Δευτέρα, 21 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο - Πειραιάς μέσω Μήλου;

Ελλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιάς μέσω Μήλου;

|

Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στον ακτοπλοϊκό χάρτη η ενδεχόμενη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ρέθυμνο (Κρήτη) – Πειραιά – Ο ρόλος της Μήλου, η αγορά του “Ελλη Τ” και η εμφάνιση εκ νέου της γραμμής Ραφήνης – Ρεθύμνου μέσω Κυκλάδων (video) 

Λέτε να δούμε και νέα ακτοπλοϊκή γραμμή σύντομα; Και μάλιστα μία γραμμή που θα συνδέει τη Κρήτη με τον Πειραιά από το Ρέθυμνο μέσω Μήλου; Και τι ρόλο θα παίξει η γραμμή Ραφήνας – Ρέθυμνο μέσω Κυκλάδων; Οπως όλα δείχνουν ξεκινάμε από μηδενική βάση για τους φορείς του Ρεθύμνου, η κουβέντα, που εξετάζουν το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά. Σκοπός τους; Να «σπάσει» η ακτοπλοϊκή απομόνωση που χρόνια τώρα ταλανίζει το νομό. Βασικό μέλημά τους είναι η εκπόνηση μιας νέας μελέτης βιωσιμότητας της γραμμής, η οποία θα λειτουργήσει  ως «πυξίδα» για τις περαιτέρω σχετικές ενέργειες τους στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης του προβλήματος.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μαζί με άλλους παραγωγικούς φορείς, αλλά και τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής που έχει συστήσει ο δήμος έκατσαν στο τραπέζι και σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να κληθούν το επόμενο διάστημα στο Ρέθυμνο, ο καθηγητής του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του πανεπιστημίου Πειραιά, Άγγελος Παντουβάκης, μαζί με την ομάδα του, ώστε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες και οι βασικοί παράμετροι για την εκπόνηση της μελέτης.

«Η Περιφέρεια Κρήτης, μαζί με τον Δήμο έχουν συμφωνήσει να αναλάβουν οικονομικά την δαπάνη για την μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς», τόνισε μεταξύ άλλων η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή και συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «υπάρχει ήδη επικοινωνία με τον κ. Παντουβάκη, ο οποίος θα κληθεί στο Ρέθυμνο για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία, που απαιτεί μεγάλη γραφειοκρατία, δεδομένου ότι θα πρέπει να γίνουν και προγραμματικές συμβάσεις».

Στην αναγκαιότητα εκπόνησης της μελέτης, αναφέρθηκε και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος -όπως είπε χαρακτηριστικά- θα λειτουργήσει ως «μπούσουλας», δεδομένου ότι βάσει αυτής οι φορείς του Ρεθύμνου θα μπορούν να απευθυνθούν είτε σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, είτε σε υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες, είτε σε άλλους φορείς που ενδεχομένως υπάρξουν, για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

«Τα δεδομένα της μελέτης που είχε εκπονηθεί για τον ίδιο σκοπό πριν από χρόνια -τόνισε- έκαναν λόγο για ένα πλοίο 15 ετών με άλλες συνθήκες και άλλες κοστολογήσεις στα καύσιμα και γενικά με άλλες παραμέτρους. Τώρα, τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα και θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει εκτίμηση όλων των παραμέτρων. Μακάρι να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα, ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή την γραμμή».

Στην παρούσα φάση πάντως, τα μέχρι σήμερα δεδομένα επικεντρώνονται στην προσωρινή λύση που -όπως όλα δείχνουν- θα δοθεί για την τουριστική περίοδο με την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο – Ραφήνας. Συνεχείς όμως είναι και οι επαφές του δημάρχου Ρεθύμνου με τον δήμαρχο Μήλου στην κατεύθυνση να βρεθεί λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω του εν λόγω νησιού.

«Θεωρούμε», τόνισε ο κ. Μαρινάκης, «ότι η διασύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω της Μήλου, δίνει περισσότερη ελπίδα στο όλο εγχείρημα, δεδομένου ότι και το εν λόγω νησί παρουσιάζει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι «οι τελευταίες πληροφορίες του κάνουν λόγο ότι ο κ. Καραμπέκος, που έχει αποκτήσει το πλοίο «ΕΛΛΗ Τ.» ενδιαφέρεται να έλθει στο Ρέθυμνο. Αν το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, τότε είναι καλοδεχούμενο. Πάντως προσωπική μου προτίμηση είναι αυτό να γίνει από τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες για να έχει το εγχείρημα και μακροημέρευση, διότι δεν γνωρίζω κατά πόσο ένας τρίτος μπορεί να αντέξει τον ανταγωνισμό των ήδη μεγάλων εταιριών στο νησί μας».

Έτοιμο το «ΕΛΛΗ» για να μπει στη γραμμή;

Ταυτόχρονα σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ΕΛΛΗ Τ., εξαγοράστηκε σε πλειστηριασμό έναντι 650 χιλιάδων δολαρίων, με τον αγοραστή να προτίθεται να το επαναφέρει στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο, ενώ παράλληλα για την καλοκαιρινή περίοδο θα υπάρχει δρομολόγιο από Ρέθυμνο για Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδ nautilia.gr το “ΕΛΛΗ Τ” ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Kochi Jyuko Heavy Industries) το 1976. Έχει χωρητικότητα 12.338gt , μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων. το Μάρτιο του 2012, είχε ναυλωθεί στη ρεθεμνιώτικη Cretan Ferries από την Endeavour Lines- και ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιάς – Ρέθυμνο μόλις για 2 μήνες, καθώς καθηλώθηκε από σοβαρή μηχανική βλάβη. Από τις 23.9.2012 ήταν παροπλισμένο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας με την τύχη του να παραμένει αβέβαιη. Στα τέλη του Ιουνίου 2018, πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην Sea Speed Lines.

Σε σχετική συνάντηση στο δημαρχείο Ρεθύμνου, αποφασίστηκε η εκπόνηση μελέτης των οικονομικών δεδομένων σε περίπτωση ναύλωσης πλοίου στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο με την περίπτωση για στάση στη Μήλο να θεωρείται ως η εναλλακτική με την πιο πιθανή προοπτική υλοποίησης. Η Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνει το κόστος της μελέτης, όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, στην εκπομπή «ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ» της ΚΡΗΤΗ TV με τον Γιώργο Σαχίνη, καταφέρθηκε εναντίον «συγκεκριμένου πρωταγωνιστή» που ετοίμαζε φιάσκο, μην έχοντας καλέσει τον ίδιο σε σημαντική συνεδρίαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου. Στο προσεχές διάστημα, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά από το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών θα βρεθεί στο Ρέθυμνο για την έναρξη της μελέτης με τις δύο μεγάλες υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου στην Κρήτη να μην έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, παρότι θεωρείται ότι θα μπορούσαν ευκολότερα να επεκταθούν και στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρά να έρθει νέος «παίκτης» στο νησί.

Πηγές: rethemnosnews.gr & neakriti.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καστράκι: Τα σπινθηροβόλα μάτια του Εσταυρωμένου έβλεπαν τον κόσμο

Ο Γιώργος Καρνέζης γράφει για την παρουσία του Κυριάκου Σαλτερή στα πολιτιστικά δρώμενα του Καστρακίου

Ρήγμα Ανύδρου: Εδωσε σεισμό 4.3 R μεταξύ Αμοργού – Σαντορίνης

Σεισμός 4,3 Ρίχτερ ανοιχτά της Αμοργού και κοντά στη Σαντορίνη - Η δόνηση ταρακούνησε το νησί ανήμερα της Κυριακής του Πάσχα

Νάξος – Τραγαία: Μεγάλο Σάββατο με ποδόσφαιρο ”Για τον Νικόλα…”

Νάξος: Μεγάλο Σάββατο στην Τραγαία με ποδόσφαιρο ”Για τον Νικόλα…” (video)

Ανδρος: Το όνειρο του Κλειστού Γυμναστηρίου γίνεται πραγματικότητα

Το όνειρο του Κλειστού στην Άνδρο γίνεται πραγματικότητα – Άνοιξε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του - Τι αναφέρει ο δήμαρχος κος Σουσούδης

Κάλυμνος: Κινδυνεύει να χάσει τα δάχτυλά του ο 15χρονος

Κροτίδες: Κατάσχεση 130.000 τεμαχίων – Κινδυνεύει να χάσει τα δάχτυλά του ο 15χρονος

Πρόταση Ημέρας: Αρνάκι ψητό με δεντρολίβανο και πατάτες τραχτές

Αρνάκι ψητό με δεντρολίβανο και πατάτες τραχτές με την σφραγίδα της Κέρκυρας

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα από το NaxosPress.gr! 

Η Ανάσταση του Χριστού ας γεμίσει τα σπίτια μας με χαρά και το νησί μας με χαμόγελα και αισιοδοξία.

Ημερομηνία Πάσχα: Μπορούν τελικά να εορτάσουν όλοι οι Χριστιανοί μαζί;

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, Καθολικοί και Ορθόδοξοι θα γιορτάσουν μαζί το Πάσχα — την Ανάσταση του Χριστού — την ίδια Κυριακή.

Times: “Πάρος: Το κυκλαδίτικο νησί που θα σε κάνει να το ερωτευτείς”

Όχι τόσο πολύβουη όσο η Μύκονος ή η Σαντορίνη, αλλά με απαράμιλλη γοητεία – ένας κυκλαδίτικος παράδεισος που συνδυάζει το παραδοσιακό με το κοσμοπολίτικο

Νάξος – Απόλλων: Συνάντηση διοίκησης και αθλητριών στο ΔΑΚ με Γιάννη Βρούτση (video – photos)

Επίσκεψη του Υπουργού Γιάννη Βρούτση στον Πρωταθλητή Αιγαίου Απόλλων Νάξου (pics-video)

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Νάξος – Airbnb: Εσοδα σε ετήσια βάση που αγγίζουν και τα 33.000 ευρώ (!!!)

Σύμφωνα με στοιχεία από το τελευταίο 12μηνο, νησιωτικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, προσφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο ανά καταχώρηση που ξεπερνά τις 43.000 ευρώ.

Naxos Vibe: Οι σεισμοί στη περιοχή της Σαντορίνης και η “απάντηση” της Νάξου

Πώς οι Σεισμοί στη Σαντορίνη Επηρέασαν τις Κρατήσεις και Πώς η Νάξος Απαντά με Μια Δυνατή Σεζόν

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Αμοργός- Χοζοβιώτισσα: Ένας μοναχός, ένα παιδί, μια εικόνα χίλιες λέξεις

Πολύς κόσμος επιλέγει τους Ιερούς χώρους των μοναστηριών για να ζήσει τις μέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα σιωπηλά και ήρεμα όπως ακριβώς αρμόζει στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.

“Πρέβελης”: Ετοιμάζεται σιγά σιγά για το τελευταίο του ταξίδι, στη Τουρκία

Το "Πρέβελης" κλείνει το κύκλο της ιστορίας του. Από χθες στην Ελευσίνα και από εκεί περιμένει το .. πράσινο φως για τα διαλυτήρια στην Τουρκία