Υψηλών απαιτήσεων η πρώτη ιστιοδρομία του «55ου Ράλλυ Αιγαίου» – Σκληρή μάχη ανάμεσα στο «Bullet – Encode» (κυβερνήτες: Δημήτρης Δεληγιάννης – Σίμος Καμπουρίδης) και «Africana – Team Optimum» (Ρουμανία, κυβερνήτης: Laurentu Gaitan)
Ιστιοδρομία για πεπειραμένους ιστιοπλόους ήταν η πρώτη ιστιοδρομία του 55ου Ράλλυ Αιγαίου. Ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες με ασθενείς και μεταβλητούς ανέμους, νυχτερινή πλεύση και πολλά ναυτικά μίλια (περισσότερα από 140) αποτέλεσαν τα… συστατικά μιας κούρσας που δικαιώνει τη φήμη της διοργάνωσης ως μία από τις απαιτητικότερες στην ανοικτή θάλασσα στη Μεσόγειο.
Βασικό ρόλο έπαιξαν η τακτική και το κυνήγι της ρέφλας (σ.σ. ριπή ανέμου). Στα αγωνιστικά σκάφη τα δύο πρώτα επέλεξαν διαφορετική τακτική, το «Bullet – Encode» άφησε αριστερά την Κύθνο, ενώ το «Africana – Team Optimum», που ακολουθούσε σε αρκετή απόσταση, προτίμησε να περάσει ανοιχτά της Σερίφου, διότι η ένταση των ανέμων είχε αλλάξει. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην «κολλήσει» όπως τα υπόλοιπα που έπονταν.
Η ιστιοδρομία συνεχίστηκε όλη τη νύχτα με τα πληρώματα να προσπαθούν να νικήσουν την κούραση και να εκμεταλλευτούν κάθε ριπή ανέμου. Το ξημέρωμα βρήκε το «Bullet – Encode» λίγα μίλια πριν από τη νήσο Δεσποτικό (κάτω από την Αντίπαρο) και στις 12.48 πήρε την «κανονιά», στο λιμάνι, στα Κατάπολα, ύστερα από εννέα ώρες ιστιοδρομίας.
«Το να κάνεις ιστιοπλοΐα νύχτα στο Αιγαίο είναι κούραση, αλλά και απόλαυση, οπότε η απόλαυση αντισταθμίζει την κούραση. Εμείς είχαμε μία σοβαρή ζημιά πριν βγούμε από τον Σαρωνικό. Ευτυχώς καταφέραμε και την φτιάξαμε για να μην εγκαταλείψουμε ώστε να συνεχίσουμε», τόνισε ο Σίμος Καμπουρίδης, συγκυβερνήτης του σκάφους.
Η τακτική του «Africana Team Optimum», σκάφος με ρουμανικό και ελληνικό πλήρωμα, βοήθησε τους ιστιοπλόους του να μπουν δεύτεροι στο λιμάνι της Αμοργού, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο στόλο που έφτασε αρκετές ώρες αργότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι ιστιοφόρα από την κατηγορία ORC ολοκλήρωσαν τη διαδρομή σε, σχεδόν, 48 ώρες.
«Αφήσαμε ανοιχτά τη Σέριφο, αντί της Κύθνου που επέλεξε ο υπόλοιπος στόλος. Αυτή η επιλογή έγινε, ύστερα από τη μελέτη των προγνώσεων των τελευταίων τριών ημερών και η επιλογή δικαίωσε τον εμπνευστή και υποστηρικτή της, Χάρη Μαυρογεώργη, ο οποίος , μαζί με τον Νίκο Λάζο, είναι υπεύθυνοι τακτικής», δήλωσε ο Περικλής Λιβάς, μέλος του πληρώματος του «Africana Team Optimum».
Την «κανονιά» στην Αμοργό πήρε το «Bullet – Encode», που τερμάτισε ύστερα από 19 ώρες ιστιοπλοΐας. «Το να κάνεις ιστιοπλοΐα νύχτα στο Αιγαίο είναι κούραση, αλλά και απόλαυση, οπότε η απόλαυση αντισταθμίζει την κούραση. Εμείς είχαμε μία σοβαρή ζημιά πριν βγούμε από τον Σαρωνικό. Ευτυχώς καταφέραμε και την φτιάξαμε για να μην εγκαταλείψουμε ώστε να συνεχίσουμε», τόνισε ο Σίμος Καμπουρίδης, συγκυβερνήτης του σκάφους.
Τα αποτελέσματα της 1ης ιστιοδρομίας για την κατηγορία ORCi: «Bullet – Encode» (κυβερνήτες: Δημήτρης Δεληγιάννης – Σίμος Καμπουρίδης), «Africana – Team Optimum» (Ρουμανία, κυβερνήτης: Laurentu Gaitan), Chiara Iason (κυβερνήτης: Νικόλαος Φωτίου).
Αύριο (23/7), τα πληρώματα, σε συνεργασία με επιστήμονες της «HELMEPA», θα πραγματοποιήσουν καθαρισμό της παραλίας «Ναυάγιο», καθώς η εφετινή διοργάνωση του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης είναι αφιερωμένη στην προστασία των θαλασσών, με το μήνυμα «Να σώσουμε τις θάλασσες μας».
Χορηγός επικοινωνίας της διοργάνωσης είναι «Η Καθημερινή». – photo credit: Νίκος Αλευρομύτης