Η Παρασκευή 28 Σεπτέμβριου απέδειξε με τον πλέον περίτρανο τρόπο την ανάγκη της Σαντορίνης να αποκτήσει νέο λιμάνι σε άλλη περιοχή του νησιού με καλύτερη οδική πρόσβαση – Δείτε βίντεο
Σαντορίνη… Το πιο δυνατό brand name της Ελλάδας. Ο απόλυτος προορισμός για κάθε ταξιδιώτη που σέβεται τον εαυτό του. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι θεωρείται ως ένας από τους 100 προορισμούς που πρέπει να δει κάθε άνθρωπος έχοντας ολοκληρώσει το ταξίδι του (ή τη παραμονή του) σ’ αυτό τον κόσμο…
Κι όμως. Η Σαντορίνη έχει αδυναμίες. Και είναι αρκετές. Που ενδεχομένως και βραχυπρόθεσμα (και όχι μεσοπρόθεσμα) να την καταδικάσουν. Και δεν αναφερόμαστε σε εικόνες που έχουν σχέση με την κακοποίηση ή όχι των ζώων. Η τους αστυνομικούς που πίνουν μπύρα (!!!) εν ώρα υπηρεσίας… Μιλάμε για θέματα υποδομών. Και αυτά είναι που πονάνε. Και πρέπει να βρεθεί λύση χθες..
Τα πρώτα δείγματα έχουν ήδη έρθει από τον τομέα της Κρουαζιέρας.. Οι περισσότεροι από τους επιβάτες φεύγουν απογοητευμένοι. Η αναμονή για μεταφορά με το τελεφερίκ από τον Αθηνιό στη πόλη είναι τεράστια. Κουραστική. Και οι περισσότεροι μεγάλης ηλικίας εκνευρίζονται. Οπότε; Η περιορίζεις τα κρουαζιερόπλοια εάν έχει τα «αρ@@@@» ή φτιάχνεις χθες δεύτερο ή και τρίτο τελεφερίκ. Αλλιώς πάει το παιχνίδι…
Για το θέμα καθαριότητας ή αποκομιδής των απορριμμάτων, μεγάλη κουβέντα γίνεται και ενδεχομένως η Δημοτική Αρχή να έχει και δίκιο. Δεν έχει υπαλλήλους και οι εργολαβίες καθαριότητας κοστίζουν. Και δημιουργούν και πολιτικά παιχνίδια. Οπότε δίκοπο μαχαίρι.
Όμως, η χθεσινή ημέρα, η Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου έφερε στο προσκήνιο το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Σαντορίνη. Και το οποίο έχει να κάνει με το λιμάνι του Αθηνιού.
Η εικόνα με τον πατέρα να έχει τις δύο κόρες του στις βαλίτσες με τα ροδάκια και να κατεβαίνουν προς το λιμάνι με ταχύτητα για να μην χάσουν το πλοίο κάνει το γύρο του κόσμου. Και τα σχόλια δεν είναι και τα καλύτερα. Λόγω του διήμερου αποκλεισμού των νησιών με τις καιρικές συνθήκες να έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα πρωτόγνωρο στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ξένοι επέλεξαν να αλλάξουν τις ημέρες αναχώρησης. Και όταν έφτασαν τα πρώτα πλοία στο νησί, η εικόνα τρόμαξε… Χιλιάδες άνθρωποι σε ουρές αναμονής για να μπουν στα πλοία. Και το χειρότερο; Περίπου 90 λεπτά αναμονής για να κατέβει κάποιος στο λιμάνι από ένα δρόμο που φοβίζει όταν είναι άδειος. Πόσο μάλλον όταν όλοι βιάζονται. Με ουρά αυτοκινήτων, τουριστικών λεωφορείων ή φορτηγών χωρίς τέλος…
Αναγνώστης της ιστοσελίδας NewsIt.gr, σχολίασε: «Σαντορίνη 2018. Ο παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με το λιμάνι της ντροπής! Η κίνηση ήταν τέτοια που δεν μπορούσε κανείς να φτάσει στο λιμάνι σε λιγότερο από 1,5 ώρα. Πολλοί επιβάτες αναγκάστηκαν να κατέβουν τις στροφές του Αθηνιού με τα πόδια για να προλάβουν το πλοίο περνώντας ανάμεσα από φορτηγά, λεωφορεία και αυτοκίνητα. Αποκορύφωμα ένας πατέρας που έβαλε τα παιδιά του πάνω στις βαλίτσες με τις ρόδες και τις τσουλούσε τρέχοντας στην κατηφόρα. Η κατάντια ενός νησιού κοσμήματος με υποδομές τριτοκοσμικής χώρας».
Ο συνάδελφος Δημήτρης Πράσσος στην δική του ιστοσελίδα (santonews.gr) κοινοποίησε το βίντεο που του έστειλε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Τουριστικών Λεωφορείων Λουκάς Φωτεινός που απεικονίζει τη σκληρή πραγματικότητα που μπορείτε να δείτε και μέσα από τη φωτογραφία του Nikolaos Papadantonakis που επίσης κάνει το γύρο του κόσμου..
Μάλιστα θέτει και μία σειρά από ερωτήματα για το ποιος φταίει…
Εμείς όμως λέμε να το πάμε παρακάτω. Και να πούμε το πιο απλό. Τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν εργασίες για την περίφημη αποκατάσταση ενός λιμανιού που παραδόθηκε πριν από μερικά χρόνια. Κόστισε κάποια χρήματα τότε. Τώρα θα δοθούν ακόμη οκτώ εκατομμύρια. Όμως, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Με δεδομένο ότι ο δρόμος προς το Αθηνιό δεν αλλάζει, δηλαδή δεν μεγαλώνει η μόνη λύση είναι νέο λιμάνι σε άλλη περιοχή. Έξω από την Καλντέρα.
Και εδώ είναι το μεγάλο ερώτημα. Αντέχει η Σαντορίνη να ζήσει χωρίς το 20λεπτό ταξίδι των πλοίων από την Οία έως τα Φηρά με τους επιβάτες να απολαμβάνουν την τρομερή εικόνα που προσφέρει η Καλντέρα; Γιατί εκεί παίζεται όλο το παιχνίδι. Στην εικόνα…
Εάν η Δημοτική Αρχή ή πιο σωστά οι επαγγελματίες της Σαντορίνης αποδεχτούν ότι τα πλοία θα προσεγγίζουν πχ τη Βλυχάδα ή στο Καμάρι και όχι το Αθηνιό, τότε το νησί έχει μέλλον. Αλλιώς; Θα πέσουν πάλι χρήματα στο βυθό του Αθηνιού χωρίς αύριο…