Σήμερα, το μεσημέρι, εν τω μεταξύ, θα συνεδριάσει εκ νέου η ΠΝΟ για να αποφασίσει τη συνεχίσει ή όχι των κινητοποιήσεών της, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στη χθεσινή της ανακοίνωση αποφάσισαν τη νέα 24ωρη απεργία (που πραγματοποιείται σήμερα), με προοπτική κλιμάκωσης.
Και η ταλαιπωρία συνεχίζεται … Εγκλωβισμένοι στα νησιά, ή στην Αθήνα και όπου αλλού αντίστοιχα, παραμένουν χιλιάδες τουρίστες λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας της ΠΝΟ. Και οι ουρές που σχηματίζονται στα πρακτορεία σε μία προσπάθεια να βρουν λύση είναι μεγάλες με την τοπική οικονομία να αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της αμφιβολίας που υπάρχει …. Παράλληλα, και τα ξένα ΜΜΕ αναφέρονται στο γεγονός, δίνοντας την αίσθηση ότι οι επισκέπτες είναι χωρίς έξοδο διαφυγής από τα νησιά…
Η ΠΝΟ, χθες, δεν δέχθηκε την πρόταση της ένωσης ακτοοπλόων για αύξηση 2% (η ΠΝΟ απαιτεί αύξηση 5%) και αποφάσισαν να συνεχίσουν για 24 ώρες ακόμη την απεργία που είχαν εξαγγείλει και πραγματοποιούσαν από τα ξημερώματα της Δευτέρας μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης. Ετσι, τώρα, η ΠΝΟ συνεχίζει την απεργία της για ένα ακόμη 24ωρο, μέχρι τις 6 το πρωί της Τετάρτης.
Να σημειώσουμεπως από τα 14 αιτήματα της ΠΝΟ, μόνο τα δύο αφορούν τα ακτοπλοϊκά πλοία, αλλά η απεργία περιορίζεται μόνο σε αυτά, ενώ άλλα, όπως π.χ. τα ημερόπλοια κ.λπ., εκτελούν κανονικά τα δρομολόγιά τους.
Σήμερα, το μεσημέρι, εν τω μεταξύ, θα συνεδριάσει εκ νέου η ΠΝΟ για να αποφασίσει τη συνεχίσει ή όχι των κινητοποιήσεών της, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στη χθεσινή της ανακοίνωση αποφάσισαν τη νέα 24ωρη απεργία (που πραγματοποιείται σήμερα), με προοπτική κλιμάκωσης.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) εξέφρασε χθες για μία ακόμη φορά την απογοήτευσή του για την εξέλιξη της υπόθεσης και υπολογίζει ότι κατά μέσον όρο το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου διακινούνται ημερησίως 150.000 επιβάτες (έναντι 200.000 τον Αύγουστο), 25.000 τόνοι εμπορευμάτων από και προς τα νησιά (προμήθειες – εξαγωγές) και δεκάδες χιλιάδες Ι.Χ. Με δεδομένο ότι τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα απεργίας, τα πλοία παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, σωρευτικά οι αποκλεισμένοι στα νησιά παραθεριστές, νησιώτες και οι επιβάτες που θέλουν να επιστρέψουν προς αυτά υπολογίζεται πως υπερβαίνουν τις 300.000, ενώ τα φορτηγά που επηρεάζονται εκτιμάται πως ξεπερνούν τις 5.000 και τα Ι.Χ. τις 75.000.
Οι επιπτώσεις στο τουριστικό προϊόν αλλά και στις τοπικές οικονομίες εκτιμώνται ήδη ως σοβαρότατες. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει επισημάνει ότι τον Σεπτέμβριο αναμένεται να επισκεφθούν την Ελλάδα περισσότεροι από 3 εκατ. ξένοι τουρίστες. Πρόκειται για τον τρίτο σημαντικότερο μήνα σε επίπεδο διεθνών αφίξεων για τον ελληνικό προορισμό μετά τον Αύγουστο και τον Ιούλιο και με πολύ υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τον Ιούνιο. Επίσης, σχεδόν το 10% επί του συνόλου των άμεσων τουριστικών εσόδων της χώρας εισπράττεται τον Σεπτέμβριο.
Ακόμα και αν η απεργία λήξει, κάτι που μέχρι αργά το απόγευμα της Δευτέρας δεν διαφαινόταν, η εξυπηρέτηση του σωρευμένου μεταφορικού φόρτου εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετά 24ωρα για να ολοκληρωθεί. Με την υπογραφή και την ανανέωση των ΣΣΕ των ναυτικών τα τελευταία χρόνια, οι μισθοί τους έχουν παραμείνει σταθεροί, σε αντίθεση με άλλους επαγγελματικούς κλάδους οι οποίοι έχουν υποστεί σημαντικές μειώσεις, αναφέρει ο ΣΕΕΝ.
Πρέπει να αναφερθεί πως, παρά το γεγονός ότι η εργοδοσία εμφανίζεται να επιχειρεί να δώσει λύση στο θέμα της συλλογικής σύμβασης εργασίας, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και των άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων, δεν έχει απαντήσει επί των άλλων αιτημάτων της ΠΝΟ. Είναι χαρακτηριστικό των αξιώσεων των ναυτεργατών το γεγονός πως στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται και η «επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών μνημονίων καθεστώς και η πλήρης εξαίρεση από τον κοινωνιοκτόνο Ν. 4387/16», η αναστολή του άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, η «αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών», η επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και άλλα.