Ο Ιούλιος στη Νάξο για τέταρτη χρονιά στις πέντε τελευταίες περιόδους καταγράφει αύξηση επισκεψιμότητας στο +10% (!!!) μέσω του λιμανιού – Εντυπωσιακή μείωση έλευσης φορτηγών αυτοκινήτων (-40%) όπως και ΙΧ (-10%)
Ο Ιούλιος των ρεκόρ.. Το έβλεπαν όλοι να έρχεται … Αλλά κανείς δεν το πίστευε… Ο φετινός, αυτός του 2018 δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία της Νάξου… Και για να δείτε πόσο σημαντικό είναι αυτό το …ρεκόρ επισκεψιμότητας θα σας πούμε ότι οι 125 περίπου επιβάτες που αποβιβάστηκαν στο νησί, αντιστοιχούν σε όσους ήρθαν (και κάτι περισσότερους) τον περσινό Αύγουστο…
Ναι.. Αυτοί που έλεγαν ότι ο Ιούλιος φέτος είναι .. .Αύγουστος δικαιώθηκαν και στα χαρτιά. Το ζητούμενο όμως είναι να δικαιωθούν και στο ταμείο στο τέλος της τουριστικής περιόδου καθότι αυτό είναι το ζητούμενο..
Ιούλιος λοιπόν όπως Αύγουστος με 125. 317 αποβιβασθέντες το λιμάνι και με μία αύξηση της τάξης του 11% (10.9% για την ακρίβεια) σε σχέση με πέρυσι. Και αυτή η διψήφια διαφορά εμφανίζεται στον σχετικό πίνακα για 4η χρονιά τα πέντε τελευταία χρόνια. Ας όψεται το 2015 και τα γεγονότα εκείνης της χρονιάς που χάλασαν το σερί…
Η Νάξος πουλάει. Και το ξέρουν όλοι. Και καλό θα είναι να το εκμεταλλευτούμε όσο γίνεται καλύτερα. Με βάση τα στοιχεία που πήραμε από το Λιμεναρχείο Νάξου και την αντίστοιχη υπηρεσία του (στατιστική) θα πρέπει να κάνουμε μία – δύο σημαντικές επισημάνσεις…
Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι είχαμε περισσότερα πλοία από κάθε άλλο μήνα: 734, ήτοι 36 περισσότερα από πέρυσι (5,2%) και αυτό μεταφράζεται σε 24 πλοία την ημέρα… Ένα κάθε ώρα.. Εάν μάλιστα οι αφίξεις και αναχωρήσεις είχαν καλύτερο σχεδιασμό και δεν έμπαιναν σχεδόν όλα μαζί σε διάστημα λιγότερο των πέντε ωρών (3 το μεσημέρι και 2 το απόγευμα) ίσως όλα να ήταν καλύτερα…
Όπως κι εάν έχει, σημαντικό είναι ότι έχουμε αυξημένη επικοινωνία με Μύκονο και Σαντορίνη με τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια των Κυκλάδων, οπότε κέρδος είναι.
Το δεύτερο που μας κάνει εντύπωση είναι η σημαντική πτώση μεταφοράς και μετακίνησης φορτηγών αυτοκινήτων: Μόλις 611 και πτώση της τάξης του 41% σε σχέση με πέρυσι. Αριθμό που συναντάμε μόνο τους …νεκρούς μήνες του χειμώνα. Ο λόγος; Προφανώς λόγω της παρουσίας όλο και περισσότερων ταχύπλοων. Γιατί εάν σκεφτούμε ότι η αγορά δεν έχει ανάγκη από πρώτες ύλες, τότε θα υπάρχει σημαντικό πρόβλημα…
Και βέβαια εκτός από τα φορτηγά αυτοκίνητα, έχουμε και τα ΙΧ. Σε σχέση με πέρυσι έχουμε πτώση: από τα 11.244 πέσαμε στα 10.397. Κάτι λιγότερο από 8% όπως και στα δίκυκλά (πτώση της τάξης του 20%)..
Και να σκεφτεί κανείς ότι φέτος το κυκλοφοριακό είναι πιο έντονο στη Νάξο σε σχέση με πέρυσι. Όπως και οι τιμές των αυτοκινήτων που παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα…
Είπαμε… Μήνας των ρεκόρ και των παράξενων γεγονότων…
Όσο για το θέμα της αναβάθμισης των λιμενικών εγκαταστάσεων; Ε τώρα; Μεγάλη κουβέντα. Και να σκεφτεί μόνο κανείς ότι στη Σύρο ετοιμάζονται για νέο εμπορικό λιμάνι, στην Πάρο τα ίδια και στη Μύκονο το αναβαθμίζουν με +3,5 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς; Εδώ στη σκέψη… Όσο για τον Αύγουστο; Ε είναι δεδομένο ότι θα πάμε σε ένα ακόμη ρεκόρ, αλλά υπάρχει μία παράξενη γκρίνια…
Και βέβαια εδώ να σημειώσουμε ότι με βάση τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τα …ταμεία, οι της Εστίασης και κυρίως οι ξενοδόχοι είναι σ’ αυτούς που μπαίνουν στην κατηγορία των …νικητών (σ.σ. αν και έχουν κι αυτοί τους …αστερίσκους τους) ενώ η κίνηση στα εμπορικά και τουριστικά καταστήματα παραμένει χαμηλά. Κι ας έχουμε εκπτώσεις και προσφορές..
Η κίνηση του Ιουλίου από το 2000 έως σήμερα
Έτος |
Επιβάτες |
Διαφορά |
2000 |
88.635 |
|
2001 |
97.498 |
10,00% |
2002 |
83.981 |
-13,86% |
2003 |
77.866 |
-7,28% |
2004 |
79.636 |
2,27% |
2005 |
90.099 |
13,14% |
2006 |
92.511 |
2,68% |
2007 |
94.664 |
2,33% |
2008 |
89.612 |
-5,34% |
2009 |
87.061 |
-2,85% |
2010 |
81.577 |
-6,30% |
2011 |
91.617 |
12,31% |
2012 |
77.585 |
-15,32% |
2013 |
82.479 |
6,31% |
2014 |
90.964 |
10,29% |
2015 |
89.121 |
-2,03% |
2016 |
101.864 |
12,5% |
2017 |
112.966 |
10,9% |
2018 |
125.317 |
10,9% |