Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοία: Κίνητρα για τις ... άγονες μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων

Ακτοπλοία: Κίνητρα για τις … άγονες μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων

|

Είναι από τις ειδήσεις που ακούμε χρόνια…. .Ε καιρός είναι να γίνουν πραγματικότητα. Αναφερόμαστε, στις πρωτοβουλίες που αναμένεται να πάρει άμεσα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ώστε να προχωρήσει σε τροποιήσεις άρθρων του Νόμου 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές – σύσταση γραμματείας λιμένων και λιμενικής πολιτικής – μετατροπής λιμενικών ταμείων σε ανώνυμες εταιρείες και άλλες διατάξεις» προσφέροντας νέα δεδομένα στην Ελληνική Ακτοπλοϊα. Και βέβαια είναι δεδομένο ότι θα επηρεαστούν και οι … άγονες γραμμές, κάτι που αποτελεί αίτημα όλων των εμπλεκόμενων φορέων… .

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας tovima.gr, στελέχη του υπουργείου επεξεργάζονται την περίοδο αυτή τις προτάσεις που έχουν καταθέσει αρμόδιοι φορείς, όπως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, και εκτιμάται ότι μέσα στον Νοέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή των σχετικών άρθρων που θα περιλαμβάνουν τις αλλαγές και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα opengov για διαβούλευση. Μετά τις όποιες παρατηρήσεις που θα κατατεθούν, θα γίνει η απαραίτητη επεξεργασία και οι τροποποιήσεις θα πάρουν τον δρόμο προς τη Βουλή. 

Σε τρία κομμάτια 

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται να «σπάσει» το νομοσχέδιο σε τρία κομμάτια, στα άρθρα που αναφέρονται στα πλοία της ακτοπλοΐας, στα πορθμεία (φέρι μποτ) και στα φορτηγά πλοία, γιατί σήμερα υπάρχουν διατάξεις που αφορούν διαφορετικών κατηγοριών πλοία.  Αναφορικά με τις αλλαγές αναμένεται να συμπεριλαμβάνεται και άρθρο για τη μεταφορά ατόμων με κινητικά προβλήματα, κυρίως με φέρι μποτ. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα είχε συνάντηση με το προεδρείο του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι του Συλλόγου ζήτησαν από τον υπουργό τη λήψη των κατάλληλων μέτρων για τη διευκόλυνση της μετακίνησής τους με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με δεδομένο ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι από δύσκολη έως αδύνατη η πρόσβασή τους στα θαλάσσια μέσα μεταφοράς και η μετακίνησή τους από και προς τη νησιωτική χώρα.   Ως τα σημαντικότερα προβλήματα ανέφεραν την απουσία των κατάλληλων μέσων και υποδομών για την εξυπηρέτηση των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες, όπως ανελκυστήρες, ειδικές ράμπες, προσβάσιμες καμπίνες, χώροι υγιεινής κ.ά.  

Κίνητρα για τις «άγονες»

Επιπροσθέτως αναμένεται να υπάρξει αναφορά για τα κίνητρα σχετικά με τα πλοία που αφορούν άγονες γραμμές και κυρίως σε ό,τι αφορά τη χρονική διάρκεια της σχετικής σύμβασης. Αναφορικά με τις επικείμενες τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο, τα ίδια στελέχη επεσήμαναν ότι με τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί θα γίνει εφικτό να ξεπεραστούν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των ακτοπλόων κάνοντας λόγο για έναν εποικοδομητικό διάλογο που έχει ξεκινήσει για το θέμα.

Οσον αφορά τα κίνητρα τόνιζαν ότι για να δρομολογηθούν νέα πλοία για την εξυπηρέτηση νησιών στη λεγόμενη «άγονη γραμμή» σημαντικό ρόλο έχουν η διάρκεια της σύμβασης αλλά και το ύψος των μισθωμάτων. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας το καλοκαίρι σε ημερίδα για την ακτοπλοΐα είχε πει μεταξύ άλλων πως «για τον ακτοπλοϊκό μας στόλο πρέπει πρώτα απ’ όλα να επισημάνουμε ότι η ανάγκη ανανέωσής του δεν είναι ποτέ στιγμιαία αλλά διαρκής. 

