Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠαράξεναΕυκαιρία... Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το "Ελληνικό Οξυγόνο"

Ευκαιρία… Στο εμπόριο (επιτυχημένα) το “Ελληνικό Οξυγόνο”

|

Μεταλλικά κουτάκια με το σήμα «Greek Oxygen» διατίθενται στις αγορές του κόσμου – Η κρίση και η ανάγκη επαναδημιουργίας του εμπορικού σήματος της χώρας

«Το ελληνικό οξυγόνο είναι το τέλειο δώρο!» αναφέρει η εταιρεία Greek Oxygen, που πουλάει τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας με αντίτιμο από 5 έως 15 ευρώ αέρα κλεισμένο σε κουτάκια.

Του Τάσου Μιντικίδη (tovima.gr) 

Ο ιδρυτής της, που δημιούργησε το ομώνυμο προϊόν, Αναστάσιος Μπατσίλας,αναφέρει πως τον ενδιέφερε πάντα να ασχοληθεί με τον τομέα του τουρισμού και μετά τα ταξίδια του στα ελληνικά νησιά θέλησε να δημιουργήσει ένα προϊόν για τους τουρίστες του οποίου το concept να θυμίζει Ελλάδα και να περικλείει το μπλε της θάλασσας και του ουρανού με τον αέρα που αναπνέουμε.

«Τα κλείσαμε όλα αυτά σε ένα κουτάκι και έτσι γεννήθηκε το Greek Oxygen. Στην ουσία δηλαδή μετατρέψαμε μια καινοτόμο ιδέα σε παραγωγική διαδικασία» αναφέρει ο ίδιος.

Ο αέρας βέβαια έχει καθαρά συμβολική σημασία, καθώς το κουτάκι στο εσωτερικό του περιέχει για τον κάθε αγοραστή κάτι διαφορετικό. Για ορισμένους π.χ. τον αέρα που ανέπνεε ο Σωκράτης ή ο Αριστοτέλης, για άλλους συνολικά την Ελλάδα, τον πολιτισμό, την κουλτούρα κ.τ.λ. Πέρα από την πώλησή του σε τουριστικά σημεία, σε ελληνικά νησιά και αλλού, ο ελληνικός αέρας κλεισμένος μέσα σε μεταλλικά κουτάκια σε μορφή αναψυκτικού και με το σήμα «Greek Oxygen» βγήκε στις αγορές του κόσμου.

Το «εμπορικό σήμα»

Ηδη εξάγεται και πωλείται σε διάφορες χώρες, από τις Ελβετία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία ως τις Ρωσία, Βουλγαρία, Αυστρία, Ντουμπάι… Καθώς δε η «ιδέα του πουλάει», μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον τομέα της εμφιάλωσης αναψυκτικών θέλει να χρησιμοποιήσει το σήμα «Greek Oxygen» ώστε να πουλάει κάποια από τα δικά της προϊόντα.

Ως παράπλευρη απώλεια της κρίσης πάντως, η κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας είχε ως συνέπεια την κατάρρευση και του σήματος «Ελλάδα», αν και η χώρα μας παραδοσιακά διέθετε ένα πολύ ισχυρό brand, το οποίο αποτελεί και ένα από τα σπουδαιότερα άυλα περιουσιακά της στοιχεία.

Το 2005 π.χ., με τη χώρα να έχει μόλις διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το «εμπορικό σήμα» της Ελλάδας βρέθηκε στον κατάλογο με τις 10 ισχυρότερες χώρες-μάρκες της έρευνας Country Brand Index – που μετρά και αξιολογεί τις παγκόσμιες αντιλήψεις για τα έθνη, από τον πολιτισμό και τη βιομηχανία τους μέχρι την οικονομική τους βιωσιμότητα – της FutureBrand, καταλαμβάνοντας την 6η θέση. Οταν άρχισε η κρίση χρέους στην ευρωζώνη το brand «Ελλάδα» πήρε την κάτω βόλτα.

Το «made in Greece»

Το 2009 ήταν 14η, το 2010 ήταν 22η και το 2011 βρισκόταν στην 27η θέση, ενώ το 2012, με τη χώρα ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία, υποχώρησε στην 39η της κατάταξης. Είτε από συμπάθεια για μια ιστορική χώρα που βρέθηκε στα όρια της άτακτης χρεοκοπίας είτε γιατί οι επενδυτές είχαν τοποθετήσει από τις αρχές του 2013 ως το πρώτο πεντάμηνο του 2014 συνολικά 22 δισ. ευρώ (το 10,7% του ΑΕΠ), στοιχηματίζοντας στο αποκαλούμενο τότε «Grecovery» της ελληνικής οικονομίας, το σήμα «made in Greece» επανήλθε τότε στο προσκήνιο. «Η Ελλάδα πουλάει» υποστηριζόταν τότε ευρέως, ανεβάζοντας το κασέ της ως brand name («σήμα κατατεθέν») στο εξωτερικό.

Μετά ήρθε το α’ εξάμηνο του 2015 που κόστισε δισεκατομμύρια, ενώ καθώς η χώρα βρέθηκε ένα βήμα πριν από το Grexit, το σήμα «Ελλάδα ΑΕ» πήρε και πάλι την κατιούσα. Ο συμβιβασμός που ακολούθησε οδήγησε στη βελτίωση του κλίματος, ενώ το brand «Ελλάδα» πήρε και πάλι την ανιούσα, κάτι που αποτυπώθηκε και στην έκρηξη του τουρισμού.

Οι παθογένειες και το Rebranding

Οι παθογένειες της χώρας συνεχίζουν να αποτελούν βαρίδια. Π.χ., το 2014 αμερικανός επιχειρηματίας με μεγάλο δίκτυο στις ΗΠΑ, εκτιμώντας ότι το σήμα «made in Greece» ήταν τότε στη… μόδα, θέλησε να αρχίσει στην Ελλάδα την παραγωγή παντελονιών τζιν.

Τα προϊόντα θα έφερναν κορυφαία ξένη επωνυμία και μαζί με τη «made in Greece» ετικέτα, αφού θα παράγονταν στην Ελλάδα, θα μπορούσαν, όπως εκτιμούσε, να σημειώσουν επιτυχία στις αγορές.

Με τον παραγωγικό ιστό της χώρας όμως να έχει τα χάλια του, ντόπιοι επιχειρηματίες που προσεγγίστηκαν αντιπρότειναν να τα παράγουν (τα τζιν) στη… Βουλγαρία. «Μα θέλω η ετικέτα να γράφει «made in Greece» και όχι «made in Bulgaria»» αναφώνησε ο Αμερικανός, που είχε την εντύπωση ότι τον αντιμετωπίζουν και ως «αμερικανάκι» όταν τόλμησε να ζητήσει μια παρουσίαση των εργοστασίων μέσω Skype.

Οι ειδικοί κάνουν λόγο πλέον για την ανάγκη ενός Rebranding (επαναδημιουργία εμπορικού σήματος). Ορισμένοι μάλιστα εκτίμησαν πως θα πρέπει να μετατρέψουμε το Rebranding Greece σε Rebranding Greeks, αφού θα πρέπει να «ξαναπουλήσουμε» τον εαυτό μας, κάτι εξάλλου που έχουν επιτύχει οι Ελληνες του εξωτερικού που διαπρέπουν.

Και μπορεί η ιστορία της «Greek Oxygen» να αποτελεί μία τέτοια περίπτωση, σίγουρα όμως δεν επαρκεί για να οδηγήσει τη χώρα σε διατηρήσιμους και ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης ώστε να επουλωθούν σε εύλογο διάστημα οι πληγές της κρίσης.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Εκεί που η ψυχή ξέρει τον δρόμο

Ένα νησί που δεν φωνάζει για να το προσέξεις – απλώς υπάρχει, αυθεντικό και δυνατό

Αγωνία για το ΚΕΔΑΣΥ Νάξου: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για νέο όταν το υπάρχον καταρρέει»

Η Ένωση Γονέων Πάρου καλεί σε άμεση δράση για τις άθλιες συνθήκες στέγασης και λειτουργίας του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου – Προειδοποιεί για ευθύνες σε Δήμο και Περιφέρεια αν δεν υπάρξουν λύσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Νάξος: Η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. του Τυροκομείου Πιτταρά στην κορυφή του κόσμου!

Με κορυφαία βαθμολογία από το Taste Atlas και παγκόσμιες διακρίσεις, η ναξιώτικη γραβιέρα από το Τυροκομείο Πιτταρά επιβεβαιώνει τη φήμη της ως πρεσβευτής γεύσης και ποιότητας της Νάξου.

Ταχύπλοα… για λίγους: Γιατί το ακτοπλοϊκό ταξίδι στις Κυκλάδες έγινε πολυτέλεια

Ακριβά εισιτήρια, περιορισμένες επιλογές και «ταρίφα χωρίς αναλογία» – Η μεγάλη ψαλίδα στις τιμές μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης και το παράδοξο των Κυκλάδων

Νάξος: Ψήφισμα από το 2ο Γυμνάσιο Νάξου για τον εκλιπόντα καθηγητή Στέλιο Ζαφειρόπουλο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων εκφράζει τη βαθιά του συγκίνηση και συμπαράσταση στην οικογένεια του διαπρεπούς εκπαιδευτικού και τιμά τη μνήμη του με σειρά αποφάσεων.

ΥΠΑ: Ιστορική άνοδος στην επιβατική κίνηση, “εκτοξεύτηκε” η Νάξος με αύξηση 36,9%, η Σύρος στο +112% (!!!)

