Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΕλλάδα: Η κρίση μας έκανε να ...αγαπήσουμε τα προϊόντα της χώρας μας

Ελλάδα: Η κρίση μας έκανε να …αγαπήσουμε τα προϊόντα της χώρας μας

|

Οι Ελληνες καταναλωτές, από την πλευρά τους, επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα διότι θέλουν, πρώτον, να στηρίξουν τους τοπικούς παραγωγούς, δεύτερον, θεωρούν ότι τα προϊόντα αυτά είναι καλύτερης ποιότητας τρίτον, έχουν καλύτερη γεύση, τέταρτον, είναι πιο υγιεινά και έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής 

Ο οικονομικός πατριωτισμός, φαινόμενο που άνθησε στα χρόνια της κρίσης, καλά κρατεί στην εγχώρια αγορά. Μάλιστα, αυτό δεν περιορίζεται σε επίπεδο πρόθεσης αγορών από τους καταναλωτές, καθώς τα στοιχεία δείχνουν υψηλά μερίδια αγοράς για τους Ελληνες προμηθευτές ειδών διατροφής και εν γένει βασικών προϊόντων σούπερ μάρκετ. Η τάση αυτή αρχίζει και κάνει την εμφάνισή της σε όλη την Ευρώπη, με σημαντική, ωστόσο, μερίδα καταναλωτών να εμφανίζεται διστακτική να πληρώσει ακριβότερα για τα τοπικά προϊόντα.

Οπως διαβάζουμε στην εφημερίδα “Καθημερινή”: Η στροφή προς τα τοπικά προϊόντα διαμορφώνει δύο βασικές στρατηγικές στις αποφάσεις των επιχειρήσεων για το μέλλον, σύμφωνα με όσα επισημαίνει πανευρωπαϊκή έρευνα της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI: οι μεν πολυεθνικές στοχεύουν ολοένα και περισσότερο στην εξαγορά τοπικών σημάτων, ακόμη και νεοφυών επιχειρήσεων, προκειμένου να αποκτήσουν πιο «εθνική» ταυτότητα, οι δε τοπικές εταιρείες και ειδικά οι μικρότερες, που έχουν χαμηλή διείσδυση στην αγορά, επιζητούν περισσότερο χώρο στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς που διενήργησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI σε επτά ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία), το μερίδιο ως προς την αξία των Ελλήνων προμηθευτών στους 50 μεγαλύτερους προμηθευτές στην εγχώρια αγοράς είναι 42,3%, αυξημένο μάλιστα κατά 0,3 μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των επτά εξεταζόμενων χωρών με την πρωτιά να ανήκει στην Ιταλία, όπου το μερίδιο των τοπικών προμηθευτών στο σύνολο των 50 μεγαλύτερων είναι 57,9%.

Οι Ελληνες καταναλωτές, από την πλευρά τους, επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα διότι θέλουν, πρώτον, να στηρίξουν τους τοπικούς παραγωγούς (70% συγκεντρώνει αυτή η απάντηση, έναντι 53% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη), δεύτερον, θεωρούν ότι τα προϊόντα αυτά είναι καλύτερης ποιότητας (63% έναντι 49% στην Ευρώπη), τρίτον, έχουν καλύτερη γεύση (57% στην Ελλάδα, έναντι 45% στην Ευρώπη), τέταρτον, είναι πιο υγιεινά (38% στην Ελλάδα, έναντι 22% στην Ευρώπη) και έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής (38% στην Ελλάδα, έναντι 29% στην Ευρώπη). Μάλιστα ακόμη και αυτοί που σήμερα δεν αγοράζουν ελληνικά προϊόντα δηλώνουν σε ποσοστό 56% ότι θα το πράξουν, ειδικά σε ό,τι αφορά τα νωπά τρόφιμα.

Οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες για τη μη αγορά τοπικών προϊόντων είναι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο οι ακόλουθοι: οι καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν τα προϊόντα που θέλουν μεταξύ των τοπικών σημάτων (40%), οι τιμές τους είναι υψηλότερες σε σχέση με τα προϊόντα των πολυεθνικών (29%), πρέπει να τα αναζητήσουν σε μικρότερα καταστήματα (28%), σε πολλούς τα τοπικά σήματα είναι άγνωστα (18%), δεν έχουν εγγυήσεις για τη διαδικασία παραγωγής (14% στην Ευρώπη, αλλά 28% στην Ελλάδα). Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία στο θέμα των τιμών είναι οι Γερμανοί (το 43% των μη αγοραστών τοπικών προϊόντων αιτιολογεί έτσι την απόφασή του).

Η προτίμηση ή όχι προς τα τοπικά προϊόντα διαφοροποιείται και αναλόγως της ηλικίας. Πιο ένθερμοι υποστηρικτές όσοι είναι άνω των 34 ετών, σε αντίθεση με τους λεγόμενους millennials (πρόκειται για τη γενιά εκείνη στην οποία ανήκουν όσοι έχουν γεννηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90), οι οποίοι αναγνωρίζουν περισσότερο τα σήματα των πολυεθνικών.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ο Σύλλογος «Κούρος ο Έλληνας» στηρίζει τα παιδιά με σχολικά είδη

Κανένα παιδί δεν πρέπει να στερηθεί τα απαραίτητα – Πρωτοβουλία αγάπης και διακριτικής στήριξης από τον Σύλλογο Μελάνων.

Επιμελητήριο Κυκλάδων: «Χάθηκε μια ευκαιρία για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια» (πίνακες)

Παρά το ολοκληρωμένο σχέδιο που καταρτίστηκε με τη συνεργασία δημάρχων και φορέων, το Σ.Α.Σ. αποφάσισε τη διατήρηση του παλαιού καθεστώτος – Τι ζητά τώρα το Επιμελητήριο.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

6 Σεπτεμβρίου: Η Νάξος συμμετέχει στο πανελλαδικό κάλεσμα για Δικαιοσύνη στα Τέμπη

Η Μαρία Καρυστιανού καλεί πολίτες σε συγκεντρώσεις – Συμμετοχές και στις Κυκλάδες

Κυκλάδες: Αποχαιρετισμός στη γιατρό Κυριακή Σωφρονιάδου, τη ψυχή της αιμοδοσίας στη νησιωτική Ελλάδα

Η «ψυχή» της αιμοδοσίας στη νησιωτική Ελλάδα - Πότε και που θα πραγματοποιηθεί η εξόδιος ακολουθία

Σαντορίνη: Το Wanderlust Travel Magazine ανακαλύπτει την αυθεντική ψυχή του νησιού

Το κορυφαίο βρετανικό ταξιδιωτικό περιοδικό φιλοξενήθηκε από τις 24 έως 28 Αυγούστου στη Σαντορίνη, με επίκεντρο τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητα.

Αμοργός: Νέα παιδίατρος στο Κέντρο Υγείας, σημαντική ενίσχυση για τις οικογένειες του νησιού

Η Δήμητρα Καλλιτσούνακη αναλαμβάνει καθήκοντα Επιμελητή Β΄ με τριετή σύμβαση, καλύπτοντας ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Νάξος: “Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στο (Πολύχνι) Σαγκρί

Σε έκταση 5,4 στρεμμάτων θα ανεγερθεί το πολυτελές κατάλυμα, με υπόγειο και κολυμβητικές δεξαμενές – Εκδόθηκε η οικοδομική άδεια.

Νίκος Νομικός: «Η Σχοινούσα προχωρά με μέτρο, όραμα και σεβασμό στην αυθεντικότητά της» (video)

Ο Αντιδήμαρχος Σχοινούσας μιλά για τον τουρισμό, τις νέες επενδύσεις, το πολεοδομικό σχέδιο, την ύδρευση, το νέο λιμάνι και τις προτεραιότητες του νησιού

Νάξος: Το «Σπίτι του Εργαστηρίου» παρουσιάζει το νέο χειμερινό του πρόγραμμα για παιδιά

Δημιουργική απασχόληση, μάθηση και παιχνίδι για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στη Νάξο.

Νάξος: «Μαμά με καρότσι σε πόλη αφιλόξενη», η κραυγή αγωνίας μιας νέας μητέρας

Το σχόλιο του Στράτου Φουτάκογλου και η ανοιχτή επιστολή μαθήτριας του που φωτίζει την αδιαφορία για πεζούς, μητέρες και ΑμεΑ

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ντροπή για το επεισόδιο στη Νάξο – Οι Εβραίοι πολίτες είναι ασφαλείς στην Ελλάδα»

Σαφή θέση υπέρ των βρετανών τουριστών πήρε ο υπουργός Υγείας, καταδικάζοντας το περιστατικό αντισημιτισμού και μιλώντας για επιλεκτικές «ευαισθησίες» στην ελληνική κοινωνία.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος το πρωί της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου, δείτε τις περιοχές

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών σε κεντρικές περιοχές της Χώρας Νάξου.

Νάξος: Η «Αξιώτισσα» απαντά για το επεισόδιο με τους Βρετανούς τουρίστες – «Έσκισαν το αυτοκόλλητο, δεχόμαστε απειλές»

Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας Γιάννης Βάσιλας δίνει τη δική του εκδοχή: οι τουρίστες αποχώρησαν αφού πρώτα προκάλεσαν, ενώ μετά το δημοσίευμα της Daily Mail η επιχείρηση καταγγέλλει μπαράζ συκοφαντιών και απειλών.

Νομική εκπροσώπηση για την «Αξιώτισσα» – Κ. Παπαδάκης: «Δεν θα περάσει ο εκφοβισμός και η συκοφαντία»

Ο γνωστός δικηγόρος αναλαμβάνει την υπόθεση της ταβέρνας στη Νάξο που βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς εκστρατείας συκοφαντιών και απειλών.

Blue Star Naxos: Φήμες για πώληση σε καναδική εταιρεία – Τι απαντά η Attica Group

Συζητήσεις στην ακτοπλοϊκή πιάτσα για τίμημα 36 εκατ. ευρώ – Η ιστορία του πλοίου που έγινε «σύμβολο» για τις Κυκλάδες

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

Αλυκό Νάξου: Ύστερα από μισό αιώνα, κατεδαφίζεται το ξενοδοχείο–φάντασμα της χούντας

Μια ιστορική δικαίωση για το μοναδικό κεδρόδασος και όσους τόλμησαν να αντισταθούν στην αυθαιρεσία

Νάξος: Διαδικτυακή επίθεση από Ισραηλινούς στη «Ταβέρνα Αξιώτισσα»

Μετά το επεισόδιο της 25ης Αυγούστου, το εστιατόριο δέχεται συντονισμένη επίθεση με fake reviews από το εξωτερικό, ενώ ο ιδιοκτήτης καταγγέλλει έλλειψη προστασίας από την Google.