Νέα δημοτική Αρχή έρχεται στη Σαντορίνη και οι συναντήσεις είναι αυτονόητες με τους αρμόδιους φορείς… Και τώρα έχουμε επαφή με τα μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και στο επίκεντρο τα θέματα νέου τελεφερίκ και των λιμενικών εγκαταστάσεων
Οι υποδομές αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Σαντορίνη… Και ατό το γνωρίζουν όλοι.. Ομως, η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης δεν λένε; Ε; Θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα στη Σαντορίνη βρέθηκαν στο επίκεντρο πρόσφατης συνάντησης της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και της νέας διοίκησης της Δημοτικής Αρχής Θήρας που είχε ως επικεφαλής τον επόμενο δήμαρχο κο Σιγάλα…. . Στόχος των συζητήσεων παραμένει η ομαλή λειτουργία του όλου μηχανισμού που αφορά τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων, τις παραμονές τους στον όρμο, τις αποεπιβιβάσεις των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών με τα σκάφη των Λεμβούχων, καθώς και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των τουριστών προς τα σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΕΚΦΝ, συζητήθηκαν τα παρακάτω:
- Για τον Γυαλό – Σκάλα Φηρών:
– Η επίσπευση των διαδικασιών σχετικά με την εγκατάσταση νέας σύγχρονης μονάδας τελεφερίκ, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα τις σημερινές ανάγκες αλλά και αυτές του μέλλοντος. Επισημάνθηκε για το θέμα αυτό ότι, με την ευχέρεια της νέας αυτής εγκατάστασης, θα μπορούν να αντιμετωπιστούν και οι ακόλουθες ανάγκες:
- Η αποκλειστική εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας στο Γυαλό – Σκάλα Φηρών και σε παρακείμενο χώρο, ώστε να μην υπάρχει λόγος αποβίβασης επιβατών στον Αθηνιό, όπου είναι υπερκορεσμένος χώρος και δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα για όλα τα προσεγγίζοντα εκεί σκάφη και ιδιαίτερα για τους αποεπιβιβαζόμενους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες, καθώς και οχήματα.
- Η κατασκευή πλέον αναγκαίου σταθμού επιβατών – passengers terminal, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετήσει όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους των επιβατών σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον με άνεση, και θα στεγάσει παράλληλα όλες τις Υπηρεσίες λιμένων, όπου με τον τρόπο αυτόν να μπορούν να εφαρμόζονται αποτελεσματικά τα μέτρα ασφαλείας που αφορούν το Maritime Security.
- Το σοβαρό θέμα που αφορά το νέο καθεστώς ελέγχου των επιβατών entry / exit, που καταφτάνουν με κρουαζιερόπλοια από τρίτες χώρες, καθώς και αυτών που αναχωρούν για τρίτες χώρες.
– Η αξιοποίηση των τεσσάρων ναυδέτων, προκειμένου για την εξυπηρέτηση κατηγορίας κρουαζιεροπλοίων, ώστε να αποφεύγεται και ο συνωστισμός στον όρμο Φηρών, όπου και οι γνωστές αδυναμίες στο να μπορούν να αγκυροβολούν τα πλοία.
- Για τον λιμένα Αθηνιού:
– Η επίσπευση των εργασιών αποπεράτωσης των ζημιών που προκλήθηκαν προ μηνών από τη σφοδρή κακοκαιρία και στον βαθμό που αφορά την κρουαζιέρα, με σκοπό την εξυπηρέτηση των αποεπιβιβαζομένων με τα σκάφη των λεμβούχων επιβατών – τουριστών.
– Η εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας για το Maritime Security, στον βαθμό που η κίνηση των επιβατών αλλά και η ασφάλεια αυτών επιβάλλουν.
- Ο σχεδιασμός λιμενικών εγκαταστάσεων σε άλλο σημείο του νησιού, πλέον προστατευόμενων από τους επικρατούντες ανέμους, προκειμένου για την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης και της ασφυκτικής κατάστασης που υπάρχει σήμερα στον λιμένα Αθηνιού. Ο νέος αυτός σχεδιασμός, θα μπορεί παράλληλα να εξυπηρετήσει τις σοβαρές ανάγκες που μπορεί να προκύψουν από το ενδεχόμενο σεισμού, που είναι φυσικό να επηρεάσει άμεσα τον λιμένα Αθηνιού και θα πρέπει να διευκολυνθεί η εκκένωση του νησιού από τους κατοίκους.
- Η εξέταση σημείων που αφορούν τους ελέγχους στις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίωνκαι κατ’ επέκταση των αποβιβαζομένων επιβατών-τουριστών, προκειμένου για την επί τω πρακτικότερο λειτουργίας του σημερινού συστήματος (αποκαλούμενου κατά τα άλλα – berth allocation).
- Η επιθυμία επέκτασης της τουριστικής περιόδου ει δυνατόν σε 365 μέρες τον χρόνο, γεγονός που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ιδιαίτερα για τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού, έτσι ώστε και η κατανομή των αφίξεων, σε εποχές και ημέρες του χρόνου, να γίνεται καλύτερα, όλα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, με τα γνωστά και ποικίλα οφέλη που δημιουργούνται.
Όπως αναφέρει η ΕΕΚΦΝ, η συζήτηση έγινε σε πολύ θετικό κλίμα, και διαπιστώθηκε η προθυμία της νέας Διοίκησης του Δήμου, στον οποίο ανήκει το Λιμενικό Ταμείο, να εξετάσει περιμετρικά όλα τα θέματα που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, στο πνεύμα της αλληλοκατανόησης, προκειμένου για την επίτευξη κοινού στόχου, που είναι η ομαλή διακίνηση των επιβατών – τουριστών που καταφτάνουν με τα κρουαζιερόπλοια και η αποφυγή προβλημάτων από πλευράς συνωστισμού σε ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία, στα οποία παρουσιάζεται σήμερα το φαινόμενο.
Η ΕΕΚΦΝ δεν παρέλειψε πάντως να κάνει αναφορά και στην αναγκαιότητα ελέγχου και της κίνησης χιλιάδων επιβατών τουριστών που καταφτάνουν με τα ημερόπλοια και αποτελούν και αυτοί ένα επιβαρυντικό στοιχείο, για το οποίο θα πρέπει να μεθοδευτούν τρόποι κατανομής των αφίξεων σε όλες τις ημέρες της εβδομάδας, καθώς και του τρόπου προωθήσεως των επιβατών προς τα ενδιαφέροντα της περιοχής.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να υπάρχει στενή επικοινωνία και συνεργασία, ώστε να εξετάζεται έγκαιρα κάθε θέμα που απαιτεί αναγκαίες ρυθμίσεις, προκειμένου να προλαμβάνονται προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν στην πορεία του χρόνου. Στο πνεύμα αυτό, όταν απαιτείται, θα γίνονται στοχευμένες παρεμβάσεις από κοινού προς την Κεντρική Διοίκηση, κυρίως για σοβαρά έργα που αφορούν υποδομές λιμένος.
Με πληροφορίες από την ιστοσελιδα atlantea.news