Σάββατο, 26 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Τα πλοία στη Νάξο, οι επιβάτες στη Σαντορίνη (!!!)

Κυκλάδες: Τα πλοία στη Νάξο, οι επιβάτες στη Σαντορίνη (!!!)

|

Από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 2018 διακινήθηκαν στα 14 λιμάνια των Κυκλάδων κάτι περισσότεροι από 4.2 εκατομμύρια επιβάτες – Τα περισσότερα πλοία (μ.ο. 16) στη Νάξο, η Σαντορίνη τους περισσότερους επιβάτες και η Μύκονος τα Φορτηγά και η Πάρος τα περισσότερα αυτοκίνητα (δείτε τον πίνακα)

Η αλήθεια είναι όταν μιλάνε οι αριθμοί καλό είναι να τους κοιτάζουμε με προσοχή γιατί τα συμπεράσματα που μπορείς να βγάλεις είναι αν η τι άλλο εντυπωσιακά. Ακούμε πολλές φορές τους Ναξιώτες να γκρινιάζουν για το γεγονός ότι οι Παριανοί έχουν περισσότερα δρομολόγια; Είναι όμως έτσι; Ξέρατε αλήθεια, πόσα πλοία καθημερινά φτάνουν στην Σαντορίνη; Ποιο νησί υποδέχεται τα περισσότερα φορτηγά αυτοκίνητα; Η ποιο είναι αυτό που έχει τα περισσότερα δίκυκλα;

Η απάντηση έρχεται μέσα από έναν πίνακα που δημιούργησε ο Κελευστής του Λιμενικού Σώματος Μιχάλης Ρούσσος και υπεύθυνος για τα στατιστικά του Λιμεναρχείου Πάρου που ήρθε σε επαφή με όλα τα άλλα λιμεναρχεία στις Κυκλάδες και μας δίνει την εικόνα που έχουμε το καλοκαίρι για τα 14 λιμάνια του Νομού. Αναφερόμαστε βέβαια στο 2018 και για την περίοδο από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο και οι αριθμοί πραγματικά εντυπωσιάζουν… Αποδεικνύουν όμως περίτρανα γιατί η γραμμή της Παροναξίας και Σαντορίνης είναι η πιο δυνατή σε όλο το Νότιο Αιγαίο… Είναι χαρακτηριστικό ότι στο χρονικό διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου 2018 μετακινήθηκαν στη συγκεκριμένη γραμμή 2.029.293 επιβάτες όταν το σύνολο των 14 λιμανιών υποδέχτηκε 4.228.770 επιβάτες… Κι ενώ ο μ.ο. είναι 302 χιλιάδες μόνο για τα τέσσερα λιμάνια της γραμμής Παροναξίας – Σαντορίνης, ο μ.ο. ανεβαίνει στα 507.323 (!!!)

Ας δούμε όμως και πιο αναλυτικά… Η απάντηση στο λιμάνι με τις περισσότερους κατάπλους είναι … Νάξος. Στους επτά μήνες έχει 3487 που μεταφράζεται σε 17 περίπου την ημέρα όπου και διακινούνται κάτι περισσότεροι από 2.200 επιβάτες. Το νησί με τους περισσότερους επιβάτες δεν είναι άλλο από αυτό της Σαντορίνης όπου έχει το διπλάσιο αριθμό σε σχέση με τη Νάξο: 854.597 έναντι 467.581 ενώ έχει κάτι λιγότερο από 3000 κατάπλους, ήτοι 13.9 την ημέρα. Αλλά μέσα από το λιμάνι του Αθηνιού θα μετακινηθούν σε ημερήσια βάση περίπου 4.100 επιβάτες. Καταλαβαίνει κανείς γιατί οι υποδομές στις Κυκλάδες έχουν ανάγκη από άμεση αναβάθμιση. Μόνο στα δύο λιμάνια για επτά μήνες έχουμε καθημερινή διακίνηση περίπου 7000 ανθρώπων (!!!)

Από εκεί και πέρα, βλέπουμε την Τήνο να είναι το νησί με τους περισσότερους κατάπλους όσον αφορά τις Βόρειες και Ανατολικές Κυκλάδες (14.8 ανά ημέρα, όταν η Μύκονος έχει 11,9 και η Σύρος μόλις 7 (!!!) αλλά η Μύκονος έχει το πλεονέκτημα του brand name… Αν και έχει σχεδόν 12 κατάπλους μετακινεί περίπου 3.260 επιβάτες σε ημερήσια βάση και είναι το νησί που είναι στο Νο 2 όσον αφορά τους επιβάτες (680.011) και τα ΙΧ, αλλά είναι πρώτο σε Φορτηγά Αυτοκίνητα και δίκυκλα. Κάτι που αναδεικνύει κι εδώ το πρόβλημα που δημιουργείται με το κυκλοφοριακό στο νησί, ενώ τα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν να κάνουν με την ανάγκη εφοδιασμού πρώτων υλών….

