Ανακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας σχετικά με τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί γύρω από το Olympus που βρίσκεται από το πρωί της Πέμπτης (01/08) στο λιμάνι του Αθηνιού
Τι συμβαίνει με το Olympus? Ξέρετε το πλοίο που θα αποτελούσε ένα από τα μεγάλα στοιχήματα της χρονιάς καθότι θα κάλυπτε μία γραμμή (Ρέθυμνο – Πειραιά μέσω Μήλου – Σαντορίνης) που ουσιαστικά από το 2008 ήταν εκτός δρομολόγησης.. Μετά από αναβολές και συζητήσεις το Olympus έκανε το πρώτο του ταξίδι το βράδυ της 31ης Ιουλίου. Ομως, δεν έφτασε ποτέ στο Ρέθυμνο. Ο λόγος; Το πρωί της Πέμπτης 1ης Αυγούστου κι ενώ έπλεε ανοιχτά της θηρασιάς από την Μήλο προς την Σαντορίνη όπως όλα δείχνουν βρήκε σε ξέρα, χωρίς ωστόσο να κινδυνεύσει κάποιος από τους επιβάτες ή το πλήρωμα. Το πλοίο λόγω μετά τις 8 το πρωί (με βάση το marine traffic στις 8.44 κι ενώ από την Μήλο είχε αναχωρήσει λίγο πριν τις 5 το πρωί) έδεσε με ίδια μέσα στον Αθηνιό και σύμφωνα με το Λιμεναρχείο της Σαντορίνης μετά από επιθεώρηση που έγινε στο πλοίο διαπιστώθηκε ρήγμα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση και απαγορεύτηκε ο απόπλους του. Οι περίπου 39 επιβάτες που επέβαιναν σε αυτό και είχαν προορισμό το Ρέθυμνο προωθήθηκαν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.
Μάλιστα, διενεργήθηκε επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων και ιδιώτη δύτη, μετά την ολοκλήρωση της οποίας διαπιστώθηκε η ύπαρξη ρωγμών και ανοιγμάτων μεγάλου μήκους στον εξωτερικό πυθμένα του διπύθμενου πλοίου. Από το Λιμεναρχείο Θήρας που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του “Olympus” μέχρι προσκόμισης βεβαιωτικού αξιοπλοΐας μετά από ζημιά, ενώ δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση, ούτε εισροή υδάτων. Και οι πληροφορίες ανέφερααν ότι το αργότερο το πρωί του Σαββάτου (03/08) θα έπαιρνε το δρόμο για τις δεξαμενές…
Κι όμως είναι ακόμη στη Σαντορίνη.. Και η δικαιολογία έρχεται μέσω της ανακοίνωσης που εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας που αναφέρει : “Αναφορικά με την απαγόρευση απόπλου του Ε/Γ-Ο/Γ ”OLYMPUS” σημαίας Κύπρου στη Θήρα την 01/08/2019, γνωρίζεται ότι αναπτύχθηκε αυθημερόν από την ανάδοχο εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων και προστασίας περιβάλλοντος περιμετρικά του πλοίου πλωτό φράγμα συνολικού μήκους 400 μέτρων καθώς και δύο (02) απορροφητικά μαξιλάρια για προληπτικούς λόγους.
Πρωινές ώρες της 02/08/19, εντοπίστηκαν εντός του φράγματος ρύποι πετρελαιοειδών και σκωριά, ενώ τοποθετήθηκε δεύτερη σειρά πλωτού φράγματος μήκους 160 μέτρων, απορροφητικές πετσέτες και επιπλέον απορροφητικά φράγματα, προκειμένου να διασφαλιστεί η περιοχή με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Επίσης, κατόπιν επιθεώρησης που διενεργήθηκε την 02/08/19 από εξουσιοδοτημένο Επιθεωρητή Κ.Γ.Ε. PARIS MOU Σύρου, με τη συνδρομή δύο (02) προσοντούχων επιθεωρητών – ναυπηγών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά στο πλαίσιο εφαρμογής ”PARIS MOU”, διαπιστώθηκαν σημαντικές ελλείψεις / παρατηρήσεις στον τομέα των Δ.Σ. SOLAS, LOAD LINES, MLC 2006, MARPOL & ISM CODE οι οποίες δικαιολογούν την κράτηση του πλοίου, και από την οικεία Λιμενική Αρχή κινήθηκε η διαδικασία επιβολής ποινικών και διοικητικών κυρώσεων”.