Για μία ακόμη φορά ταχύπλοο της Sea Jets παρουσίασε πρόβλημα … Χθες Πέμπτη 19 Ιουλίου το Super Jet κινήθηκε στις Δυτικές Κυκλάδες με μειωμένη ταχύτητα – Η επιστολή που έχει στείλει η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets τονίζοντας ότι ευθύνη τεράστια φέρουν τα φερτά υλικά που βρίσκονται στη θάλασσα
Δεν είναι λίγες οι ειδήσεις που έρχονται από την ακτοπλοία και αναφέρονται σε προβλήματα που παρουσιάζουν κυρίως τα ταχύπλοα στο μέσον της καλοκαιρινής περιόδου. Και οι καθυστερήσεις ή οι αποχωρήσεις πλοίων είναι σχεδόν στην ημερήσια διάταξη. Χθες, Πέμπτη 19 Ιουλίου το Super Jet ενώ έπλεε στις Δυτικές Κυκλάδες παρουσίασε πρόβλημα με αποτέλεσμα να κινηθεί με μειωμένη ταχύτητα. Από τα 35 μίλια, έπεσε στα 28 και όλοι άρχισαν να αναρωτιούνται το λόγο… Όπως είχε συμβεί και πριν από μερικές ημέρες με το Sea Jet 2 και πάλι στο ίδιο δρομολόγιο με αποτέλεσμα μάλιστα να μπει σε δεξαμενή… Και η εταιρεία (Sea Jets) είχε προχωρήσει σε ανακοίνωση λέγοντας ότι το πρόβλημα δεν ήταν μηχανικό αλλά λόγω εισόδου ξένου αντικειμένου σε υδροποωθητήρα του σκάφους…
Το ίδιο έγινε και χθες… Με αποτέλεσμα η εταιρεία (φωτο champion jet 2 – ιστοσελίδα zougla.gr) να δώσει στη δημοσιότητα επιστολή που έστειλε στις 16 Ιουλίου σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες τονίζοντας με έμφαση στο ζήτημα των προβλημάτων που δημιουργούν για τα επιβατηγά πλοία και ιδιαίτερα τα ταχύπλοα, τα επιπλέοντα στην επιφάνεια της θάλασσας φερτά υλικά. Η εταιρεία σημειώνει πως τα συγκεκριμένα υλικά όχι μόνο ρυπαίνουν το θαλάσσιο περιβάλλον, αλλά αποτελούν κίνδυνο και εμπόδιο στην ομαλή τήρηση των κανόνων ασφαλείας της ναυσιπλοΐας και της δραστηριοποίησης όλων του πλοίων αλλά και των ταχυπλόων.
Στην επιστολή της, η SEAJETS εξηγεί πως ενώ τα μικρού ή μεσαίου μεγέθους επιπλέοντα αντικείμενα μπορεί λόγω του μεγέθους τους να μην συνιστούν εκ πρώτης όψεως σημαντικό πρόβλημα, εν τούτοις προκαλούν συχνά δυσλειτουργίες στο σύστημα των υδροοπροωθητήρων (waterjets). Όπως αναφέρεται, στη διάρκεια του πλου, τα εν λόγω αντικείμενα αναρροφώνται από το σύστημα πρόωσης και εισέρχονται στους υδροπροωθητήρες των πλοίων, εμποδίζοντας την πλήρη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα την πλεύση με μειωμένη ταχύτητα μέχρι την απομάκρυνση των αντικειμένων και τους απαραίτητους ελέγχους που συνιστά ο κατασκευαστής ως επίσης ενέχεται η πιθανότητα το ξένο αντικείμενο να μην μπορεί να απομακρυνθεί όσο το πλοίο βρίσκεται στη θάλασσα και να απαιτηθεί η ανέλκυση του πλοίου στη στεριά. Επιτέλους οι αρμόδιες υπηρεσίες πρέπει να σκύβουν στα θέματα που δημιουργούνται με άμεσες ενέργειες, ιδιαίτερα δε όταν αυτά επισημαίνονται πολλάκις και εγγράφως, όπως στην περίπτωση της εταιρείας μας.
Αναλυτικά η επιστολή φέρει την υπογραφή του Γιώργου Αθανασόπουλου αναφέρει:
«Πρόσφατα, σε λιμάνια ή πέριξ αυτών ή σε θαλάσσιες περιοχές κοντά σε ακτές της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας και ιδιαίτερα στο Σαρωνικό και στις Κυκλάδες, εντοπίσθηκαν να πλέουν αρκετά αντικείμενα (ξύλινα ή πλαστικά κουτιά, πλαστικές σακούλες, μπουκάλια, κ.α) τα οποία μεταφέρονται στην θάλασσα από την ξηρά μέσω των ποταμών, ξεροπόταμων, χειμάρρων εξαιτίας των έντονων κατά την τελευταία περίοδο βροχοπτώσεων, που σημειώθηκαν στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα αλλά και των ισχυρών Νότιων Ανέμων που πνέουν στο Αιγαίο.
Ενώ τα μικρού ή μεσαίου μεγέθους επιπλέοντα αντικείμενα μπορεί λόγω του μεγέθους τους να μην συνιστούν κατά αρχή κίνδυνο για την ναυσιπλοΐα, εν τούτοις προκαλούν συχνές και σημαντικές βλάβες στον στόλο των επιβατηγών ακτοπλοϊκών ταχυπλόων πλοίων, καθόσον τα αντικείμενα αυτά κατά την λειτουργία του πλοίου και στην διαδρομή του πλου αναρροφώνται από το σύστημα πρόωσης των πλοίων, εισερχόμενα στους υδροπροωθητήρες, εμποδίζοντας την σωστή λειτουργία αυτών ή καταστρέφοντας ακόμη και εξαρτήματα αυτών, προκαλώντας έτσι σημαντικές βλάβες σ’ αυτούς. Οι βλάβες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα είτε την πλεύση με μειωμένη ταχύτητα των ταχυπλόων πλοίων μέχρις εξαγωγής-απομάκρυνσης και απεμπλοκής των εισερχομένων αντικειμένων ή την ακύρωση ή τροποποίηση των δρομολογίων για να επιδιορθωθούν οι προκληθείσες βλάβες/ζημιές.
Για τον περιορισμό των ανωτέρω προβλημάτων εξαιτίας των φερτών από την ξηρά υλικών θα πρέπει να αναληφθούν από όλους τους αρμόδιους φορείς (αρμόδια Υπουργεία, Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων, υπηρεσίες καθαριότητας των Δήμων, υπηρεσίες αποκομιδής σκουπιδιών-καθαρισμού λιμένων επιπλεόντων αντικειμένων, κ.α.) οι κατάλληλες ενέργειες, ώστε να περιορισθεί και να εξαλειφθεί το φαινόμενο μετά από κάθε έντονη βροχόπτωση να πλημμυρίζει η θάλασσα με υλικά που όχι μόνο ρυπαίνουν την θάλασσα αλλά αποτελούν θαλάσσιο κίνδυνο και εμπόδιο στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της δραστηριοποίησης κυρίως των ταχυπλόων και όχι μόνο πλοίων».