Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΣαντορινιός: "Δίνουμε ανάσα στα μικρά νησιά, δεν εφαρμόζουμε αποικιοκρατική λιμενική πολιτική"

Σαντορινιός: “Δίνουμε ανάσα στα μικρά νησιά, δεν εφαρμόζουμε αποικιοκρατική λιμενική πολιτική”

|

Από το βήμα της Βουλής, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Σαντορινιός αναφέρθηκε στο νομοσχεδιο για την λιμενική διακυβέρνηση και σημείωσε ανάμεσα στα άλλα ” Δίνουμε ανάσες στα μικρά νησιά μας και στις τοπικές κοινωνίες, εφαρμόζοντας μια ευρωπαϊκή και όχι αποικιοκρατική λιμενική πολιτική

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Ολομέλεια της Βουλής «Για την κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Α.Ε. – Διατάξεις για τη λειτουργία του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός σημείωσε ότι «με το παρόν νομοσχέδιο αντιμετωπίζονται χρόνιες παθογένειες και νομοθετούνται ζητήματα με βάση το εθνικό συμφέρον, την ανάπτυξη των λιμανιών μας και την υποστήριξη των νησιών μας».

Μελέτες και χρηματοδότηση έργων για τα Λιμάνια
«Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει το Υπουργείο, με σκοπό να διορθώσει χρόνιες παθογένειες και να αντιμετωπίσει έκτακτα ζητήματα που προκύπτουν. Εργαζόμαστε και νομοθετούμε πάνω στον άξονα της αναγκαιότητα, του εθνικού συμφέροντος, της δικαιοσύνης και της αποτελεσματικότητας. Έχουμε όραμα και στόχο για τη ναυτιλία, για τον ρόλο του Λιμενικού Σώματος, για την ανάπτυξη των λιμανιών μας και για την υποστήριξη των νησιών μας. Όπως ξέρετε, ένα μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου καλύπτει τη νομοθέτηση για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια με τέτοιον τρόπο ώστε να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον και να πολλαπλασιάζεται το όφελος προς τις τοπικές κοινωνίες.
Οι υπο-παραχωρήσεις είναι ο τρόπος που λειτουργούν όλα τα λιμάνια στον κόσμο. Το 80% των λιμανιών ακολουθούν αυτό το μοντέλο και υπάρχει και ο διφυής τρόπος που ο Οργανισμός Λιμένα έχει και αρμοδιότητες δημοσίου. Μόνο στην Ελλάδα είδαμε αυτό που έγινε με τον ΟΛΠ και τις υποσχέσεις που είχατε δώσει για την ΟΛΘ και εμείς αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε και στην πλήρη του παραχώρηση. Εκεί όμως καταφέραμε κάτι πολύ σημαντικό με την διαπραγμάτευση που κάναμε ως Υπουργείο με τον τότε Υπουργό Θοδωρή Δρίτσα. Μέσα σε δύσκολες συνθήκες και υπό μεγάλη πίεση, καταφέραμε να διασφαλίσουμε ότι ο επενδυτής θα προβεί σε περισσότερες υποχρεωτικές επενδύσεις. Καταφέραμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων των λιμανιών. Καταφέραμε να εξαιρέσουμε χώρους που δεν ήταν μέσα στη λιμενική ζώνη και φυσικά και αρχαιολογικούς χώρους που έτσι απλόχερα είχατε παραχωρήσει. Επιπλέον, καταφέραμε και κάτι που προβλέπεται και σε αυτήν τη σύμβαση, να αυξηθεί το ανταποδοτικό τέλος προς τους ΟΤΑ στο 3,5%».
«Για τα λιμάνια, έγινε μεγάλη συζήτηση στις επιτροπές εάν υπάρχουν μελέτες, αν θα γίνουν μελέτες. Μελέτες θα γίνουν και θα γίνουν σε συνεργασία με το Υπουργείο και τους Οργανισμούς. Είναι προφανές ότι εσείς δεν είχατε κάνει καμία μελέτη για vα προχωρήσετε στις παραχωρήσεις… και δεν γνωρίζατε καν τη σύμβαση διότι για τον ΟΛΠ είχατε παραχωρήσει ακόμα και ιδιοκτησίες εκτός λιμανιού! Δεν είχατε καν ασχοληθεί! Θα θέλατε να μας πείτε πόσα έργα που αφορούν τα λιμάνια είχατε εντάξει στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ που τρέχει αυτήν τη στιγμή; Θα σας πω εγώ, 20 εκατομμύρια για λοιπά έργα, για όλα τα λιμάνια της χώρας. Αυτή ήταν η πολιτική σας για την ανάπτυξη των λιμανιών.
Εμείς λοιπόν, σε αντίθεση με εσάς, έχουμε ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο που θα ενσωματωθεί στο στρατηγικό πλαίσιο μεταφορών της χώρας μας για το νέο προγραμματικό πλαίσιο, που θα περιλαμβάνει πάρα πολλά λιμάνια, προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ οι απαραίτητες υποδομές. Όπως ξέρετε, ανακοινώσαμε σήμερα σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών το πρόγραμμα «ΦιλόΔημος ΙΙ» για τη χρηματοδότηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ για μελέτες, για Master plan, για έργα ανάπτυξης λιμένων αλλά και τριπλασιάσαμε το ύψος των παρεμβάσεων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με εθνικούς πόρους, εφόσον εσείς δεν είχατε προβλέψει να πάρουμε χρήματα από το ΕΣΠΑ και να υλοποιηθούν αναγκαία έργα για τα λιμάνια μας. Γιατί ενδιαφερόμαστε να λύσουμε όλα τα προβλήματα που αφορούν τα λιμάνια και όχι να τα «πετάξουμε» από πάνω μας όπως κάνατε εσείς».

Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής
«Ένα άλλο κυρίαρχο ζήτημα είναι η επέκταση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο σύνολο των νησιών της χώρας, πλην της Εύβοιας και της Λευκάδας ενώ περιλαμβάνεται και η Κρήτη. Με αυτόν τον τρόπο θα σχεδιάζονται νησιωτικές πολιτικές για το σύνολο της χώρας. Αυτή η επέκταση είναι τόσο σημαντική γιατί υπάρχουν μικρά νησιά που δεν έχουν αφαλατώσεις. Αυτή τη στιγμή περιμένουν το Μαθράκι και η Ιθάκη να ψηφιστεί η ρύθμιση ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν οι αφαλατώσεις στα νησιά τους». 
«Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται είναι το εξής. Σε κανένα λιμάνι της παραμεθορίου δεν μπορούσαν να γίνουν ράμπες για να μεταφέρουμε τα πλοία, το οποίο λύνουμε με το άρθρο 11. Καταργούμε επίσης, μια ρύθμιση που δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ, τη συνένωση του ΓΕΝΕ με τον Οίκο Ναύτου και επαναφέρουμε την αρχική κατάσταση. Με το άρθρο 13 νομιμοποιούμε τις δαπάνες που αφορούν την έκτακτη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά μας από το Πολεμικό Ναυτικό όταν δεν μπορούσε να πάει η υδροφόρα. Πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι αφαλατώσεις σε όλα τα νησιά και δεν ξοδεύουμε 12 ευρώ το κυβικό για τη μεταφορά νερού. Ξοδεύουμε πολύ λιγότερα και έχουμε ποιοτικότερο νερό σε όλα τα νησιά του Αιγαίου. Έτσι θα εξοικονομήσουμε μόνο για εφέτος 4,5 εκατομμύρια ευρώ».

Ρυθμίσεις σε εργασιακά ζητήματα
«Έχουμε όμως και σημαντικές ρυθμίσεις για τα εργασιακά ζητήματα. Θεσμοθετούμε την υποχρέωση ανασύστασης του Ναυτολογίου των πλοίων εάν αυτό έχει χαθεί. Αν δεν υπάρχει το ναυτολόγιο δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί η θαλάσσια υπηρεσία των ναυτικών και μπορεί να προκύψουν ασφαλιστικά ζητήματα. Με τη ρύθμιση αυτή, γίνεται υποχρεωτική η ανασύσταση του ναυτολογίου και σε αντίθετη περίπτωση υπάρχουν οι ανάλογες διοικητικές κυρώσεις, όπως προβλέπεται από το άρθρο 45 του Κώδικα Ναυτικού Δικαίου. Με τη δεύτερη παράγραφο του άρθρου 21, επεκτείνεται η πρόβλεψη οι ναύτες και οι ναυτικοί που βρίσκονται σε αλιευτικά πλοία ή σε πλοία που κάνουν μικρές αποστάσεις να πληρώνονται ηλεκτρονικά για να διασφαλιστούν τα δικαιώματα τους». 
«Με αυτό το νομοσχέδιο δίνουμε ανάσες και στα μικρά νησιά μας αλλά και στις τοπικές κοινωνίες των 10 περιφερειακών λιμανιών, τα οποία θα αξιοποιηθούν με τη εφαρμογή μιας ευρωπαϊκής και όχι αποικιοκρατικής λιμενικής πολιτικής».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης