Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Θα "μαδήσει την μαργαρίτα" ο Πλακιωτάκης για το Thunder ...

Κυκλάδες: Θα “μαδήσει την μαργαρίτα” ο Πλακιωτάκης για το Thunder …

|

Ανεβαίνει το θερμόμετρο των επιχειρηματικών συγκρούσεων στην ακτοπλοΐα, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, να βρίσκεται εν όψει κρίσιμων αποφάσεων. Το αίτημα της Fast Ferries για τη δρομολόγηση του νεοαποκτηθέντος ταχύπλοου «Thunder» το καλοκαίρι του 2020 (εισάγεται ως έκτακτη δρομολόγηση για τη σεζόν 2019-2020), αλλά και οι τροποποιήσεις ορισμένων δρομολογίων ταχυπλόων και συμβατικών πλοίων της Golden Star Ferries έχουν προκαλέσει την αντίδραση της SeaJets, η οποία επικαλούμενη τη νομοθεσία θεωρεί ότι δεν πρέπει να δοθεί άδεια έκτακτης δρομολόγησης στο «Thunder». Η κατάσταση έχει γίνει περίπλοκη, καθώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) έπειτα από αναβολές έδωσε τελικά την ομόφωνα θετική γνωμοδότησή του για τη δρομολόγηση του «Thunder» αλλά και για τα τροποποιημένα της Golden Star Ferries. Όμως τις τελικές αποφάσεις θα λάβει ως η νομοθεσία ορίζει ο υπουργός Ναυτιλίας. 

Εντατικές διαβουλεύσεις

Σήμερα και αύριο αναμένονται στο υπουργείο εντατικές διαβουλεύσεις των εκπροσώπων των εταιρειών με τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη και τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου στη συνέχεια να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις. Ο κ. Πλακιωτάκης δεν έχει αποφασίσει ακόμη, καθώς τις τελευταίες ημέρες ενημερώνεται συνεχώς για τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς και αναζητά, όπως αναφέρει στους συνεργάτες του, μία λύση δίκαιη και σύμφωνη πάντα με τη νομοθεσία και την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών. Και προκαλεί ερωτηματικά για τη στάση του, ενώ έντονες είναι οι φήμες ακόμη και για παραιτήσεις πολιτικών προσώπων που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με το χώρο της ακτοπλοϊας… 

Η ιστορία

Πώς έχει όμως το όλο θέμα αναφορικά με την έκτακτη δρομολόγηση του «Θάντερ». Η εταιρεία Fast Ferries αγόρασε τον περασμένο Αύγουστο ένα ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, στο πλαίσιο διεύρυνσης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Ας σημειωθεί ότι είναι το πρώτο πλοίο που έρχεται στην ελληνική ακτοπλοΐα μετά τις εκλογές του 2019, γεγονός που έχει τη σημασία του, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Fast Ferries, που θεωρούν ότι οι εκλογές σηματοδότησαν μια αλλαγή επί το θετικότερον στο επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον. 

Ένα πλοίο για να δρομολογηθεί έχει σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο δύο επιλογές. Πρώτον, να δηλωθεί στο πλαίσιο τακτικής εμπρόθεσμης δρομολόγησης, γεγονός που σημαίνει ότι το «Θάντερ» θα δηλωνόταν τον Ιανουάριο του 2020 για να κάνει δρομολόγια το καλοκαίρι του 2021, δηλαδή έπειτα από δύο χρόνια σχεδόν. Η δεύτερη επιλογή είναι να δρομολογηθεί ως έκτακτη δρομολόγηση, με βάση όμως τους «κανόνες του ΣΑΣ», που σημαίνει δρομολόγιο σε ώρες που δεν θα ανταγωνίζονταν ευθέως υφιστάμενα στη γραμμή πλοία.

Το αίτημα της Fast Ferries

Στο πλαίσιο αυτών των δυνατοτήτων η Fast Ferries κατέθεσε ένα αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου από 01-06-2020 μέχρι και 30-09-2020 και εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή. Το πλοίο θα φεύγει από τον Πειραιά το απόγευμα και από τη Σαντορίνη το επόμενο πρωί. Στη συγκεκριμένη γραμμή την εν λόγω ώρα δεν υπήρχε άλλο πλοίο από Πειραιά, ενώ από Σαντορίνη το πρωί αναχωρεί περίπου την ίδια ώρα ένα συμβατικό της Blue Star Ferries, το οποίο όμως εξυπηρετεί και άλλα νησιά.

