Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

ΕΛΤΑ: Κόβει 250 υποκαταστήματα, θα επηρεάσει τα νησιά του Αιγαίου;

|

Σχέδιο επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018 – 2021 που αφορά τα ΕΛΤΑ, προτείνει μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και κλείσιμο υποκαταστημάτων (από 700 σε 450) 

Η αρνητική πορεία όλων των προηγούμενων ετών, σε συνδυασμό με ορισμένες «καταστροφικού» χαρακτήρα αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, φέρνει τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ προ τετελεσμένων. Η διορισμένη από το υπερταμείο διοίκηση καλείται να βάλει «βαθιά το μαχαίρι» στην εταιρεία περιορίζονται κατά 1/3 τόσο τις θέσεις εργασίας όσο και τα σημεία παρουσίας (καταστήματα) στη χώρα.

Το σχέδιο στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2018-2021 που παρουσίασε η βρετανική εταιρεία συμβούλων PriceWaterhouseCoopers (PWC), κατά παραγγελία της νέας διοίκησης των ΕΛΤΑ, προτείνει σειρά μέτρων εξυγίανσης της επιχείρησης, εκ των οποίων το πιο σημαντικό είναι η περικοπή του κόστους λειτουργίας της κατά 83 εκατ. μέχρι το 2021. Για να επιτευχθεί αυτό, θα απαιτηθεί η μείωση του μόνιμου προσωπικού κατά 2.100 θέσεις εργασίας (από 5.900 σήμερα) και τη μείωση των καταστημάτων σε 450 από 700 σήμερα.

Νησιωτικότητα 

Το σχέδιο αναμένεται να υιοθετηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. των ΕΛΤΑ με κύριο στόχο την ανακοπή της ολοένα και πιο ολισθηρής προς τη χρεοκοπία πορεία της επιχείρησης. Μάλιστα, τα μέτρα που προτείνονται έχουν τέτοιο επείγοντα χαρακτήρα, που η εφαρμογή τους σε ποσοστό 80% έως 90% ζητείται από το α΄ εξάμηνο του 2019. Ετσι η αποχώρηση των 1.806 εργαζομένων από τους 2.100 στην τριετία ζητείται από τον ερχόμενο Ιούνιο.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι προβλέπονται, χονδρικά, 2.500 απολύσεις από το μόνιμο προσωπικό των ΕΛΤΑ που σήμερα έχει στο δυναμικό του 5.900 εργαζόμενους. Για τα υποκαταστήματα αυτό που, προφορικά, μας μεταφέρθηκε είναι ότι θα μείνουν περίπου 415 από τα 700 που έχει σήμερα το δίκτυο» λέει στο TheNewspaper.gr ο Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ). Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ταχυδρομικών, περιμένουν εδώ και δυο μήνες να έχουν έγγραφη ενημέρωση, ώστε να γνωρίζουν τί σχεδιάζεται για το μέλλον των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ, όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν τίποτε στα χέρια τους. 

Πάγια θέση της ΠΟΣΤ είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν περικοπές, και δη τόσο «αιματηρές», καθώς τα ΕΛΤΑ έχουν συμβατικές υποχρεώσεις και πρέπει να τηρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές στη λειτουργία τους. Και βέβαια, εδώ τίθεται το ερώτημα: τι θα γίνει στη Νησιωτική Ελλάδα, όπου έως τώρα βλέπουμε νησιά να έχουν μόλις ένα υποκατάστημα και συχνά δεν λειτουργούν αυτά εξαιτίας απουσίας υπαλλήλων. Θα κλείσουν και στα νησιά του Αιγαίου ή θα υπάρξει διαφορετική πολιτική ελέω “νησιωτικότητας”; 

Πως φτάσαμε έως εδώ 

Τι συνέβη όμως για να βρεθεί το πρώην μονοπώλιο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτός αγοράς; Εκτός από τις παθογένειες που συνοδεύουν μια δημόσια επιχείρηση (υπεράριθμο προσωπικό, απουσία αξιοκρατίας, χαμηλή παραγωγικότητα), οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ απέτυχαν σε δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, δεν μετασχημάτισαν την επιχείρηση σε μια εποχή που όλοι ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα –και όχι χάρτινες επιστολές– και, δεύτερον, ρισκάρισαν την εμπιστοσύνη που προκαλούσε το όνομα των ΕΛΤΑ. Αναφορικά με το τελευταίο, η υπόθεση των οφειλών της ΔΕΗ, τον περασμένο Μάιο, αποτέλεσε τεράστια κρίση εμπιστοσύνης για το σήμα (brand) των ΕΛΤΑ. Ενας φορέας που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε συνώνυμο της τραπεζικής εμπιστοσύνης, όχι μόνον δεν αποπλήρωνε στη ΔΕΗ τις καταβολές που πραγματοποιούσε το κοινό στα γκισέ των καταστημάτων του, αλλά επιπλέον ζημίωνε πολλαπλώς τους πελάτες των δύο επιχειρήσεων. Οι συνεπείς πελάτες της ΔΕΗ που εξοφλούσαν τους λογαριασμούς τους στα ΕΛΤΑ, όχι μόνον έχαναν την έκπτωση του 15% που προσέφερε η ΔΕΗ στους καλοπληρωτές της, αλλά επιπλέον λάμβαναν αυξημένους λογαριασμούς, λόγω προσαυξήσεων που επέβαλε η ηλεκτρική επιχείρηση στην καθυστέρηση εξόφλησης.

Αυτή η απόφαση της προηγούμενης διοίκησης των ΕΛΤΑ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Η τελευταία «εκβίασε» την αποπληρωμή άλλων οφειλών του δημοσίου τομέα, εις βάρος των καταναλωτών και της ΔΕΗ προκαλώντας, εκτός από την μήνιν των πελατών της, και την εισαγγελική παρέμβαση. Ετσι το υπερταμείο, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δεν άργησε και τον περασμένο Ιούνιο προχώρησε στην καρατόμηση της διοίκησης που είχε διορίσει η ίδια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το χειρότερο όμως για τα ΕΛΤΑ ήταν ότι έβλαψε την πίστη με την οποία περιέβαλλε το κοινό την επιχείρηση. Λίγες ημέρες μετά, η κίνηση στα καταστήματα της κρατικής επιχείρησης μειώθηκε κατά 50% και κυρίως σε υπηρεσίες καταβολής χρημάτων και εξόφλησης λογαριασμών. Τώρα λέγεται ότι οι δύο κρατικά ελεγχόμενες επιχειρήσεις, ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, έχουν εξομαλύνει τις σχέσεις τους και γι’ αυτό ετοιμάζεται κοινή συνέντευξη Τύπου. Η ζημιά όμως για το όνομα των ΕΛΤΑ εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα αποκατασταθεί.

Το δεύτερο ζήτημα απασχόλησε περισσότερες της μιας διοίκησης των ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της επιχείρησης σε μια εταιρεία υποστήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στελέχη του οργανισμού αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο ιδανικός οργανισμός για να στηρίξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με δεδομένο την ευρύτητα του δικτύου διανομής. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αυτός είχε γίνει εγκαίρως, η εταιρεία καθυστέρησε την υλοποίησή του και έτσι χάθηκε μια σημαντική ευκαιρία.

Στελέχη της επιχείρησης σημειώνουν ότι η θυγατρική εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ (ELTA Courier), αντί να καταστεί το όχημα ανάπτυξης της μητρικής εταιρείας με τη διανομή του μικροδέματος, έγινε το όχημα εξυπηρέτησης πολιτικών επιδιώξεων και ρουσφετιών. Η εταιρεία απασχολεί 500-600 εποχικούς απασχολουμένους, τους οποίους προσλαμβάνει η εκάστοτε διοίκηση εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.

Μεγάλη συρρίκνωση

Ετσι, σταδιακά η παρουσία των ΕΛΤΑ στην αγορά υποχώρησε. Το μερίδιό του από 55% του 2012 μειώθηκε το 2017 στο 35%. Την ίδια περίοδο, η αγορά δεν μεταβλήθηκε ουσιαστικά σε αξία, αφού το 2012 είχε διαμορφωθεί σε 573 εκατ., ενώ πέντε χρόνια αργότερα ανήλθε σε 549 εκατ. Αυτό που άλλαξε ήταν η σύνθεση των αντικειμένων που διακινούν οι φορείς ταχυδρομικών υπηρεσιών, με τη διακίνηση δεμάτων-μικροδεμάτων να κερδίζει έδαφος. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, κατά την αναφερόμενη περίοδο, η αγορά διακίνησης φακέλων υποχώρησε κατά 30%, ενώ η αγορά μικροδέματος αυξήθηκε κατά 72%.

Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλε καθοριστικά η διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το οποίο εκτιμάται ότι κάθε χρόνο διακινεί προϊόντα αξίας άνω των 5 δισ. ευρώ.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ξεκίνησαν τα έργα ανάπλασης στο κλειστό γυμναστήριο Νάξου

Με προϋπολογισμό 2,28 εκατ. ευρώ ξεκίνησε η υλοποίηση του μεγάλου έργου αθλητικής αναβάθμισης που θα ολοκληρωθεί έως το 2026.

Ανάφη: Συναγερμός στην Πυροσβεστική, επτά πυροσβέστες μεταβαίνουν με ελικόπτερο στο νησί

Η φωτιά ξέσπασε σε χαμηλή βλάστηση – Ενισχύσεις από αέρος και θαλάσσης στη μάχη για την κατάσβεση

Κέα: Όταν η ανακύκλωση γίνεται παιχνίδι. Η Κορησσία υποδέχθηκε το «Λούνα Παρκ της Ανακύκλωσης»

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι.

Η Μύκονος… πετάει στην Α1 με τον Πελεκάνο στο τιμόνι (!!!)

Η ομάδα μπάσκετ της Μυκόνου γράφει ιστορία, προσλαμβάνει τον Μιχάλη Πελεκάνο ως προπονητή και υπόσχεται… απογειωτικές πτήσεις και νέες πτήσεις από το λιμάνι.

Εκπαίδευση χωρίς σύνορα: Η Πλαίσιο και η +πλεύση φέρνουν ελπίδα στα σχολεία των ακριτικών νησιών (video)

Για 3η συνεχόμενη χρονιά, η ομάδα εθελοντών «Πλάι σου» στηρίζει με υλικά, τεχνολογία και δράσεις δημιουργικότητας τους μαθητές και εκπαιδευτικούς των νησιών του Αιγαίου.

Αναφορά στη Βουλή από την Κατερίνα Μονογυιού για την ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Μήλου

Η πρωτοβουλία αυτή στηρίχθηκε στην ομόφωνη απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Μήλου

Μάρκος Καφούρος: Αναγκαία η ενίσχυση του Αστυνομικού Τμήματος Πάρου

Παρέμβαση με κατάθεση ερώτησης του Βουλευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας

Καθολική Αρχιεπισκοπή: Τέσσερα χρόνια ποιμαντορίας, επέτειος Αρχιερατικής Χειροτονίας του Αρχιεπισκόπου Ιωσήφ

Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στο Εξώμβουργο της Τήνου την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025, με αφορμή τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από τη χειροτονία του Σεβασμιοτάτου Αρχιεπισκόπου Ιωσήφ Πρίντεζη.

Η χρυσή ντομάτα της Σαντορίνης: Από τη γη του ηφαιστείου στο μουσείο των αναμνήσεων

Στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός», η ιστορία της σαντορινιάς ντομάτας και των ανθρώπων της αναβιώνει μέσα από βιώματα, μηχανές και αρώματα μιας εποχής που σημάδεψε το νησί

12η Γιορτή Φάβας στη Σχοινούσα: Η παράδοση, η γεύση και η μουσική ξανασμίγουν στο Αιγαίο

Στις 27 και 28 Ιουνίου 2025 το νησί της Σχοινούσας γιορτάζει το τοπικό του προϊόν με ένα διήμερο γεμάτο γεύσεις, μουσική και αυθεντική κυκλαδίτικη φιλοξενία.

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νάξος – “Ο Χάρης”: Για 4η συνεχόμενη χρονιά στα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας

Στις Εγγαρές της Νάξου, η παράδοση γίνεται γεύση και η γεύση… βραβείο. Το FNL Awards τίμησε ξανά τη μαγειρική ψυχή μιας οικογενειακής ταβέρνας

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο λόγω μηχανικής βλάβης – Μεταφέρθηκαν οι επιβάτες

Νάξος – Δ. Λιανός: “Προτεραιότητα η έξυπνη διαχείριση του νερού, ξεκινούν εργασίες στο φράγμα Τσικαλαριού” (video)

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ανακοινώνει την επαναλειτουργία υλοποίησης του τρίτου φράγματος στο νησί και υπογραμμίζει την ανάγκη βιώσιμων λύσεων για το νερό στον νησιωτικό χώρο (video)

Κυκλάδες και “Γαλάζιες Σημαίες 2025”: 28 βραβευμένες παραλίες, απούσα η Νάξος (πίνακας)

Η Ελλάδα διατηρεί τη 2η θέση παγκοσμίως, οι Κυκλάδες βραβεύονται με 28 παραλίες, αλλά η Νάξος παραμένει εκτός λίστας παρά την ομορφιά και την καθαρότητα των ακτών της