Η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου παρουσιάζει την Παρασκευή 15 Μαρτίου (21:00) το έργο του φωτογράφου – σκηνοθέτη Ρόμπερτ Φρανκ “The Americans” με την αρωγή του φωτογράφου Βασίλη Μπάκαλου – Προβολή του ντοκιμαντέρ του Φρανκ για τους Rolling Stones
Παρασκευή 15 Μαρτίου και στις 9 το βράδυ, η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου παρουσιάζει το έργο του φωτογράφου – σκηνοθέτη Robert Frank “The Americans” με την αρωγή του φωτογράφου Βασίλη Μπάκαλου… Και βέβαια όταν έχεις τον άνθρωπο που άλλαξε την οπτική στην φωτογραφία, δεν θα μπορούσαν να γίνει γνωστό το έργο του, η σχέση του με εμβληματικά μέλη του αμερικάνικου κινήματος των Beatnik, ενώ θα προβληθούν αποσπάσματα απ’ το ντοκιμαντέρ του για τους Rolling Stones
Στην ιστορία της φωτογραφίας υπάρχουν αρκετά βιβλία που έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση και την εξέλιξη της. Βιβλία θεωρητικά, βιβλία τεχνικά και φυσικά φωτογραφικά λευκώματα. Ένα από τα πιο σημαντικά φωτογραφικά λευκώματα που επηρέασε πολύ την εξέλιξη της φωτογραφίας είναι αυτό που κυκλοφόρησε στις 15 Μαίου του 1958 στο Παρίσι με φωτογραφίες του Robert Frank και με τον τίτλο Les Américains. Μετά την μεγάλη αίσθηση που προκάλεσε την επόμενη χρονιά εκδόθηκε και στις ΗΠΑ με τον τίτλο The Americans.
Στις εικόνες του Frank είναι σαν η Αμερική να είδε τον εαυτό της και να τρόμαξε. Η υποδοχή του βιβλίου δεν ήταν και η καλύτερη. Από το τι θέλει ένας Ελβετός να μας πει για την Αμερική, μέχρι για τα στραβά κάδρα, τα κομμένα πρόσωπα και τον χοντρό κόκκο των φωτογραφιών του άκουσε ο Frank. Παρόλα αυτά μέσα στην γενικότερη αμφισβήτηση της Αμερικάνικης ευδαιμονίας σε όλες τις τέχνες, ο Robert Frank υψώθηκε με τις φωτογραφίες του στο ίδιο ύψος με τους λογοτέχνες, τους ποιητές, τους ζωγράφους, τους μουσικούς που αποτέλεσαν την πρωτοπορία αυτού του κινήματος. Οι φωτογραφίες του είναι ένας βαθύς φιλοσοφικός στοχασμός πάνω στην ψευδαίσθηση του Αμερικάνικου ονείρου.
Η φωτογραφία του Robert Frank δεν φέρνει κάτι εντελώς καινούργιο, καθώς αντίστοιχες προσπάθειες είχαν κάνει και άλλοι φωτογράφοι. Απλά το κάνει πρώτη φορά με τέτοια συνέπεια και με ολοκληρωμένο τρόπο, ώστε στην ουσία επαναπροσδιορίζει την Αμερικάνικη εικονογραφία. Μας δείχνει μια άλλη Αμερική από αυτή που βλέπαμε το ίδιο διάστημα, ακόμη και από καλούς φωτογράφους στα ρεπορτάζ του περιοδικού Life. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το βιβλίο του δεν βρήκε εκδότη στην Αμερική αλλά στη Γαλλία. Στην Αμερικάνικη έκδοση τον πρόλογο έγραψε ο Jack Kerouac και αυτό βοήθησε πολύ στην δημοτικότητα του. Σήμερα θεωρείται από το πιο σημαντικά βιβλία στην ιστορία της φωτογραφίας και το βέβαιο είναι ότι δεν πρέπει να λείπει από καμία φωτογραφική βιβλιοθήκη.