Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΟικονομίαAegean Cuisine: Στα 14 εκατ. ευρώ ο τζίρος των πιστοποιημένων εστιατορίων στις...

Aegean Cuisine: Στα 14 εκατ. ευρώ ο τζίρος των πιστοποιημένων εστιατορίων στις Κυκλάδων για το 2018

|

Οι πωλήσεις της κατηγορίας εστιατορίων που είναι πιστοποιημένα ως Aegean Cuisine, παρουσίασε ανοδική πορεία – στη μελέτη το 2018, η συνολική αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο ποσό των περίπου 24 εκατ. ευρώ (τιμές λιανικής), αυξημένη κατά 14,3% έναντι του 2017. Από αυτά, τα 14 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αφορούν πωλήσεις εστιατορίων Aegean Cuisine στις Κυκλάδες, ενώ τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ στα Δωδεκάνησα.

Aegean Cuisine… Χρόνο με το χρόνο κερδίζει όλο και περισσότερο την αγορά και το στοίχημα γίνεται πραγματικότητα. Γιατί το λέμε αυτό; Μα γιατί οι πωλήσεις της κατηγορίας εστιατορίων που είναι πιστοποιημένα ως Aegean Cuisine, παρουσίασαν ανοδική πορεία με αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης, την τελευταία τετραετία. Και οι αριθμοί είναι ένας σημαντικός δείκτης, έτσι δεν είναι;  Ειδικότερα, την περίοδο 2015-2018, εκτιμάται ότι αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 17%, παρά την αβεβαιότητα που επικράτησε στη χώρα λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στην εστίαση (δεύτερο εξάμηνο του 2015).

Αυτό προκύπτει από την μία εκ των δύο κλαδικών μελετών που εκπονήθηκαν για την προώθηση και ανάδειξη των προϊόντων και υπηρεσιών στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα των κλάδων της εστίασης και των ποτών. Οι μελέτες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της πράξης «Δράσεις προώθησης και ενίσχυσης του brand name των επιλέξιμων προϊόντων ή/και υπηρεσιών της Ελλάδος και της Κύπρου στην διασυνοριακή περιοχή (Go Brand) – 2.4.1.».

Βασικός στόχος και επιδίωξη του έργου αποτελεί η προώθηση και ανάδειξη του brand name των προϊόντων και των υπηρεσιών στις Κυκλάδες και στο πλαίσιο του έργου, δημιουργήθηκαν 2 clusters. Του cluster Aegean Cuisine και του cluster Κυκλαδικού Οίνου, τα οποία συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση τροφίμων TUTTO FOOD, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 9 Μαΐου στο Μιλάνο της Ιταλίας, όπου εκπρόσωποι των δικαιούχων της Πράξης με το ακρωνύμιο Go Brand και επιχειρήσεων από τους 10 συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) προέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και τη Χίο.

Επιπλέον, εκπονήθηκαν οι δύο κλαδικές μελέτες, μία για την Aegean Cuisine και μία για τα τοπικά ποτά, οι οποίες βρίσκονται ήδη αναρτημένες στο portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων: https://www.e-kyklades.gr/articles/GOBRAND ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους.

Κλαδική μελέτη για τα εστιατόρια της Aegean Cuisine
Αντικείμενο της μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster Aegean Cuisine Κυκλάδων, στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις εστίασης του νομού Κυκλάδων, που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα του Αιγαίου.

Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής κουζίνας και της γεωγραφικής περιοχής στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των εστιατορίων Aegean Cuisine, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών, ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς εστίασης τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη, το 2018, η συνολική αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στο ποσό των περίπου 24 εκατ. ευρώ (τιμές λιανικής), αυξημένη κατά 14,3% έναντι του 2017. Από αυτά, τα 14 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αφορούν πωλήσεις εστιατορίων Aegean Cuisine στις Κυκλάδες, ενώ τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ στα Δωδεκάνησα. Σημειώνεται, ότι η ανοδική πορεία της αγοράς οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στη διαρκή διεύρυνση του δικτύου Aegean Cuisine, τα μέλη του οποίου αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

aegean-cuisine.jpg

Κλαδική μελέτη για τα Τοπικά Ποτά

Οι Κυκλάδες αποτελούν σύμπλεγμα νησιών με μεγάλη παράδοση σε ποτά (οίνος, ζύθος, σούμα). Με στόχο την ανάδειξη της πλούσιας οινογαστρονομίας του Αιγαίου και της προβολής των τοπικά παραγόμενων προϊόντων αναπτύχθηκε η πρωτοβουλία Τοπικά Ποτά Κυκλάδων.

Συνολικά, οι επιχειρήσεις (οινοποιεία, οινοπαραγωγοί – ζυθοποιίες – παραγωγοί σούμας) που ασχολούνται με τα εξεταζόμενα προϊόντα, ανέρχονται σε περισσότερες από 70 (σε περισσότερα από 20 κυκλαδίτικα νησιά), με την πλειονότητα να τοποθετείται στα νησιά της Σαντορίνης, της Τήνου και της Πάρου.

Οι πωλήσεις τοπικών ποτών (σε αξία) στις Κυκλάδες παρουσίασαν διαχρονική πτώση τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι έχουν σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 6,8 εκατ. ευρώ (σε τιμές χονδρικής) τη διετία 2017-2018.

Το εν λόγω μέγεθος δείχνει σημάδια σταθεροποίησης τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται και στην ανοδική πορεία του τουρισμού ειδικά στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Οι πωλήσεις (σε αξία) οίνου, ζύθου και σούμας στις Κυκλάδες εκτιμώνται σε 4 εκατ. ευρώ, 2,8 εκατ. ευρώ και 48,7 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Ειδικά για τη σούμα εκτιμάται ότι κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και η κατανάλωσή της περιορίζεται σε κάποια κυκλαδονήσια και άλλα νησιά του Βόρειου Αιγαίου (πχ Ρόδος, Χίος).

Η άμεση συνάρτηση των εσόδων των εξεταζόμενων επιχειρήσεων με την τουριστική κίνηση αναδεικνύει τις θετικές προοπτικές της αγοράς στο άμεσο μέλλον, ενώ παράλληλα αποτελεί τον κύριο άξονα στρατηγικής με σκοπό την ανάπτυξη και την προβολή της στο εξωτερικό.

Δράσεις προβολής και προώθησης 
Προκειμένου οι επιχειρήσεις-μέλη της Aegean Cuisine να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα τους και να αναβαθμίσουν τη θέση τους, εκτιμάται ότι μπορούν να εστιάσουν στις παρακάτω πρακτικές:

  • Ενδελεχής διερεύνηση των αγορών από τις οποίες προέρχονται οι δυνητικοί πελάτες, εξετάζοντας το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που ισχύει σε αυτές. Χρήσιμη είναι επίσης η διεξαγωγή έρευνας αγοράς.
  • Δημιουργία «επώνυμης» συστάδας επιχειρήσεων, με αναγνωρίσιμο διακριτικό λογότυπο και προϊόντα (μακροπρόθεσμη στρατηγική branding).
  • Εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που παρέχει το διαδίκτυο (internet), μέσω της σχεδίασης και κατασκευής ιστοσελίδας στην οποία, μεταξύ άλλων, θα υπάρχει η δυνατότητα πληροφόρησης για τη γεωγραφική θέση των επιχειρήσεων-μελών και των προσφερόμενων υπηρεσιών/προϊόντων.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και συμμαχιών με ομοειδείς επιχειρήσεις σκοπό την επέκταση του δικτύου και με επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (πχ μεγάλους τουριστικούς πράκτορες της Ελλάδας και του εξωτερικού, παραγωγούς τροφίμων και ποτών, κλπ.) με σκοπό τη συντονισμένη εκμετάλλευση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, τη διεύρυνση του πελατολογίου, την αυτοματοποίηση διαδικασιών και την εξοικονόμηση κόστους.
  • Δημιουργία κέντρου διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) των κυκλαδικών γαστρονομικών προϊόντων και εκμετάλλευση των παραγωγικών δομών και του δικτύου μεταφορών (λιμάνια, σιδηρόδρομοι, κλπ).
  • Δημιουργία και διατήρηση καταρτισμένων διεπιχειρηματικών κέντρων με σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τον σχεδιασμό κοινών δράσεων μάρκετινγκ, εφοδιασμού, πληροφορικής, πιστοποίησης προϊόντων και επαγγελματικής κατάρτισης.
  • Αρωγή και στήριξη του δημοσίου τομέα, καθώς και των διάφορων κλαδικών, τοπικών και συνεταιριστικών φορέων και συνδέσμων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου