Αύξηση κατά 23% σημείωσαν τη φετινή Black Friday οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σε σύγκριση με την περυσινή, με τη σύγκριση να αφορά αποκλειστικά την ημέρα Black Friday και όχι την… Black Week.
Αύξηση κατά 23% σημείωσαν τη φετινή Black Friday οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα σε σύγκριση με την περυσινή, με τη σύγκριση να αφορά αποκλειστικά την ημέρα Black Friday και όχι την… Black Week. Το παραπάνω οφείλεται και στο γεγονός ότι αυξήθηκε ο αριθμός των παραγγελιών, αλλά και στο ότι ήταν υψηλότερη κατά 9% η μέση αξία των παραγγελιών που έγιναν στη φετινή Black Frtiday. Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στην έκθεση Black Friday Report 2018 της εταιρείας ContactPigeon, μία νεοφυής επιχείρηση που δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και στοχευμένων αυτοματοποιήσεων που παρακολουθούν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και διαθέτει σήμερα 250 και πλέον πελάτες.
Οπως διάβαζουμε στην εφημερίδα “Καθημερινή” το 25% των παραγγελιών που έγιναν μέσω Διαδικτύου στη φετινή Black Friday (23 Νοεμβρίου 2018) αφορούσε την κατηγορία της μόδας (κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης), ακολουθούν τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας που συγκέντρωσαν το 21% των παραγγελιών και οι ηλεκτρονικές συσκευές (20% των παραγγελιών). Οι μισές από τις παραγγελίες της φετινής Black Friday έγιναν μέσω κινητού τηλεφώνου, καταγράφοντας αύξηση 3% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι πιο πολυσύχναστες ώρες αγορών ήταν μεταξύ 12 το μεσημέρι και 1 μ.μ. και μεταξύ 8 μ.μ. και 9 μ.μ.
Το 26% των αγοραστών επισκέφθηκε απευθείας την ιστοσελίδα του καταστήματος που προτίμησε για τις ηλεκτρονικές Black Friday αγορές του, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία της αναγνωρισιμότητας και της προώθησης της μάρκας (brand). Οι μάρκες που κυρίως αναζήτησαν στο Διαδίκτυο οι καταναλωτές στις 23 Νοεμβρίου ήταν οι εξής: Media Markt, Public, Κωτσόβολος, H&M, Zara και Πλαίσιο.
Το μάρκετινγκ μέσω αποστολής email απέφερε σχεδόν το 20% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεπερνώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαφημίσεις που υπάρχουν στο Facebook και το Google.
H επέκταση της Black Friday σε Black Week καταγράφεται από την έκθεση ως μία από τις αξιοσημείωτες τάσεις, με τους συγγραφείς της να τονίζουν ότι επέτρεψε στους καλά προετοιμασμένους λιανεμπόρους να προχωρήσουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, αλλά και να μη δημιουργηθεί «ηλεκτρονική συμφόρηση» όπως συνέβαινε σε πολλές ιστοσελίδες κατά τη διάρκεια της Black Friday.
H ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Ο αριθμός επιχειρήσεων που έλαβε παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών ηλεκτρονικών εφαρμογών αυξήθηκε το 2018 σε 3.312 από 3.039 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 9%. Ο τζίρος που έγινε ύστερα από ηλεκτρονικές παραγγελίες ανήλθε σε 9,04 δισ. ευρώ από 8,89 δισ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση 1,7%. Το ποσόν αυτό αποτελεί το 3,8% του συνολικού τζίρου.