Κυκλάδες…. Η Seajets εξελίσσεται σε πρωταγωνιστή του «θαλάσσιου stratego” – Η παρουσία του World Champion Jet αλλάζει τα δεδομένα – Ποιες άλλες εταιρείες κινούνται και ποιο είναι το ζητούμενο του φετινού καλοκαιριού
Μέσα Μαΐου και η ελληνική ακτοπλοΐα θεωρείται το πιο «καυτό» αφήγημα. Οι εξελίξεις είναι συνεχείς. Αλλάζουν ισορροπίες, δημιουργούνται εντάσεις, ενώ εισέρχονται και νέοι παίκτες στο «γαλάζιο παλκοσένικο» του Αιγαίου.
Του Μηνά Τσαμόπουλου (newmoney.gr)
Υπερταχύπλοα αρχίζουν «κόντρες» με τις αεροπορικές εταιρείες, πάλαι ποτέ κυρίαρχα σχήματα περιορίζουν την παρουσία τους ενώ στην Κρήτη, το Ρέθυμνο για μία ακόμη φορά προσπαθεί να βρει «θέση» στον ανταγωνισμό με τα Χανιά και το Ηράκλειο. Οι Κυκλάδες φυσικά είναι τα βασικό πεδίο της επιχειρηματικής αντιπαράθεσης.
Το θετικό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι με την προσθήκη πλοίων με μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες και υψηλές ταχύτητες εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στις Κυκλάδες η κίνηση κατά 4% το 2019 το οποίο το οποίο θα προστεθεί στο άλλο 4% που είχε αυξηθεί πέρσι. «Σιγά-σιγά η ακτοπλοΐα αρχίζει να μαζεύει τους χαμένους της επιβάτες ενώ άρχισε να ανταγωνίζεται το αεροπλάνα» επεσήμανε στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Ας ξετυλίξουμε το νήμα του κουβαριού έχοντας ως βάση τις εταιρείες ώστε να γίνει ξεκάθαρη η εικόνα.
Η Seajets εξελίσσεται σε πρωταγωνιστή του «θαλάσσιου stratego». Είναι η μόνη εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια με ταχύπλοο από τον Πειραιά για Σύρο στο πλαίσιο της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Σαντορίνη.
Σε αυτό το δρομολόγιο έχει τον παγκόσμιο πρωταθλητή της ακτοπλοΐας, το WorldChampion Jet το οποίο αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 43 κόμβων με μέγιστη τους 50 κόμβους φέρνοντας πιο κοντά τις Κυκλάδες από τον Πειραιά. Έχει μεταφορική ικανότητα 1.300 επιβατών. Το WorldChampion Jet κατέχει μια θέση στα παγκόσμια ρεκόρ Guinness για την ταχύτητα του. Στη Σύρο η Seajets έχει ανταγωνιστή μόνο ένα συμβατικό της Blue Star Ferries, το Blue Star Paros το αναπτύσσει ταχύτητα 21 κόμβους και κάνει τη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος-Σαντορίνη.
Το κόστος των καυσίμων για το υπερ ταχύπλοο υπολογίζεται από κύκλους της ακτοπλοίας στις 70-80.000 ευρώ ημερησίως. Όμως τα ημερήσια έσοδα τους καλοκαιρινούς μήνες θα ξεπερνούν τις 110.000-120.000 ευρώ σύμφωνα πάντοτε με τα έμπειρα στελέχη του κλάδου που μίλησαν στο «ΘΕΜΑ».
Η Seajets είναι επίσης η μόνη εταιρεία που εξυπηρετεί την Ίο από τον Πειραιά. Εκεί έχει δρομολογημένο το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα ταχύπλοο το Terra Jet στη γραμμή Πειραιάς- Πάρος-Ίο-Σαντορίνη. Έχει μεταφορική ικανότητα 1.800 επιβατών.
Η εταιρεία, που έχει ως εκπρόσωπό της τον Μάριο Ηλιόπουλο, με τα δύο αυτά υπέρ ταχύπλοα μπαίνει ευθέως και δυναμικά στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές εταιρείες αφού μειώνει τον χρόνο ταξιδιού με μικρότερο κόστος εισιτηρίου.
Μάλιστα η δρομολόγηση του Terra Jet έχει παρασκήνιο. Η SeaJets έγινε η πρώτη εταιρεία που εκμεταλλεύτηκε τους ειδικούς όρους που επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να κάνει δεχτή την εξαγορά της Hellenic Seaways από τον Όμιλο Attica.
Πιο συγκεκριμένα, εάν εταιρεία έβαζε ταχύπλοο στη σύνδεση της Ίου με τη Σαντορίνη τότε η HSW θα έπρεπε να αποσύρει πλοίο της και ειδικότερα το Hellenic Highspeedόπως και συνέβη αφού η Seajets κατέθεσε αίτημα για δρομολόγηση του Tera Jet από Πειραιά για Πάρο-Ίο-Σαντορίνη. Αίτημα το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή. Σύμφωνα με πληροφορίες το Hellenic Higspeed ίσως ναυλωθεί στο Μαρόκο.
Όμως ενώ όλοι πίστευαν ότι το Hellenic Higspeed της HSW θα αποσυρόταν από τις Κυκλάδες και θα ναυλωνόταν στο Μαρόκο, ήρθαν τα πάνω-κάτω στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Πιο συγκεκριμένα, το Hellenic Highspeed ναυλώθηκε από την Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη και παρά τις ισχυρές αντιδράσεις των ανταγωνιστών, το ΣΑΣ ενέκρινε τη δρομολόγησή του στην γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο με ώρα αναχώρησης 08:30 και από επιστροφή από Νάξο στις 14:00 σε αντικατάσταση τουΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π, το οποίο υπέστη μηχανική βλάβη και θα χάσει όλη την θερινή σεζόν.
Η άλλοτε κραταιά στις Κυκλάδες Ηellenic SeaWays, η οποία ανήκει πλέον στον Όμιλο Attica, έχει παρουσία μόνο με ένα ταχύπλοο. Πρόκειται για το Highspeed 4 το οποίο θα δρομολογηθεί το καλοκαίρι στη γραμμή από Πειραιά για Πάρο –Νάξο.
Η Seajets για Κυκλάδες έχει επίσης τα πλοία Champion Jet 2, από Ηράκλειο για Σαντορίνη-Ίο-Νάξο-Μύκονο και το Aqua Blue θα δρομολογηθεί από τη Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο με προέκταση δρομολογίου δύο φορές την εβδομάδα για Ικαρία-Σάμο.
«Με την ένταξη του WorldChampion Jet στο στόλο μας, η δυναμική του δικτύου της SEAJETS ενισχύεται περαιτέρω και αναβαθμίζεται σε σημαντικό βαθμό. Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως, με 16 ταχύπλοα, καθώς και 4 συμβατικά πλοία, εξυπηρετώντας συνολικά 29 λιμάνια και περισσότερες από 260 διασυνδέσεις στο Αιγαίο», επεσήμανε ο Μάριος Ηλιόπουλος, Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης στα εγκαίνια των δρομολογίων του WorldChampion Jet, την περασμένη Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά.
Η Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου δραστηριοποιείται με έξι πλοία.
– Το Superferry και Superferry II από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο –Πάρο-Σαντορίνη και Ηράκλειο
– Το Superrunner από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-‘Ιο-Σαντορίνη
– Super Speed από Πειραιά για Πάρο-Νάξο-Μύκονο-Τήνο
– Super Cat από Πειραιά για Σίφνο-Μήλο-Φολέγανδρο-Σαντορίνη-Ίο-Νάξο-Μύκονο και το
– Golden Express, το οποίο θα αποπλέει από Ραφήνα για Σύρο-Μύκονο-Πάρο-Νάξο-Κουφoνήσι-Κατάπολα. Το πλοίο μέχρι πριν 10 ημέρες το είχαν τα αδέλφια Στεφάνου 50%-50% με τον Θεολόγο Παναγιωτάκη της Fast Ferries. Όμως την Παρασκευή 10 Μαΐου απέκτησαν εξ ολοκλήρου την κυριότητά του.
Η Blue Star Ferries του Ομίλου Attica δραστηριοποιείται στην Παροναξία και στις Μικρές Κυκλάδες με τα πλοία Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Paros και StarNaxos. H Βlue Star tτις ημέρες αιχμής θα προσθέσει και έκτακτα δρομολόγια.
Οι Μινωϊκές Γραμμές έχουν δρομολογημένο στις Κυκλάδες σε ημερήσια βάση το «Santorini Palace» πρώην Highspeed 7 το οποίο είναι μέρος του τιμήματος για την πώληση στην Attica το ποσοστού που κατείχε στην HSW. Το ταχύπλοο κάνει το δρομολόγιο Ηράκλειο- Σαντορίνη-Ίο-Πάρο-Νάξο-Μύκονο.
Στις δυτικές Κυκλάδες δραστηριοποιείται η Aegean Speed Lines του Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη με το ταχύπλοο Speedrunner III.
Στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα υπάρχει και η Zante Ferries με δύο πλοία το «Διονύσιος Σολωμός» και το «Αδαμάντιος Κοραής».