Η Πάρος έχει την δική της πρωτοκαθεδρία. Κι αυτή είναι στα ΙΧ αυτοκίνητα. Μικρή διαφορά από την Μύκονο αλλά υπαρκτή (50.185 έναντι 48703) ενώ είναι 2η στα δίκυκλα και 3η στα φορτηγά αυτοκίνητα. Εξού αι τα έκτακτα δρομολόγια βραδινά των πλοίων που μεταφέρουν κυρίως νταλίκες… Κι εδώ (στη Πάρο δηλαδή) το πρόβλημα με τα ΙΧ είναι μεγάλο όσον αφορά το λιμάνι, όμως οι δημοτικές αρχές έχουν μεριμνήσει και πάμε σε δεύτερο λιμάνι σε μερικά χρόνια… 

Από εκεί και πέρα, εντύπωση κάνει το γεγονός ότι η Σαντορίνη έχει τα λιγότερα αυτοκίνητα από την 1η πεντάδα των νησιών στις Κυκλάδες (Νο 3 είναι η Άνδρος πάνω από Νάξο και Σύρο) και είναι μόλις 7η… Αντίθετα, βλέπουμε ότι η Σύρος δεν …τσουλάει, ίσως γιατί έχει πολύ λίγα πλοία (μόλις 7 την ημέρα) λιγότερα από Άνδρο και Ίο ενώ και οι Δυτικές Κυκλάδες έχουν το πρόβλημα με τα πλοία που είναι σχετικά λίγα για την δυναμική τους. Όταν η Σέριφος έχει περίπου 6 ε πόσα περισσότερα μπορεί να έχει η Μήλος; Άρα, πώς να βελτιωθεί η οικονομία αυτών των νησιών, όταν δεν υπάρχει τρόπος προσέγγισης;

Και βέβαια να σημειώσουμε ότι οι Μικρές Κυκλάδες κινούνται σε καλό επίπεδο καθότι με βάση τα στατιστικά έχουν περίπου 220 ανθρώπους να μετακινούνται την ημέρα (με βάση τα Κουφονήσια) όταν ξέρουμε ότι αυτό το νούμερο επεκτείνεται στους επτά μήνες, αλλά η βάση είναι μόλις οι 40 μέρες Ιουλίου – Αυγούστου που προφανώς πολλαπλασιάζεται…

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους των γραφείων στατιστικής στα λιμεναρχεία των Κυκλάδων για τη βοήθεια και τον Γιάννη Πολυκρέτη για τη φωτογραφία στο άρθρο 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καμίνι η Ελλάδα! Στους 45.8°C η μέγιστη θερμοκρασία (Σκάλα Μεσσηνίας), στους 39°C η Ηρακλειά, 36°C η Σχοινούσα (πίνακας)

Πρωτοφανές θερμικό κύμα έπληξε τη χώρα – Αναλυτικά οι θερμοκρασίες στις Κυκλάδες και η εικόνα της Νάξου

Η Γιορτή του Βοσκού “επιστρέφει” στην Κωμιακή με τυροκόμηση, μουσική και το «ταξίδι του μαλλιού»

Μια αυθεντική εμπειρία παράδοσης και γεύσης στην αυλή της Θεοσκέπαστης, με πρωταγωνιστές τους βοσκούς της Νάξου

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»

Κατασκευή Ιστοσελίδων Τουρισμού στη Νάξο με την υπογραφή Prime Digital & iArk Boutique Digital Agency

Η Νάξος, με τον τουρισμό της σε διαρκή ανάπτυξη, εμπιστεύεται την Prime Digital και την iArk Boutique Digital Agency για την επαγγελματική και στρατηγικά σχεδιασμένη κατασκευή ιστοσελίδων

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν δυναμικά – Οι Μικρές Κυκλάδες στον χάρτη της αεροθαλάσσιας Ελλάδας

Μετά από χρόνια προσμονής, η Hellenic Seaplanes φέρνει το μέλλον της νησιωτικής συγκοινωνίας στις Μικρές Κυκλάδες – Από το Βόλο έως τη Δονούσα, το ταξίδι γίνεται εμπειρία.

Μήνυμα στήριξης και ενθάρρυνσης από τον Έπαρχο Νάξου Ιωάννη Μαργαρίτη στους επιτυχόντες των Πανελλαδικών

«Η πορεία δεν ορίζεται από μια χρονιά — το μέλλον είναι μπροστά για όλους», το μήνυμα του κ. Μαργαρίτη προς τους μαθητές των Κυκλάδων

Εξιτήριο για τον Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης μετά από καρδιολογική παρακολούθηση στο Γ.Ν. Σύρου

Ο Δήμαρχος Αλέξης Αθανασίου αισθάνθηκε δυσφορία και νοσηλεύτηκε στην καρδιολογική κλινική – Συστάσεις για περαιτέρω έλεγχο σε τριτοβάθμιο Νοσοκομείο

Υπέρ της Αυτοτέλειας: Ψήφισμα για τη Διατήρηση της ΥΔΟΜ στον Δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων

Το Δημοτικό Συμβούλιο υπερασπίζεται την παραμονή της Υπηρεσίας Δόμησης στο νησιωτικό Δήμο, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες μιας πιθανής συγχώνευσης.

Σιωπηλά Αποκλεισμένοι: Η κραυγή των (απομακρυσμένων κυρίως) χωριών της Νάξου για δημόσια συγκοινωνία

Το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Νάξου” απευθύνει δραματική έκκληση για ίση μεταφορική μεταχείριση, καταθέτοντας τεκμηριωμένες προτάσεις για ένα νέο μοντέλο προσβασιμότητας στα χωριά του νησιού.

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

“Πλατιά” στη Γαλήνη Νάξου: Εκεί που η γεύση συναντά την παράδοση

Το εστιατόριο που ξανασυστήνει την κυκλαδίτικη κουζίνα με προϊόντα από τη γη της Νάξου – κι ένα αγρόκτημα που αφηγείται ιστορίες στο τραπέζι