Τον περασμένο Οκτώβριο η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και ενώ δεν υπήρχε κάποια αντίρρηση από άλλη εταιρεία ανέβαλε τη συζήτηση στο ΣΑΣ για τη δρομολόγηση του «Thunder», με το σκεπτικό ότι θα πρέπει να είχαν πρώτα εκδοθεί οι ανακοινώσεις όλων των πλοίων που προσεγγίζουν Σαντορίνη. Και ενώ το αίτημα δεν συζητήθηκε στο ΣΑΣ του Οκτωβρίου, στη συνέχεια η SeaJets με υπόμνημά της (21/11) ζήτησε να μη γίνει δεκτή η αίτηση της Fast Ferries, επικαλούμενη την παρουσία πολλών πλοίων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα νησιά, άρα δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση της ύπαρξης «συγκοινωνιακών αναγκών» που προβλέπει η νομοθεσία για να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη δρομολόγηση.

Το «Naxos Jet»

Παράλληλα κατέθεσε και τροποποίηση δρομολογίου πλοίου της, του «Naxos Jet», το οποίο το «έφερε» πάνω σχεδόν στα δρομολόγια που είχε ζητήσει το «Thunder», όπως υποστηρίζει η Fast Ferries. Στο υπόμνημά της η SeaJets επισημαίνει ότι η έκτακτη δρομολόγηση πλοίου γίνεται μόνο όπως ορίζει η νομοθεσία, δηλαδή να υπάρχει κάποια συγκοινωνιακή ανάγκη που δεν μπορεί να καλυφθεί. Επίσης αναφέρεται αναλυτικά στην πληθώρα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων που υπάρχουν τη θερινή περίοδο μεταξύ του Πειραιά και γενικότερα της Αττικής με Νάξο Μύκονο και Σαντορίνη και υπογραμμίζει ότι η γραμμή εξυπηρετείται υπερ-επαρκώς και με πληθώρα πλοίων.

Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 7 του νομού 2932 αναφέρει ότι «Με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».

Η Fast Ferries στην αρχική της αίτηση αναφέρεται ότι προκειμένου το πλοίο να δρομολογηθεί με βάση το συγκεκριμένο άρθρο επιλέγει να το δρομολογήσει απόγευμα, που δεν υπάρχει καμία αναχώρηση επιβατηγού ταχύπλοου από Πειραιά για Μύκονο-Νάξο-Θήρα και αντιστοίχως δεν υπάρχει πρωινή αναχώρηση ταχυπλόου πλοίου από τα νησιά για τον Πειραιά. Επίσης η εταιρεία επικαλείται παλαιότερες αποφάσεις του ΣΑΣ που ενέκρινε έκτακτες δρομολογήσεις νεοφερμένων πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα, όπως των Tera Jet, Speed Runner IV, Golden Express, κ.ά.

Η πρακτική του ΣΑΣ

Συνήθης πρακτική πάντως στο ΣΑΣ είναι στην περίπτωση νεοφερμένου πλοίου που θα δρομολογηθεί σε γραμμή που εξυπηρετείται ήδη ως έναν βαθμό από άλλα πλοία, το νέο πλοίο να δρομολογείται σε ώρες που δεν ανταγωνίζεται ευθέως τα υφιστάμενα πλοία, που έχουν δρομολογηθεί εμπρόθεσμα. Και τούτο γιατί σε διαφορετική περίπτωση για να δρομολογηθεί ένα νεοαποκτηθέν πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον έναν χρόνο για «να πάρει σειρά» με βάση τη διαδικασία της εμπρόθεσμης τακτικής δρομολόγησης. Ποιος πλοιοκτήτης θα μπορεί να προχωρά σε αγορά πλοίου και να υπολογίζει ότι θα το αξιοποιήσει τουλάχιστον έναν χρόνο μετά. 

Έτσι, στο τελευταίο ΣΑΣ της 13ης Δεκεμβρίου εγκρίθηκαν ομόφωνα τόσο το αίτημα της Fast Ferries για την εκπρόθεσμη δρομολόγηση του «Thunder» στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή, όσο και του «Naxos Jet» της SeaJets, το οποίο από τον Πειραιά θα αναχωρεί πρώτο (15.30), ενώ το «Thunder» θα ακολουθεί (αναχώρηση 15.50), στο πλαίσιο των «κανόνων του ΣΑΣ».

Αντιδράσεις και για τις αλλαγές

Αντιδράσεις υπάρχουν και για την τροποποίηση του δρομολογίου του «Superrunner» της Golden Star Ferries, το οποίο θα θέλει να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Νάξο -Μ ύκονο, αντί των γραμμών που ξεκινούν από Ραφήνα για Πάρο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ίο. Δηλαδή το πλοίο μεταδρομολογείται από τη Ραφήνα στο Ηράκλειο, αντικαθιστώντας ένα συμβατικό που είχε στη συγκεκριμένη γραμμή η Golden Star Ferries. Και αυτή η τροποποίηση δρομολογίου εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΣΑΣ.  Σήμερα Δευτέρα και αύριο Τρίτη, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Νaftemporiki», ο κ. Πλακιωτάκης θα έχει διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, προκειμένου να εξευρεθεί μια λύση και να επανέλθει η ηρεμία στον ακτοπλοϊκό κλάδο.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ζωντανή δράση με dealers στο spinbara casino για αναβαθμισμένη εμπειρία καζίνο

Η τεχνολογία των ζωντανών συναλλαγών στο spinbara βασίζεται στη χρήση εξελιγμένων συστημάτων κάμερας και λογισμικού

Sarah Gainsforth: Στο βιβλίο της “Υπερτουρισμός” μιλά για πόλεις-σκηνικά και κατοίκους-θεατές

Η Sarah Gainsforth μιλά για το πώς ο μαζικός τουρισμός στερεί πλούτο και πόρους από τις τοπικές κοινωνίες και επιτείνει την κλιματική κρίση

PENETRON και ΜΠΟΥΜΠΛΑΚΗ συνεχίζουν στο πλευρό του Πανναξιακού Α.Ο. και τη νέα σεζόν

Η χρυσή συνεργασία ανανεώνεται – Οι δύο εταιρείες παραμένουν αφοσιωμένοι υποστηρικτές του αθλητισμού και της Νάξου για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026.

Ελληνικά νησιά: Το σχέδιο για νέα διαμερίσματα σε υγειονομικούς

Με αφετηρία τη Μύκονο, ξεκινά ένα ευρύτερο σχέδιο στέγασης για υγειονομικούς σε νησιά με υψηλό κόστος διαβίωσης, με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια να καλύπτουν τις ανάγκες

Πύρινος κλοιός γύρω από τη Μεσόγειο: Η νότια Ευρώπη σε κόκκινο συναγερμό

Η Μεσόγειος δοκιμάζεται από ακραίες θερμοκρασίες και πυρκαγιές που απειλούν κατοίκους, τουρισμό και φυσικό περιβάλλον

Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων: Η μουσική ιστορία της Ελλάδας ταξιδεύει στο Αιγαίο

«10ο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων — Από την αρχαιοελληνική λύρα έως τη σύγχρονη δημιουργία»

Από τα Χανιά στη Σαντορίνη: Μια νέα προοπτική για τα απορρίμματα

«Ενημερωτική εκδήλωση με τον κ. Κώστα Πατεράκη για βιώσιμες πρακτικές και ενεργή συμμετοχή των πολιτών»

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Μικρές Κυκλάδες: Δωρεάν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά

Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αγαπήσουν τη θάλασσα και να μάθουν ασφάλεια και τεχνική… παρέα με το χαμόγελο του καλοκαιριού!

ΕΚΑΒ: Εκατοντάδες διακομιδές από τα μέτωπα των πυρκαγιών

Από Αχαΐα μέχρι Χίο, τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δίνουν μάχη με τον χρόνο για να φτάσουν στους τραυματίες και όσους αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.