Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠεριβάλλονΧουντής σε Κομισιόν: "Να ανελκυθεί επιτέλους το Sea Diamond από τη Καλντέρα...

Χουντής σε Κομισιόν: “Να ανελκυθεί επιτέλους το Sea Diamond από τη Καλντέρα της Σαντορίνης”

|

Ερώτηση κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής (ΛΑΕ) σχετικά με το ναυάγιο του Sea Diamond στην Σαντορίνη και ζητεί: Να ανελκυσθεί άμεσα η περιβαλλοντική βόμβα του Sea Diamond και ενημερώνει ότι η  Ελλάδα παραβιάζει την Οδηγία 2004/35/ΕΚ για την περιβαλλοντική ευθύνη

Επί 12 χρόνια παραμένει στον βυθό της καλντέρας της Σαντορίνης το κουφάρι του Sea Diamond, λειτουργώντας ως μια οικολογική βόμβα έτοιμη να εκραγεί και να σκορπίσει την καταστροφή, αφού στο εσωτερικό του βρίσκονται τεράστιες ποσότητες μαζούτ και άλλων επικίνδυνων και ρυπογόνων ουσιών. Αυτό θέτει με σχετική ερώτηση προς την Κομισιόν ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.

Πιο συγκεκριμένα, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του υπενθυμίζει στην Κομισιόν ότι από το 2007 το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου, Sea Diamond, παραμένει στον βυθό της καλντέρας, ενός φυσικού και πολιτιστικού μνημείου παγκόσμιας αναγνώρισης, με κίνδυνο να διαρρεύσουν στο θαλάσσιο περιβάλλον, «όχι μόνο μαζούτ από τις δεξαμενές καυσίμων, αλλά και επικίνδυνες χημικές ουσίες όπως ψυκτικά υγρά, υδραυλικά λάδια, βαρέα μέταλλα, και άλλες ρυπογόνες ουσίες».

Στη συνέχεια της ερώτησής του, αφού σημειώνει ότι ο τεράστιος κίνδυνος οικολογικής καταστροφής επαληθεύτηκε στις 10/06/2018 με την κατάρρευση του ειδικού φράγματος που είχε τοποθετηθεί πέριξ του ναυαγίου για να περιορίσει την ρύπανση, τονίζει ότι η Οδηγία 2004/35/ΕΚ για την περιβαλλοντική ευθύνη υπογραμμίζει την ευθύνη που έχει η ιδιοκτήτρια εταιρεία να αποκαταστήσει, όχι μόνο την όποια περιβαλλοντική ζημιά που έχει επιφέρει το ναυάγιο μέχρι σήμερα, αλλά και ενδεχόμενη «απειλή ζημιάς».

Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ ζητά από την Κομισιόν ενημέρωση για το γεγονός ότι εδώ και 12 χρόνια «δεν έχει υποχρεωθεί η ιδιοκτήτρια εταιρεία να ανελκύσει το κουφάρι του Sea Diamond», καθώς επίσης, «τι μέτρα έχει λάβει μέχρι σήμερα ώστε να εφαρμοστούν οι διατάξεις της Οδηγίας και ανελκυσθεί άμεσα το ναυάγιο του Sea Diamond».

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση:

Το 2007, το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond βυθίστηκε στην καλντέρα της Σαντορίνης παρασύροντας στο θάνατο δύο επιβάτες. 12 χρόνια αργότερα, το κουφάρι του πλοίου παραμένει στο βυθό της καλντέρας – ενός φυσικού και πολιτιστικού μνημείο παγκόσμιας αναγνώρισης – λειτουργώντας ως  μια «περιβαλλοντική βόμβα», έτοιμη να εκραγεί και να διαρρεύσουν, όχι μόνο μαζούτ από τις δεξαμενές καυσίμων, αλλά και επικίνδυνες χημικές ουσίες όπως ψυκτικά υγρά, υδραυλικά λάδια, βαρέα μέταλλα, και άλλες ρυπογόνες ουσίες, όπως μας πληροφορεί και σχετική μελέτη του Πολυτεχνείου Κρήτης ήδη από το 2010.

Με δεδομένο τον τεράστιο κίνδυνο οικολογικής καταστροφής, που επαληθεύτηκε άλλωστε και στις 10/06/2018 με την κατάρρευση του ειδικού φράγματος που είχε τοποθετηθεί στο ναυάγιο για να περιορίσει την ρύπανση, καθώς επίσης, και την Οδηγία 2004/35/ΕΚ, που υπογραμμίζει την υποχρέωση του ρυπαίνοντος να αποκαταστήσει όχι μόνο την περιβαλλοντική ζημιά αλλά και απειλή ζημιάς, ερωτάται η Επιτροπή:

# Για ποιους λόγους δεν έχει υποχρεωθεί η ιδιοκτήτρια εταιρεία να ανελκύσει το κουφάρι του Sea Diamond, 12 χρόνια μετά το ναυάγιο;

# Τι μέτρα έχει λάβει μέχρι σήμερα ώστε να εφαρμοστούν οι διατάξεις της Οδηγίας και ανελκυσθεί άμεσα το ναυάγιο του Sea Diamond; 

Δελτίο Τύπου 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας