονα, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη όσα συμβαίνουν στο γεωγραφικό περίγυρο, σταθμίζοντας τόσο τις ευκαιρίες όσο και τις ενδεχόμενες απειλές που μπορεί να επηρεάσουν την τουριστική κίνηση».
Εδικά για το τελευταίο, επισήμανε τη διαφαινόμενη ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο που «ανάλογα με την εξέλιξή της, είναι πιθανό να μεταβάλει τα δεδομένα της τουριστικής κίνησης, αν κάποια χώρα, όπως η Ελλάδα, μπορέσει να εκπέμψει το μήνυμα της ασφάλειας που, λόγω και των ασύμμετρων απειλών, αποτελεί συγκριτικό της πλεονέκτημα, έναντι άλλων, φθηνότερων προορισμών, που όμως διακρίνονται για την αστάθεια και την επικινδυνότητά τους».
Τέλος, επανέλαβε τη θέση που έχει , κατά καιρούς, διατυπώσει ως προς την αποτελεσματικότητα των εκθεσιακών συμμετοχών «που έπαψαν πλέον να αποτελούν το άπαν κάθε προσπάθειας διεκδίκησης μεριδίου αγοράς», ενώ , για μια ακόμη φορά, έψεξε «τη ρητορική περί υπερτουρισμού που, σε ότι αφορά ελληνικούς προορισμούς, αποτελεί στρατηγικό λάθος»
Περισσότερα νέα στην νέα ιστοσελίδα της https://www.mtcgroup.gr/