Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση ύψους 1,7 εκατ. ευρώ για την θωράκιση του μόλου στο αλιευτικό καταφύγιο στο Πίσω Λιβάδι Πάρου – Πότε ξεκινούν οι εργασίες
Αυτά διαβάζουμε κι εμείς στη Νάξο και νιώθουμε ότι οι γείτονες κάτι κάνουν καλό.. Τώρα, το πως το κάνουν, αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Αλλά το κάνουν και το κάνουν καλά όπως φαίνεται με βάση τουλάχιστον την ενημέρωση. Τώρα; εάν στη πράξη το χαλάνε, αυτό είναι μία άλλη υπόθεση.. Σε τι αναφερόμαστε; Μα στην είδηση ότι εγκρίθηκε μέσω του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η ένταξη σε Ευρωπαίκό Πρόγραμμα της επιχείρησης… θωράκιση του μόλου στο αλιευτικό καταφύγιο που βρίσκεται στο Πίσω Λιβάδι Πάρου… Εργο που έχει προϋπολογισμό ύψους 1.7 εκατομμυρίου ευρώ και εάν όλα πάνε καλά, τον προσεχή Νοέμβριο θα πιάσουν δουλειά οι ,… μπουλντόζες.
Ας δούμε τι αναφέρει το σχετικό δελτίο ενημέρωσης από τον Δήμο Πάρου: “Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, η ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αλιεία και Θάλασσα 2014-2020», της Πράξης “ΈΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ (ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ) ΤΗΣ ΘΩΡΑΚΙΣΗΣ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΟΓΚΟΛΙΘΟΥΣ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΗΝΕΜΟΥ ΜΟΛΟΥ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΛΙΒΑΔΙ ΝΗΣΟΥ ΠΑΡΟΥ”, προϋπολογισμού 1.735.000,00 €. Κύριος του έργου είναι ο ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ και φορέας λειτουργίας το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΑΡΟΥ –ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ ενώ η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας.
Η θωράκιση του υφιστάμενου προσήνεμου μόλου κρίθηκε αναγκαία από τις αρμόδιες υπηρεσίες καθώς, η διατομή του σε όλο σχεδόν το μήκος του παρουσιάζει απώλειες υλικού και μερική αποδόμηση υποχώρηση της στέψης, που έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται, ιδιαίτερα σε περιόδους πνοής ισχυρών ανέμων προερχόμενων από τον ευρύτερο νότιο τομέα, υπερπήδηση κυματισμού, που καθιστά ανασφαλείς τις συνθήκες ελλιμενισμού για τα εξυπηρετούμενα σκάφη.
Η κατασκευή της νέας διατομής θωράκισης θα γίνει με εξωτερική στρώση από φυσικούς ογκόλιθους κατάλληλης διαβάθμισης και στρώση φίλτρου εσωτερικά, έπειτα από άρση της υφιστάμενης στρώσης θωράκισης και ποσοστού της υποκείμενης στρώσης του φίλτρου. Η νέα στάθμη του έργου προβλέπεται υψηλότερα από την υφιστάμενη για την αποφυγή της κυματικής υπερπήδησης. Επίσης, προβλέπονται εργασίες διαμόρφωσης των χερσαίων χώρων σε όλο το μήκος του έργου (με γεωυφάσματα, κοκκώδη υλικά λατομικής προέλευσης και υλικά οδοστρωσίας), καθώς και η δημιουργία δαπέδου κυκλοφορίας με επεξεργασία τελικής επιφάνειας επιστρώσεων με επίπαση σκληρυντικού υλικού καθώς και τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων.
Στη μελέτη επίσης περιλαμβάνονται εργασίες βελτίωσης παροχών ύδρευσης, ηλεκτροδότησης με τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων και δικτύου αγωγών συλλογής των βιολογικών καταλοίπων των σκαφών. Τέλος, θα γίνουν αρχαιολογικές εργασίες και έρευνες με αυτεπιστασία από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του έτους 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους 2023″.