Με ψήφους 16 υπέρ και 12 κατά, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας γνωμοδότησε υπέρ της έκτακτης ετήσιας δρομολόγησης του επιβατηγού οχηματαγωγού «Mykonos Palace» των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς.
Αρχίζει το … ματς; Θα έχουμε τα νέα Ιουλιανά, αυτή τη φορά στην Ακτοπλοϊα; Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να ανάψει “πράσινο” φως στη δρομολόγηση του πλοίου “Mykonos Palace” στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, ανοίγει έναν ασκό του Αιόλου που ενδεχομένως κανείς να μην μπορεί να οριοθετήσει ή να προδιαγράψει τις εξελίξεις…
Με ψήφους 16 υπέρ και 12 κατά, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας γνωμοδότησε χθες υπέρ της έκτακτης ετήσιας δρομολόγησης του επιβατηγού οχηματαγωγού «Mykonos Palace» των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς. Ηταν το μοναδικό θέμα της συνεδρίασης που κράτησε περίπου τρεις ώρες λόγω των αντιδράσεων… Μετά τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ απομένει η υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική, Παναγιώτη Κουρουμπλή για να ξεκινήσει το πλοίο των Μινωϊκών τα δρομολόγια. Και αναφερόμαστε σε μία γραμμή που μέχρι χθες την εκτελούσε με πλοία της (“Blue Star Galaxy” και “Ελευθέριος Βενιζέλος”) αποκλειστικά η κοινοπραξία Attica – ANEK,
Στόχος των Μινωικών γραμμών είναι να σπάσουν το μονοπώλιο στη συγκεκριμένη γραμμή και για τον λόγο αυτό έχουν «επιστρατεύσει» ένα από τα καλύτερα πλοία της εταιρείας το οποίο πριν από λίγο καιρό γύρισε από την ναύλωσή του στην Tirrenia. Να σημειώσουμε επίσης ότι οι Μινωνικές έχουν αποφασίσει να υψώσουν άμεσα την ελληνική σημαία στο πλοίο, να επανδρώσουν το πλοίο αποκλειστικά με ελληνικά πληρώματα και να μεταβιβαστεί το πλοίο, από την 100% θυγατρική εταιρεία των Μινωικών Γραμμών, Minoan Italia Spa, στη μητρική εταιρεία, ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες που απαιτούνται.
Ωστόσο η απόφαση του υπουργείου να συγκαλέσει ΣΑΣ εν μέσω θέρους με ένα και μοναδικό θέμα, σχολιάσθηκε από την πλευρά της Κοινοπραξίας με σκωπτικό τρόπο, καθώς παράγοντες της σημείωσαν ότι μέσα σε ένα μήνα έγιναν τρία ΣΑΣ και δεν είχε εισαχθεί το θέμα για συζήτηση και έρχεται σε ΣΑΣ εν μέσω θέρους ενώ το πλοίο δεν αγοράσθηκε τώρα αλλά ανήκει πολλά χρόνια τώρα στις Μινωικές και τον μητρικό Όμιλο Grimaldi. Η Κοινοπραξία έχει επισημάνει στο υπουργείο ότι προκειμένου να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες του θέρους στη γραμμή έχει προγραμματίσει 90 πρωινά δρομολόγια με τα δυο πλοία.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι σύμφωνα με την νομοθεσία η εκπρόθεσμη ετήσια δρομολόγηση ενός πλοίου είναι δυνατή με απόφαση του υπουργού (ανεξαρτήτως θετικής η αρνητικής γνωμοδότησης από το ΣΑΣ) εφόσον καλύπτει συγκοινωνιακές ανάγκες. Όμως το πώς ορίζονται οι «συγκοινωνιακές ανάγκες» είναι ένα θέμα που προκαλεί σοβαρές αντεγκλήσεις μεταξύ ανταγωνιστριών ναυτιλιακών εταιρειών στο ΣΑΣ κάθε φορά που συζητείται τέτοιο θέμα, γεγονός που αναδεικνύει την ασάφεια της νομοθεσίας επ’ αυτού του θέματος των έκτακτων και εκπρόθεσμων δρομολογήσεων.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Ναυτεμπορική”