Ο «οδικός χάρτης» για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων ανάμεσά τους και τα αεροδρόμια των Κυκλάδων (Νάξος, Πάρος, Σύρος, Μήλος) – Τι δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός κος Καραμανλής
Το στίγμα για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων αλλά και την νομοθετική ρύθμιση για την ανάπτυξη υδατοδρομίων που θα επιτρέψει την πτήση υδροπλάνων στην Ελλάδα, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλή, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στο πλαίσιο της έγκρισης της νέας διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στην αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια εθνικής σημασίας για τη χώρα.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε τα δεδομένα, ώστε είτε με μορφή ΣΔΙΤ είτε με παραχώρηση, εκεί που έχει συμφέρον το δημόσιο, να μπει και ο ιδιωτικός τομέας. Τώρα έχουμε δύο ειδών αεροδρόμια: τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά. Συμφωνώ ότι ορισμένα είναι εθνική επιταγή, πρέπει να είναι κάτω από τον κρατικό έλεγχο, να τα κρατήσουμε ακόμα και αν δεν έχουμε εμπορικό ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα το Καστελόριζο. Δεν είμαι υπέρ της αλόγιστης ιδιωτικοποίησης», τόνισε και πρόσθεσε ότι έχει γίνει ήδη η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια που σε μερικές περιπτώσεις είναι απαράδεκτα, και γρήγορα θα προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισης τους.
Υδροπλάνα και υδατοδρόμια
Για ισχυρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για υδροπλάνα και υδατοδρόμια στη χώρα μας έκανε λόγο ο νέος διοικητής της ΥΠΑ, επισημαίνοντας ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζεται και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα είναι επαρκές και θα διασφαλίζει γρήγορες διαδικασίες ώστε να δοθεί η δυνατότητα για επενδύσεις.
Αναφερόμενος στα υδατοδρόμια, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «υποχρέωση του κράτους δεν είναι να αποφασίσει ή να διατάξει που θα γίνουν, όπως έκανε το προηγούμενο νομοσχέδιο».
«Εμείς έχουμε υποχρέωση να υλοποιήσουμε ένα απλό νομοθετικό πλαίσιο και οι συνθήκες στην αγορά και οι επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιηθούν θα αποφασίσουν αν θα πετάξουν υδροπλάνα στα Δωδεκάνησα ή στο Ιόνιο», συμπλήρωσε.
Η νέα διοίκηση
Η νέα διοίκηση εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, οι προτεινόμενοι από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή, για τις θέσεις του διοικητή και των υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γιώργος Δριτσάκος, Ζαφείρης Ταμπακίδης και Βασίλης Βρεττός.
Υπέρ των τριών νέων διορισμών, τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά τους, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών» διευκρινίζοντας ότι η ψήφος τους σχετίζεται με τις πολιτικές που καλούνται να εφαρμόσουν και όχι με τα πρόσωπα.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα newmoney.gr