Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Το μέγεθος μετράει, αλλά αντέχουν τα λιμάνια μας;

Κρουαζιέρα: Το μέγεθος μετράει, αλλά αντέχουν τα λιμάνια μας;

|

Και στο διαχρονικό ερώτημα “το μέγεθος μετράει;” έχουμε εμπλοκή και των ανθρώπων που έχουν σχέση με την Κρουαζιέρα… Και μιλάμε για πλοία, λιμάνια και μέγεθος όπου οι Κυκλάδες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Οχι, η Νάξος εντάξει; Και έτσι, στη διάρεκια του The Sea Nation Conference που συνδιοργανώθηκε από τον ΟΛΠ και την Ένωση Λιμένων Ελλάδος παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας πάνω στις λιμενικές υποδομές των 7 δημοφιλέστερων λιμανιών της Ελλάδας… Είπαμε η Νάξος έξω… Οπότε μιλάμε για τον Πειραιά, το Κατάκολο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Ρόδο, τη Κέρκυρα και τη Μήλο… Ναι τη Μήλο…. .

Του Μηνά Τσαμόπουλου (newmoney.gr

Αρχίζοντας από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί τα τελευταία 7 χρόνια έχει μέγιστο μήκος 348,10μ, πλάτος 49,10μ και βύθισμα 8,80 μ. ενώ το μεγαλύτερο πλοίο ως προς τη χωρητικότητα του σε επιβάτες έφτασε τους 4363. Όντας, δημοφιλές λιμάνι, λόγω πρωτεύουσας, ο Πειραιάς εμφανίζει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ενώ ο πιο δυνατός μήνας με την περισσότερη κίνηση είναι συνήθως ο Οκτώβριος με πάνω από 2 αφίξεις ανά ημέρα.

Συνεχίζοντας με το λιμάνι του Κατάκολου, το μεγαλύτερο πλοίο που το έχει επισκεφτεί κατά τα 7 χρόνια έχει μήκος 333,3μ, πλάτος 39μ., βύθισμα 8,65μ και μέγιστη χωρητικότητα επιβατών 4363 επιβάτες. Οι διαστάσεις των πλοίων παρουσιάζουν ανοδική πορεία, ενώ η μέση χωρητικότητα των πλοίων μειώνεται. Π.χ. το μέσο μήκος αυξάνεται με σταθερό ρυθμό από τα 265,78μ το 2013, στα 269,58μ. το 2019. Ενώ όσον αφορά τη χωρητικότητα επιβατών, παρατηρούμε ότι από 2710 το 2013, μειώνονται σε 2281 το 2019. Θα πρέπει να σημειωθεί πως από το 2018 και μετά παρατηρείται μια ανάκαμψη.

Στο λιμάνι της Σαντορίνης παρατηρούνται οι ίδιες μέγιστες διαστάσεις όπως και στο Κατάκολο. Αυτό που ξεχωρίζουμε στην περίπτωση της Σαντορίνης είναι ότι ενώ το μέσο μήκος των πλοίων διατηρείται γύρω στα 255μ., η μέση χωρητικότητα επιβατών φαίνεται ότι αυξάνονται με την πάροδο των χρόνων. Επίσης, η Σαντορίνη κατά την περίοδο της έρευνας υποδέχεται τη high season 2 πλοία την ημέρα, κατά μ.ο.

Η Μύκονος εμφανίζεται σταθερά στην 1η 3αδα της κατάταξης. Αν και οι λιμενικές υποδομές που έχει της επιτρέπουν να ελλιμενίζεται ένα πλοίο, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν άροδο, τον μήνα με την μεγαλύτερη κινητικότητα εμφανίζει κατά μέσο όρο λίγο παραπάνω από 2 αφίξεις ανά ημέρα και το μέσο πλοίο που την προσεγγίζει έχει τα εξής χαρακτηριστικά: μέσο μήκος 255 μ., πλάτος 31μ. και βύθισμα 7,5 μ. περίπου. Η μέση χωρητικότητα των πλοίων εμφανίζει μεγάλες αυξομειώσεις μεταξύ των ετών ωστόσο τα τελευταία χρόνια διατηρείται άνω των 2000 επιβατών.

Επόμενος κορυφαίος προορισμός είναι η Ρόδος. Το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί κατά την 7ετία της έρευνας το συγκεκριμένο λιμάνι έχει μήκος 333,3μ. και πλάτος 49,1 μ. η μέγιστη χωρητικότητα του, δε, φτάνει τους 4.363 επιβάτες. Ωστόσο, οι διαστάσεις του μέσου πλοίου που προσεγγίζει τη Ρόδο έχει μήκος 246μ και χωρητικότητα επιβατών 1824.

Παρατηρείται πως τα πλοία που προσεγγίζουν τη Ρόδο είναι μεσαίου μεγέθους με τη μικρότερη μέση χωρητικότητα αλλά και με τη μικρότερη διακύμανση σε σχέση με τους υπόλοιπους προορισμούς. Επίσης, κατά μέσο όρο δέχεται σχεδόν 1 άφιξη την ημέρα. (πάντα σε σχέση με τα πλοία και τις εταιρείες που ερευνήθηκαν).

Επόμενος εμπορικός προορισμός είναι η Κέρκυρα, η γεωγραφική θέση της οποίας της δίνει το πλεονέκτημα έναντι των άλλων προορισμών του Αιγαίου, καθώς την προσεγγίζουν πλοία στην πορεία προς την Αδριατική και τη Βενετία ή ακόμα και προς την Κεντρική Μεσόγειο. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά των πλοίων σε σχέση με τους προορισμούς του Αιγαίου δεν διαφέρουν, δηλαδή μέσο μήκος 249μ και μεταφορική ικανότητα 2033 επιβάτες. Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα τελευταία χρόνια της έρευνας παρατηρούμε πτωτική τάση όσον αφορά τις διαστάσεις των πλοίων.

Επιπρόσθετα, όπως και στους περισσότερους προορισμούς, ο μήνας με τη μεγαλύτερη κινητικότητα είναι ο Σεπτέμβριος και το λιμάνι υποδέχεται ένα πλοίο ανά ημέρα, κατά μέσο όρο.

Και τέλος, το λιμάνι της Μήλου, οποία εμφανίζεται αρκετές χρονιές μέσα στην 1η 10άδα, ενώ και τις υπόλοιπες χρονιές βρίσκεται σε υψηλές θέσεις. Καθώς εμφανίζει μεγάλη συχνότητα προσεγγίσεων (σε σχέση με τους προορισμούς της 2ης δεκάδας) κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, την προσεγγίζουν μικρότερα πλοία διαστάσεων 170 -200μ μήκος και με μέγιστη μεταφορική ικανότητα 1200 επιβάτες. Η προτίμηση των εταιρειών της έρευνας στη Μήλο της χαρίζει ανοδική πορεία στις προσεγγίσεις της, ενώ για το 2019 περιμένουμε 27 αφίξεις στο νησί.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μητσοτάκης: “Δεν υπάρχει ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών”

12 αυξήσεις μισθών και 12 μειώσεις φόρων στον νέο προϋπολογισμό - Τι αναφέρει ο πρωθυπουργός

“Πράσινες” Επενδύσεις: Τι φέρνουν στην Νησιωτική Ελλάδα

Τι θα κερδίσουν τα ελληνικά νησιά από το νέο «πράσινο» κύμα επενδύσεων

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Αγνωστες ιστορίες αποκαλύπτονται με γυναίκες των ελληνικών νησιών

Οι Κυκλαδίτισσες από τη Βαυβώ στη Μαυρογένους - Μικρές ιστορίες που βλέπουμε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Κων. Χριστοφορίδου: Η “Λιλίκα Καλλίτση” επιστρέφει μέσα από το “Tik Tok” με μπόλικη αισιοδοξία (video)

Η Κωνσταντία Χριστοφορίδου μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για την τηλεόραση, τη προσωπική της πορεία και εκφράζει την ανασφάλειά της για τη ζωή στην Ελλάδα (video)

Κατ. Γιαννακά: Κίνημα Δημοκρατίας, ως αίτημα κυρίαρχο και πάλι από τον λαό”

Αρθρο από την Κατερίνα Γιαννακά σχετικά με το νέο κόμμα "Κίνημα Δημοκρατίας" που ανακοίνωσε ο Στέφανος Κασσελάκης

Πρόταση ημέρας: Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο

Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο με (πολλά) κρεμμύδια

National League 2: Με άμυνα μπετόν ο Πανναξιακός έριξε στο καναβάτσο τον Μανδραϊκό

Εντυπωσιακός στο 2ο μέρος ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Μανδραϊκό (81-63) και την επόμενη εβδομάδα αντιμετωπίζει επίσης εκτός έδρας τα Μελίσσα (01/12)

ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σ. Φάμελλος, οι επόμενες κινήσεις

Μήνυμα ενότητας και επανεκκίνησης από τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στις πρώτες δηλώσεις του έξω από την Κουμουνδούρου - Ισχυρός ο Πολάκης

Νάξος: Είσοδος ομάδας από το παράθυρο στο κλειστό, έξοδος Γιαννάκη από την Επιτροπή Αθλητισμού

Παραίτηση με αιχμές από την Επιτροπή Αθλητισμού για τον Γιώργο Γιαννάκη

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα