Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΤουρισμόςΕλλάδα - Υδατοδρόμια: Πάει και το 2019... Χρονιά ήταν και πάει

Ελλάδα – Υδατοδρόμια: Πάει και το 2019… Χρονιά ήταν και πάει

|

Οι επενδυτές που φιλοδοξούν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα εδώ και 15 χρόνια, διαπιστώνουν ότι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος μέχρι τη δημιουργία ενός σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων που θα φέρει ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

 

“Αλλη μια «χαμένη» χρονιά για τα υδροπλάνα αναμένεται να είναι το 2019. Οι επενδυτές που φιλοδοξούν να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο τομέα εδώ και 15 χρόνια, διαπιστώνουν ότι υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος μέχρι τη δημιουργία ενός  σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων που θα φέρει ξανά τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Οι εξελίξεις στο «μέτωπο» των υδροπλάνων συζητήθηκαν στο 1ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Υδατοδρόμια –Κρουαζιέρα – Αεροδρόμια –Ανάπτυξη -Ασφάλεια», που οργανώθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Λουτράκι.

Φορείς από τους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών, των υποδομών και της ασφάλειας των αερομεταφορών, συζήτησαν για το μέλλον της συνδεσιμότητας των απομακρυσμένων προορισμών της χώρας, ενώ επιχειρηματίες παρουσίασαν σχέδια και λύσεις για ταχύτερη επιστροφή των υδροπλάνων στην χώρα μας.

Βασικό ζητούμενο, όπως τόνισαν οι ομιλητές, παραμένει η δημιουργία ενός σημαντικού κόμβου υδατοδρομίων, ο οποίος θα αποτελέσει το μοχλό για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, σε συνδυασμό με τη προσέλκυση κρουαζιέρας.

Ο νέος νόμος για τα υδατοδρόμια που ψηφίστηκε με περίπου 2,5 χρόνια καθυστέρηση, δημιουργεί ένα θεσμικό πλαίσιο που υπόσχεται να ενθαρρύνει τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων. Ωστόσο, όπως ανέφεραν οι ομιλητές, υπάρχουν ακόμη αρκετά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για να αδειοδοτηθούν σύντομα περισσότερα υδατοδρόμια, ώστε οι πρώτες εταιρείες υδροπλάνων, να δουν στην Ελλάδα ένα ενδιαφέρον δίκτυο και να φέρουν τα υδροπλάνα τους για να ξεκινήσουν πτήσεις.

Σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί μόλις τρία υδατοδρόμια (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα), αριθμός πολύ μικρός για να ξεκινήσουν πτήσεις. Οι ελπίδες όλων επαφίενται πλέον στις υποσχέσεις των αρμοδίων ότι θα προχωρήσουν γρήγορα οι αδειοδοτήσεις ώστε να αρχίσουν και οι πτήσεις.

Ωστόσο, όλοι συμφωνούν πως το 2019 θα είναι άλλη μια σεζόν χωρίς υδροπλάνα, αφού η καθυστέρηση ψήφισης του σχετικού νόμου, πάει πίσω (για το 2020) και τους σχεδιασμούς των ενδιαφερόμενων εταιρειών.

Το στοίχημα να δούμε τα  υδροπλάνα να πετάνε, ανέφεραν οι ομιλητές του συνεδρίου, μοιάζει πιο κοντά από ποτέ, με βάση  την αποφασιστικότητα που δείχνουν όλοι οι φορείς να ξεπεράσουν τα εμπόδια. Όμως, όπως τόνισαν, οι καλές προθέσεις και η απαρίθμηση των πλεονεκτημάτων των υδροπλάνων δεν αρκούν για την υλοποίηση των επενδύσεων. Απεναντίας, τα τελευταία έξι χρόνια τα εμπόδια, οι καθυστερήσεις και τα πισωγυρίσματα κυριάρχησαν, με αποτέλεσμα τα υδροπλάνα να είναι ακόμα μακριά από τις ελληνικές θάλασσες.

«Παρά την αισιοδοξία ότι κάτι κινείται, στους επιχειρηματίες που αγωνίζονται για να κάνουν τα υδροπλάνα να πετάξουν, κυριαρχεί η αγωνία για τις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που απαιτούνται για να υλοποιηθεί ο νόμος», λέει ο κ. Τάσος Γκόβας, από την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» και προσθέτει: «Ωστόσο, όλα εξαρτώνται από το αν και πότε θα αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια, αφού για να φέρουν οι operators τα υδροπλάνα τους να πετάξουν, θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων. Στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας υπολογίζονται ότι θα γίνουν πάνω από 100 υδατοδρόμια σε λιμάνια και επιπλέον 19 σε λίμνες. Όμως, ο χρόνος που θα χρειαστεί για να φτάσουμε σε ένα τόσο ανεπτυγμένο δίκτυο είναι αδιευκρίνιστος».

Σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, «αν άκουγε κάποιος στο  συνέδριο πόσο θερμά μιλούσαν οι εκπρόσωποι της Πολιτείας και όλοι οι φορείς για τον κλάδο, χωρίς να ξέρει την ελληνική πραγματικότητα, θα πίστευε ότι αύριο τα υδροπλάνα θα πετάξουν. Όμως, εμείς επειδή έχουμε δει πολλά, ακόμη κι αν είναι εφικτό να έχουμε τις πρώτες πτήσεις την άνοιξη του 2020, έχουμε επιφυλάξεις».

Με το νέο νόμο η άδεια ίδρυσης θα ανήκει στο Δημόσιο – στα λιμενικά ταμεία. Αφού το λιμενικό ταμείο αποφασίσει να φτιάξει το υδατοδρόμιο, θα ζητήσει άδεια ίδρυσης. Μετά θα πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί για να επιλεγεί ο ανάδοχος που θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο.

Ο νέος νόμος, σύμφωνα με τους ομιλητές, είναι στη σωστή κατεύθυνση όμως υπάρχουν πολλές σημαντικές εκκρεμότητες που θα πρέπει να ρυθμιστούν με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Για παράδειγμα με ΚΥΑ θα πρέπει να ρυθμιστεί πώς θα γίνεται η τροφοδοσία των υδροπλάνων με καύσιμα, που είναι  καθοριστική για να πετάξουν τα υδροπλάνα.

Με πληροφορίες απο την ιστοσελίδα TaNea.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κλιματική κρίση: Οι έξι πληγές του Αιγαίου, μπορούν να επουλωθούν;

Ποιες είναι οι έξι πληγές του Αιγαίου; Πως μπορούμε να τις αντιμετωπίσουμε;

Νάξος – Κωμιακή (Σύλλογος Γυναικών): Η διαδρομή του Επιταφίου φωτισμένη με αυτοσχέδια φαναράκια

Μεγάλη Παρασκευή και ο Σύλλογος Γυναικών Κωμιακής θα φωτίσει τη διαδρομή με αυτοσχέδια φαναράκια για την περιφορά του Επιτάφιου

Κυκλάδες: Μηχανική βλάβη για το “Power Jet”, τι συνέβη;

Μηχανική βλάβη στο Power Jet – Συνεχίζει με μειωμένη ταχύτητα για τα νησιά των Κυκλάδων

Πένυ Ρόγκα: Ανακοίνωσε ότι έχει καρκίνο και σημειώνει “Η μάχη μόλις ξεκίνησε”

Η λίμπερο του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα, γνωστοποίησε ότι έχει καρκίνο και έχει ξεκινήσει χημειοθεραπεία

Πάσχα χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές στη νησιωτική χώρα

Παρά τα όποια κίνητρα που ανακοινώνονται τα νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκές νοσηλευτικό προσωπικό - Τι φταίει;

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

Play Offs: Ε όχι έτσι, να αποκλειστείς από τον τελικό Πανναξιακέ (!!!)

Απίστευτη εξέλιξη στον σημερινό αγώνα με τον Ηλυσιακό... Δέχτηκε σερί 12 -1 στις τελευταίες φάσεις και έχασε 67-65... Με ψηλά το κεφάλι αποχαιρετά τα πλέι οφ η ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου

Πάσχα: ασθένειες και θεραπείες τους σε σχέση στη παράδοση της Νάξου

ασθένειες και θεραπείες τους σε σχέση με το Πάσχα στη παράδοση της Νάξου

Πάσχα – Ταξίδι: Στη Νάξο η πληρότητα εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 90%

Που θα τα ταξιδέψουν για το Πάσχα οι Ελληνες; Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση - Τα νησιά και πάλι κέρδισαν τις υπηρωτικές περιοχές

Νάξος: Πρωτομαγιά στη Δημοτική Επιτροπή η …μάχη για την αύξηση των δημοτικών τελών

Συνεδρίαση την Πρωτομαγιά της Δημοτικής Επιτροπής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Βασικό θέμα; Η αύξηση στα δημοτικά τέλη