Αρθρο του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Συρμαλένιου στην εφημερίδα “Κόντρα” με θέμα “η ακτοπλοϊκή ενδοκυκλαδική συγκοινωνία και η αποδρομολόγηση του «Άρτεμις»”
Το “Αρτεμις” θα συνεχίσει έως και το τέλος της εβδομάδας τα δρομολόγια του στην γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη και όπως είναι λογικό αυξάνονται τα προβλήματα στις Κυκλάδες καθότι στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια έχει μείνει μόνο το Andros Jet που επέστρεψε… Ο Νίκος Συρμαλένιος, βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, με άρθρο του στην κυριακάτικη “ΚΟΝΤΡΑ” γράφει για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και την αποδρομολόγηση του “Αρτεμις” που έχει δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε σχέση με αυτά που πίστευαν οι αρμόδιοι ότι θα λύσει…
Ας δούμε τι αναφέρει στο σχετικό άρθρο.. ” Η αποδρομολόγηση του πλοίου “Άρτεμις” από τις Κυκλάδες και η μετακίνηση του στη Σαμοθράκη, μπορεί να αντιμετώπισε το οξύ πρόβλημα της σύνδεσης Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, αλλά δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στις Κυκλάδες, διότι σε συνδυασμό με την απουσία μέχρι πρότινος του “Andros jet”, ουσιαστικά καταργούσε τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και δημιουργούσε μεγάλη ζημιά σε 13 – 14 νησιά σε μια περίοδο ακόμα τουριστική.
Όπως ήταν φυσικό οι αντιδράσεις ήταν καθολικές, περιφέρεια, δήμοι, επιμελητήριο, βουλευτές ακόμα και του κυβερνώντος κόμματος, αντέδρασαν άμεσα και πιστεύω συνέβαλαν στο να συνειδητοποιήσει – αν το έχει συνειδητοποιήσει – η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ), ότι δεν μπορείς να παίζεις με τη νησιωτικότητα, όταν μάλιστα οι ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις αποτελούν το οξυγόνο επιβίωσης και ανάπτυξης των νησιών.
Διότι η έλλειψη ενδοκυκλαδικής διασύνδεσης δεν έχει απλά σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό – σε κάποιο βαθμό αυτός αλλά για ακριβά βαλάντια εξυπηρετείται και από τις διασυνδέσεις των ταχύπλοων – αλλά συνολικά στη νησιωτική οικονομία, αφού πλήττεται η μεταφορά εμπορευμάτων και τοπικών προϊόντων, η μεταφορά των αθλητικών ομάδων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ. Π.χ. στη Σίφνο την επόμενη βδομάδα διεξάγεται το Φεστιβάλ Νικόλαος Τσελεμεντές, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο γαστρονομικό και πολιτιστικό γεγονός για όλες τις Κυκλάδες. Επίσης πέραν των άλλων διασυνδέσεων μικρών κυρίως νησιών, η διασύνδεση με την πρωτεύουσα του νομού τη Σύρο υφίσταται μεγάλο πλήγμα διότι άνθρωποι και εμπορεύματα καθηλώνονται στα νησιά τους αδυνατώντας να εκπληρώσουν καθημερινές ανάγκες.
Κινδυνεύουν λοιπόν σοβαρά οι τοπικές νησιωτικές οικονομίες με τις τελευταίες εξελίξεις. Και να σκεφτεί κανείς ότι μία δεκαετία πίσω στις Κυκλάδες υπήρχαν τρία ενδοκυκλαδικά πλοία, τα οποία στη συνέχεια έγιναν δύο.
Το ερώτημα είναι: Η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ έχει συναίσθηση της κατάστασης, ακούει τις διαμαρτυρίες και τη φωνή απόγνωσης των τοπικών φορέων ή μαζί με την κατάργηση του χαρτοφυλακίου της νησιωτικής πολιτικής εξέλιπε κάθε φροντίδα και ευαισθησία;;; Το γεγονός ότι καθυστερεί απαράδεκτα η προκήρυξη για τις “άγονες γραμμές” δυστυχώς επιβεβαιώνει τις μεγάλες ανησυχίες μας. Αν δε αυτό το συνδυάσουμε και με την καθυστέρηση ή την καταβολή με το σταγονόμετρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, τότε ίσως μπαίνουμε σε μεγάλες περιπέτειες, που δεν μπορούμε να διανοηθούμε..