Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορίνη - ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι "έδειξε" Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σαντορίνη – ΟΜ Θήρας: Για δρόμο και λιμάνι “έδειξε” Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

|

Με ανακοίνωσή της η ΟΜ Θήρας δίνει την εικόνα της συζήτησης που έγινε την 21η Απριλίου στη Σαντορίνη με τους βουλευτές Συρίγο και Συρμαλένιο για το θέμα του δρόμου και λιμανιού στο Αθηνιό – Και έδειξε ότι η ευθύνη είναι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – Τίτλος της ανακοίνωσης; ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόμο και το λιμάνι της Σαντορίνης”

Κάποιοι λένε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν κυρίως την Σαντορίνη ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στις εκλογές με σημείο αναφοράς τον τρόπο αντιμετώπισή τους.. Κι αυτό γιατί οι καιρικές συνθήκες χτύπησαν τις υποδομές και δη το δρόμο προς το λιμάνι του Αθηνιού αλλά και το ίδιο το λιμάνι. Πρόσφατα, είχαμε επίσκεψη από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Νίκος Συρμαλένιος και Αντώνης Συρίγος) οι οποίοι άκουσαν τις απόψεις φορέων και κατοίκων, είδαν τις ζημιές που έχουν σημειωθεί και μετέφεραν την εικόνα στους αρμόδιους υπουργούς… 

Χθες, η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας προχώρησε σε ανακοίνωση με τίτλο ” Για όσα έγιναν και όσα δεν έγιναν για το δρόο και το λιμάνι της Σαντορίνης” όπου το κύριο βάρος ευθύνης πέφτει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου… Ενώ μάθαμε ότι εχει παραδοθεί εδώ και 2,5 χρόνια φάκελος στην Δικαιοσύνη για όσα έγιναν όσον αφορά το λιμάνι και την κατασκευή του… (!!!) 

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: 

Σχετικά με την καθίζηση που έχει υποστεί ο δρόμος προς το λιμάνι του Αθηνιού και μετά τη συζήτηση που διεξήχθη κατά την εκδήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 21/04/2019 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ένωσης Santowines, θέλουμε να ενημερώσουμε του πολίτες της Σαντορίνης για τα παρακάτω:

1) Η ευθύνη για την συντήρηση (ανύπαρκτη εδώ και χρόνια) και επισκευή του συγκεκριμένου δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

2) Για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το άρθρο 32 παρ. 2 του Ν. 4412/16, προβλέπει τα εξής: «2. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις: … Γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή (στην περίπτωση αυτή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου), δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση.»

Με απλά λόγια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσε εξαρχής να προσφύγει άμεσα σε απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία ώστε να επιτευχθεί η επιδιόρθωση του δρόμου το συντομότερο δυνατό.

3) Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αντί να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες, προτίμησε να παίξει παιχνίδι εντυπώσεων και να επιρρίψει τις ευθύνες της στην κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

4) Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μόλις ενημερώθηκαν για την κατάσταση του δρόμου προέβησαν στις παρακάτω ενέργειες:

– Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απέστειλε ειδικό κλιμάκιο στις 22 και 23 Απριλίου, προκειμένου να αποτυπώσει την κατάσταση και να εκτιμήσει τη στατικότητα του δρόμου.

– Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απέστειλε στις 24 Απριλίου εξειδικευμένο Γεωφυσικό, ο οποίος με ειδική εργαστηριακή μέθοδο προέβη σε «ακτινογραφία» του υπεδάφους, προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη λύση.

5) Η σηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου ήταν εξαρχής ελλιπέστατη καθώς θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες σε κατάλληλη απόσταση από το σημείο καθίζησης, οι οποίοι θα ρύθμιζαν την κυκλοφορία στα ρεύματα ανόδου και καθόδου εναλλάξ, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής διάβαση οχημάτων και επιβατών.

Όσον αφορά στο θέμα της προβληματικής κατασκευής του λιμανιού που κατέρρευσε μέσα σε λίγα χρόνια, θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες της Σαντορίνης ότι παραδόθηκε στη Δικαιοσύνη πλήρης φάκελος της υπόθεσης, πριν από 2,5 χρόνια, από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Σαντορίνη χρειάζεται από χρόνια ένα νέο λιμάνι, το οποίο τα τοπικά οικονομικά συμφέροντα δεν άφησαν ποτέ να φτιαχτεί. Ελπίζουμε να κατάλαβαν τώρα ότι η ανάγκη κατασκευής νέου λιμανιού είναι επιτακτική και ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Σαντορίνης.

Τέλος, επειδή στην εκδήλωση αναφέρθηκε από υποψήφιο Δήμαρχο ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα σώσει το νησί και μάλιστα απέδωσε τη ρήση αυτή σε ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνουμε ότι η Αριστερά ως ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρεί την εγκατάλειψη της λογικής ανάθεσης της επίλυσης των προβλημάτων και την ενεργή συμμετοχή κάθε πολίτη σε δράσεις προς το κοινό όφελος. Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία όπως αυτή εννοήθηκε στις δηλώσεις του υποψήφιου Δημάρχου, έχει στο παρελθόν κοστίσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε τους 14 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, την περίοδο που η διαχείριση και χρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είχε παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία. Εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια που τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ πετούν υπό την Πολεμική Αεροπορία δεν έχει χαθεί ούτε μία ανθρώπινη ζωή.

Η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας