Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠαράξεναΕυκαιρία... Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το "Ελληνικό Οξυγόνο"

Ευκαιρία… Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το “Ελληνικό Οξυγόνο”

|

Μεταλλικά κουτάκια με το σήμα «Greek Oxygen» διατίθενται στις αγορές του κόσμου – Η κρίση και η ανάγκη επαναδημιουργίας του εμπορικού σήματος της χώρας

«Το ελληνικό οξυγόνο είναι το τέλειο δώρο!» αναφέρει η εταιρεία Greek Oxygen, που πουλάει τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας με αντίτιμο από 5 έως 15 ευρώ αέρα κλεισμένο σε κουτάκια.

Του Τάσου Μιντικίδη (tovima.gr) 

Ο ιδρυτής της, που δημιούργησε το ομώνυμο προϊόν, Αναστάσιος Μπατσίλας,αναφέρει πως τον ενδιέφερε πάντα να ασχοληθεί με τον τομέα του τουρισμού και μετά τα ταξίδια του στα ελληνικά νησιά θέλησε να δημιουργήσει ένα προϊόν για τους τουρίστες του οποίου το concept να θυμίζει Ελλάδα και να περικλείει το μπλε της θάλασσας και του ουρανού με τον αέρα που αναπνέουμε.

«Τα κλείσαμε όλα αυτά σε ένα κουτάκι και έτσι γεννήθηκε το Greek Oxygen. Στην ουσία δηλαδή μετατρέψαμε μια καινοτόμο ιδέα σε παραγωγική διαδικασία» αναφέρει ο ίδιος.

Ο αέρας βέβαια έχει καθαρά συμβολική σημασία, καθώς το κουτάκι στο εσωτερικό του περιέχει για τον κάθε αγοραστή κάτι διαφορετικό. Για ορισμένους π.χ. τον αέρα που ανέπνεε ο Σωκράτης ή ο Αριστοτέλης, για άλλους συνολικά την Ελλάδα, τον πολιτισμό, την κουλτούρα κ.τ.λ. Πέρα από την πώλησή του σε τουριστικά σημεία, σε ελληνικά νησιά και αλλού, ο ελληνικός αέρας κλεισμένος μέσα σε μεταλλικά κουτάκια σε μορφή αναψυκτικού και με το σήμα «Greek Oxygen» βγήκε στις αγορές του κόσμου.

Το «εμπορικό σήμα»

Ηδη εξάγεται και πωλείται σε διάφορες χώρες, από τις Ελβετία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία ως τις Ρωσία, Βουλγαρία, Αυστρία, Ντουμπάι… Καθώς δε η «ιδέα του πουλάει», μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον τομέα της εμφιάλωσης αναψυκτικών θέλει να χρησιμοποιήσει το σήμα «Greek Oxygen» ώστε να πουλάει κάποια από τα δικά της προϊόντα.

Ως παράπλευρη απώλεια της κρίσης πάντως, η κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας είχε ως συνέπεια την κατάρρευση και του σήματος «Ελλάδα», αν και η χώρα μας παραδοσιακά διέθετε ένα πολύ ισχυρό brand, το οποίο αποτελεί και ένα από τα σπουδαιότερα άυλα περιουσιακά της στοιχεία.

Το 2005 π.χ., με τη χώρα να έχει μόλις διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το «εμπορικό σήμα» της Ελλάδας βρέθηκε στον κατάλογο με τις 10 ισχυρότερες χώρες-μάρκες της έρευνας Country Brand Index – που μετρά και αξιολογεί τις παγκόσμιες αντιλήψεις για τα έθνη, από τον πολιτισμό και τη βιομηχανία τους μέχρι την οικονομική τους βιωσιμότητα – της FutureBrand, καταλαμβάνοντας την 6η θέση. Οταν άρχισε η κρίση χρέους στην ευρωζώνη το brand «Ελλάδα» πήρε την κάτω βόλτα.

Το «made in Greece»

Το 2009 ήταν 14η, το 2010 ήταν 22η και το 2011 βρισκόταν στην 27η θέση, ενώ το 2012, με τη χώρα ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, υποχώρησε στην 39η της κατάταξης. Είτε από συμπάθεια για μια ιστορική χώρα που βρέθηκε στα όρια της άτακτης χρεοκοπίας είτε γιατί οι επενδυτές είχαν τοποθετήσει από τις αρχές του 2013 ως το πρώτο πεντάμηνο του 2014 συνολικά 22 δισ. ευρώ (το 10,7% του ΑΕΠ), στοιχηματίζοντας στο αποκαλούμενο τότε «Grecovery» της ελληνικής οικονομίας, το σήμα «made in Greece» επανήλθε τότε στο προσκήνιο. «Η Ελλάδα πουλάει» υποστηριζόταν τότε ευρέως, ανεβάζοντας το κασέ της ως brand name («σήμα κατατεθέν») στο εξωτερικό.

Μετά ήρθε το α’ εξάμηνο του 2015 που κόστισε δισεκατομμύρια, ενώ καθώς η χώρα βρέθηκε ένα βήμα πριν από το Grexit, το σήμα «Ελλάδα ΑΕ» πήρε και πάλι την κατιούσα. Ο συμβιβασμός που ακολούθησε οδήγησε στη βελτίωση του κλίματος, ενώ το brand «Ελλάδα» πήρε και πάλι την ανιούσα, κάτι που αποτυπώθηκε και στην έκρηξη του τουρισμού.

Οι παθογένειες και το Rebranding

Οι παθογένειες της χώρας συνεχίζουν να αποτελούν βαρίδια. Π.χ., το 2014 αμερικανός επιχειρηματίας με μεγάλο δίκτυο στις ΗΠΑ, εκτιμώντας ότι το σήμα «made in Greece» ήταν τότε στη… μόδα, θέλησε να αρχίσει στην Ελλάδα την παραγωγή παντελονιών τζιν.

Τα προϊόντα θα έφερναν κορυφαία ξένη επωνυμία και μαζί με τη «made in Greece» ετικέτα, αφού θα παράγονταν στην Ελλάδα, θα μπορούσαν, όπως εκτιμούσε, να σημειώσουν επιτυχία στις αγορές.

Με τον παραγωγικό ιστό της χώρας όμως να έχει τα χάλια του, ντόπιοι επιχειρηματίες που προσεγγίστηκαν αντιπρότειναν να τα παράγουν (τα τζιν) στη… Βουλγαρία. «Μα θέλω η ετικέτα να γράφει «made in Greece» και όχι «made in Bulgaria»» αναφώνησε ο Αμερικανός, που είχε την εντύπωση ότι τον αντιμετωπίζουν και ως «αμερικανάκι» όταν τόλμησε να ζητήσει μια παρουσίαση των εργοστασίων μέσω Skype.

Οι ειδικοί κάνουν λόγο πλέον για την ανάγκη ενός Rebranding (επαναδημιουργία εμπορικού σήματος). Ορισμένοι μάλιστα εκτίμησαν πως θα πρέπει να μετατρέψουμε το Rebranding Greece σε Rebranding Greeks, αφού θα πρέπει να «ξαναπουλήσουμε» τον εαυτό μας, κάτι εξάλλου που έχουν επιτύχει οι Ελληνες του εξωτερικού που διαπρέπουν.

Και μπορεί η ιστορία της «Greek Oxygen» να αποτελεί μία τέτοια περίπτωση, σίγουρα όμως δεν επαρκεί για να οδηγήσει τη χώρα σε διατηρήσιμους και ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης ώστε να επουλωθούν σε εύλογο διάστημα οι πληγές της κρίσης.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;