Με άνοδο 7,5% στα αεροδρόμια της ΥΠΑ και συνολικά 32,3 εκατ. επιβάτες πανελλαδικά στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η Ελλάδα σπάει κάθε ρεκόρ – Σημαντική δυναμική για το αεροδρόμιο Νάξου

Μεγαλοπρεπής λιτανεία (14/07) στη Νάξο για τον Άγιο Νικόδημο (video)

Πλήθος πιστών και αρχιερέων στη μεγαλειώδη λιτανεία του πολιούχου της Νάξου – Συγκινητική συμμετοχή στρατιωτικών και πολιτικών αρχών (video)

Santo Wines: Τα κρασιά της Σαντορίνης που σήκωσαν ξανά την Ελλάδα ψηλά στον κόσμο

Με 8 βραβεία στα Decanter World Wine Awards 2025 και πλατινένιο μετάλλιο για το Grande Reserve 2022, ο συνεταιρισμός της Σαντορίνης αποδεικνύει πως η παράδοση μπορεί να γίνει παγκόσμιο σημείο αναφοράς

Νάξος: Σύλληψη 70χρονου κυβερνήτη για παράνομο απόπλου σκάφους στον Πάνερμο

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, επιβατηγό τουριστικό σκάφος απέπλευσε χωρίς άδεια από το Λιμεναρχείο

Τραγωδία στην Κύθνο: 87χρονος Ελβετός τουρίστας πέθανε πάνω σε σκάφος στον Μέριχα

Παρά τις προσπάθειες ανάνηψης από το πλήρωμα και ιατρούς του νησιού, ο ηλικιωμένος τουρίστας κατέληξε – Προανάκριση από τη Λιμενική Αρχή Κύθνου

Νάξος – Κατερίνα Καινούργιου: Ρομαντικό ηλιοβασίλεμα και η ξακουστή πατάτα στο τραπέζι της

Η παρουσιάστρια περνά τις διακοπές της στο νησί των Κυκλάδων με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή, απολαμβάνοντας τα τοπικά εδέσματα, τη γαλήνη του τοπίου και τις συγκινήσεις μετά το φινάλε της σεζόν.

Απίστευτο: Πήδηξε από τον καταπέλτη του “Champion Jet 3” στην Πάρο

ναστάτωση στο λιμάνι της Παροικιάς όταν 24χρονος ημεδαπός πήδηξε από τον καταπέλτη πλοίου κατά τον απόπλου – Παρενέβη το Λιμενικό, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός

Αποκαλύφθηκε σκάνδαλο 40 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο, έγκαιρη παρέμβαση Παππά έσωσε το Δημόσιο

Χάρη σε διοικητικούς ελέγχους και αποφασιστικές κινήσεις, απετράπη καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ύποπτες αιτήσεις επιχειρήσεων – Η συντριπτική πλειονότητα από την Κρήτη

Σέριφος: 87χρονη ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από την παραλία Συκαμιά

Η άτυχη γυναίκα διακομίστηκε στο Πολυδύναμο Ιατρείο του νησιού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της – Προανάκριση από το Λιμεναρχείο

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Νάξος: Πέντε «κρυμμένες» παραλίες για ήσυχες (!!!) αποδράσεις

Από τον εξωτικό Πάνορμο μέχρι τη μυστική Χαβάη, ανακαλύψτε πέντε μοναδικές ακτές της Νάξου που προσφέρουν αυθεντική νησιωτική εμπειρία, μακριά από την πολυκοσμία.

Νάξος – Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου: Αντίο στον Στέλιο Ζαφειρόπουλο, ένα δάσκαλο με ψυχή και φως

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου αποχαιρετά με συγκίνηση τον αγαπημένο εκπαιδευτικό και επιστήμονα, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μαθητική και τοπική κοινότητα.

Νάξος – Ορφέας Παπαδόπουλος: Από την υποκριτική στο τατουάζ και… στην Παναγία των Παρισίων (video)

Ο γνωστός ηθοποιός και tattoo artist μιλά αποκλειστικά στο Naxospress για την τέχνη, τη ζωή του στη Νάξο, τα παράξενα τατουάζ και τη νέα του θεατρική πρόκληση

Στασιμότητα στην επιβατική και οχηματική κίνηση στο λιμάνι Νάξου το πρώτο εξάμηνο του 2025

Οριακή πτώση στους επισκέπτες και τα οχήματα φέτος, με έντονη πτώση τον χειμώνα αλλά θετικά σημάδια από την άνοιξη και μετά (πίνακας)

Γιώργος Πρίντεζης στην Ηρακλειά: Ο θρύλος του μπάσκετ δείπνησε στο εμβληματικό “Αράκλεια”

Μετά το AegeanBall Festival, ο Πρίντεζης χαλάρωσε στις Μικρές Κυκλάδες, απολαμβάνοντας τις γεύσεις του Γιάννη Γαβαλά σε ένα από τα κορυφαία εστιατόρια του Αιγαίου.