Τα επόμενα 10 – 15 χρόνια θα υπάρξουν ανάγκες ανανέωσης του στόλου μας ενώ οι περιβαλλοντολογικοί κανονισμοί θα δημιουργήσουν πρόσθετες ανάγκες για την αντικατάσταση πλοίων ίσως νωρίτερα απ’ ό,τι έχουν προγραμματιστεί. Επίσης παρατηρείται μικρή ή και μηδενική συμμετοχή σε ορισμένους διαγωνισμούς για την εξυπηρέτηση των νησιών με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας.  Και σε αυτές τις περιπτώσεις προβλέπουμε ότι θα χρειαστεί η ναυπήγηση νέων πλοίων, λαμβανομένου υπόψη ότι στη διεθνή αγορά δεν υπάρχουν τα κατάλληλα πλοία για να αγοραστούν».  

«Μείωση του ΦΠΑ»

Επιπλέον, είχε σημειώσει ότι «η απαλλαγή των εταιρειών μας από υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας είναι απαραίτητη. Για τη βελτίωση του θεσμικού μας πλαισίου έχουν ήδη γίνει συζητήσεις και έχουν κατατεθεί οι προτάσεις μας για την πλέον ευέλικτη λειτουργία των εταιρειών μας και κυρίως για την απαλλαγή από υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας και ευελπιστούμε στην κατανόηση του υπουργείου.  Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι η επιβολή υποχρεώσεων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης και βέβαια και των εισιτηρίων. Λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των τιμών των καυσίμων μετά το 2016, την ανοδική πορεία τους το 2018, αλλά και την αναμενόμενη αύξηση το 2020, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν πιέσεις για την αύξηση του κόστους ταξιδιού με αρνητικές συνέπειες στην κίνηση και στον τουρισμό μας.

Μονόδρομος για την αποφυγή αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων είναι η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα των συντελεστών που ισχύουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να πετύχουμε τη μείωση των συντελεστών». Στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου είχε γίνει λόγος και στην εφετινή ετήσια μελέτη της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων XRTC ΕΠΕ, η οποία ασχολείται ενεργά με τον κλάδο της ακτοπλοΐας από το 2000.

Οπως αναφέρονταν «είναι επιτακτική όσο ποτέ πλέον η ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου, το οποίο δεν θα στηρίζεται στη δημιουργία κινήτρων που προκαλούν στρεβλώσεις στην αγορά, αλλά στη δημιουργία ενός κανονιστικού πλαισίου που θα εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών και συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. Θεωρούμε ότι αυτό το πλαίσιο δεν θα πρέπει να προσεγγιστεί μονομερώς από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά σε συνεργασία με τα υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών, ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη λύση προς όφελος του πολίτη». Οριακά αυξημένη κίνηση 

Αύξηση επιβατών 

Εν τω μεταξύ, οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι καταγράφηκε το καλοκαίρι στον αριθμό των επιβατών που μετακινήθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, αυτό οφείλεται στο αυξημένο ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων προς τα νησιά των Κυκλάδων, ενώ πολλοί ήταν οι τουρίστες που επέλεξαν τα πλοία για ενδιάμεσες διαδρομές μεταξύ νησιών.  Σημειώνεται ότι ένας σημαντικός αριθμός τουριστών κάθε χρόνο επιλέγει να κατευθύνεται στα ελληνικά νησιά απευθείας από τις χώρες τους με πτήσεις τσάρτερ και όχι μέσω του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και εν συνεχεία των λιμένων Πειραιά ή Ραφήνας.

Πηγή tovima.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας