Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΦ Φόρτωμας: "Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση"

Φ Φόρτωμας: “Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι σε λάθος κατεύθυνση”

|

Με τίτλο ” Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι αόριστα και πρόχειρα νομοθετημένο” άρθρο του πολιτευτή Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην προέδρου της ΟΝΕΔ Φίλιππου Φόρτωμα 

“Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα”. Με την έκφραση αυτή ο Πολιτευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Φίλιππος Φόρτωμας δίνει το στίγμα σε άρθρο του στην ιστοσελίδα insider.gr με βασικό θέμα τι άλλο από το “Μεταφορικό Ισοδύναμο” . Προσθέτει δε ότι ” τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου” και καταλήγει ”  Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”

Αναλυτικά το άρθρο … 

Η κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ και η ανεύθυνη μεταναστευτική πολιτική, επιδείνωσαν τα τελευταία χρόνια τη θέση των νησιών πλέον των συνεπειών της κρίσης. Ο νησιωτικός ΦΠΑ ενίσχυε οριζόντια όλους τους καταναλωτές, όχι μόνο τους διαμένοντες αλλά και τους τουρίστες –ενώ στήριζε και την ανταγωνιστικότητα του νησιωτικού προϊόντος. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι υπεύθυνοι για την κατάργηση αυτή και για το πολιτικό αυτό έγκλημα που έγινε στις Κυκλάδες και σε όλο το Αιγαίο. Η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ήταν επιλογή της ίδιας της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Η απάντηση του Επιτρόπου Μοσκοβισί φωτίζει ακριβώς τα όσα έχω τονίσει επανειλημμένως. «Η ελληνική κυβέρνηση είχε την διακριτική ευχέρεια, να επιβάλλει στα νησιά ΦΠΑ μειωμένο κατά 30% από εκείνον που επέβαλλε στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά δεσμεύτηκε να καταργήσει την εφαρμογή χαμηλότερων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, καθώς προκαλούσαν περιττές στρεβλώσεις και διοικητικές δαπάνες.».

Ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί εκθέτει την ελληνική κυβέρνηση, που εμφάνισε την επιβολή αυξημένου ΦΠΑ στα νησιά, ως επιβληθείσα από την ΕΕ. Η επίδραση του Φ.Π.Α. στην κίνηση είναι καθοριστική. Σύμφωνα με κάποιες πρόσφατες μελέτες, μια αύξηση της τιμής του εισιτηρίου 10% μπορεί να επηρεάσει την κίνηση αρνητικά μέχρι 8% και το αντίστροφο εάν υπάρχει μείωση. Συνεπώς, αν είναι δυνατόν να μειωθούν οι συντελεστές του Φ.Π.Α., τα αποτελέσματα θα είναι, πραγματικά, θεαματικά στην κίνηση και στο όφελος των επιβατών.

Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα πάγιο αίτημα και είναι άδικο για τα νησιά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Κάτι που το περίμεναν οι νησιώτες, κάτι που δεν έχει γίνει τόσα χρόνια είναι άδικο να γίνεται μέσα από μια αοριστία και μια προχειρότητα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα 150 εκατομμύρια ευρώ, που η κυβέρνηση κοστολογεί για το μέτρο, φτάνουν και περισσεύουν για τους μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α στα νησιά και είναι ένα μέτρο- η παραμονή του μειωμένου συντελεστή Φ.Π.Α- το οποίο άμεσα μπορεί να θωρακίσει και το εισόδημα και την οικονομική δραστηριότητα και την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό.

Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι λάθος, όμως,  είναι σε λάθος κατεύθυνση. Το μεταφορικό ισοδύναμο να εφαρμοστεί, αλλά με τον τρόπο που το εισάγει η κυβέρνηση, ο οποίος μόνο κατ` όνομα αποτελεί μεταφορικό ισοδύναμο, στην πραγματικότητα αποτελεί μια ακόμα επιδότηση, η οποία θα δοθεί σε ορισμένες κατηγορίες δικαιούχων και όχι σε όλους. Δεν συμφωνούμε να χορηγείται το μεταφορικό ισοδύναμο ανά νοικοκυριό, αλλά ανά άτομο και δεν συμφωνούμε και με τα εισοδηματικά κριτήρια τα οποία θα προσδιορίσει και τα οποία, παρεμπιπτόντως, δεν τολμάει η κυβέρνηση να τα αναφέρει ευθέως, αλλά τα υπονοεί. το μεταφορικό ισοδύναμο πρέπει να το απολαμβάνουν όλοι οι νησιώτες και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούντα στα νησιά.

Η επιδότηση συνεπώς δεν γίνεται με βάση τον όγκο του προϊόντος που διακινείται σε ένα νησί, αλλά με βάση την επιχείρηση η οποία το μεταφέρει. Εκτός βεβαίως της νομικής διάκρισης που υποδηλώνει μία τέτοια ενέργεια, αναφύεται και το θέμα ότι οι καταναλωτές κάτοικοι των νησιών δεν επωφελούνται από μία τέτοια διάκριση, αφού δεν μετακυλίεται το όφελος της επιδότησης του μεταφορικού ισοδυνάμου σε αυτούς, δηλαδή στους τελικούς καταναλωτές.

Συνεπώς τίθεται το γενικότερο ζήτημα κατά πόσο οι κάτοικοι των νησιών θα επωφεληθούν τελικά από την επιδότηση του μεταφορικού ισοδυνάμου όπως θα έπρεπε και όπως είναι ουσιαστικά και θα έπρεπε να είναι ουσιαστικά η βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου. Σε διαφορετική περίπτωση αδικούνται επιχειρήσεις που συνεισφέρουν στην πραγματική οικονομία των νησιών και παράγουν θέσεις εργασίας.

Δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τα καύσιμα, υπάρχει μόνο αναφορά σε συντελεστές, χωρίς κανένα προσδιορισμό του κόστους. Ο τρόπος υπολογισμού του μεταφορικού ισοδύναμου δεν είναι κάτι σταθερό. Κανονικά πρέπει να μεταβάλλεται ανάλογα με το αν αυξάνεται ή μειώνεται η τιμή των καυσίμων. Συνεπώς, το 2020, σε περίπτωση που λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων αυξηθούν οι ναύλοι, τότε το ποσό με το οποίο πρέπει να αποζημιώνεται ο επιβάτης κανονικά πρέπει να αυξηθεί. Με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να μειωθεί αν για οποιοδήποτε λόγο μειωθούν οι ναύλοι.

Επιπλέον δεν υπάρχει καταγεγραμμένη και δεν διευκρινίζεται η διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για νησιωτικό ισοδύναμο, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη διαδικασία ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων. Δεν ορίζει ποια νησιά θα ενταχθούν μετά την πιλοτική εφαρμογή. Θα είναι όλα τα νησιά ή κάποια; Στο κείμενο της 4 ης αξιολόγησης (4 th compliance report) αναφέρεται προς τους θεσμούς πως δεν θα ενταχθούν όλα τα νησιά. Ποια νησιά εν τέλει θα ενταχθούν; Επιπλέον, πότε λήγει η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και τι γίνεται μετά; Γιατί στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ως λήξη του προγράμματος η 31.12.2018 αλλά δεν περιλαμβάνεται ανάλογη μνεία στο άρθρο; Μα δεν είναι δυνατόν ποτέ η μετάθεση της λύσης στο μέλλον να αποτελεί απάντηση στις ανάγκες ενός προβλήματος; 

Για πόσα έργα ακόμη, όπου απλά κόβει κορδέλες και στήνει φιέστες, θα κομπάζει ο κ. Τσίπρας, μη λέγοντας τίποτα συγκεκριμένο ενώ κυβερνά τριάμισι χρόνια; Οι μικροπολιτικές παρεμβάσεις, πλέον, αποτελούν καθημερινότητα και η παραπλάνηση του κόσμου παραμένει. Και τώρα, λίγο πριν εγκαταλείψουν την εξουσία σπεύδουν να κοροϊδέψουν ξανά τους νησιώτες. Οι πολίτες τούς ξέρουν πλέον πολύ καλά! Μονή λύση είναι η πολιτική αλλαγή το συντομότερο δυνατόν για να μπει η χώρα και όλα τα νησιά των Κυκλάδων σε τροχιά επανεκκίνησης! Η Νέα Δημοκρατία θέλει, ξέρει και μπορεί!”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αεροπορικές πτήσεις: Υποτονική εκκίνηση για τον τουρισμό στη Σαντορίνη

Πτώση 21% στις αφίξεις στη Σαντορίνη, σταθεροποιητική εικόνα στη Μύκονο και ανοδική πορεία για Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο. Οι πρώτες ενδείξεις της σεζόν.

Επανάσταση στο ωράριο: Όταν η εργασία γίνεται υπόθεση εμπιστοσύνης

Η Lumen από την Ουαλία εφαρμόζει μοντέλο απόλυτης ευελιξίας, βασισμένο στην εμπιστοσύνη και στους στόχους

Παιδίατρος στο Κέντρο Υγείας Αμοργού από 18 έως 26 Ιουνίου

Η κα Γόνη Διατσέντα από το Γ.Ν. – Κ.Υ. Νάξου ενισχύει την παιδιατρική κάλυψη της Αμοργού με προγραμματισμένες και επείγουσες επισκέψεις

Κάλεσμα αλληλεγγύης από τη Νάξο για την Παλαιστίνη, συγκέντρωση την Κυριακή στην παραλία

Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Παλαιστίνη συμμετέχει στο πανελλαδικό κάλεσμα «March to Gaza» με συγκέντρωση στις 8μμ, Κυριακή 15 Ιουνίου, στην κεντρική πλατεία παραλίας Νάξου

«Νότιο Αιγαίο» 2021–2027: Προχωρά με δύναμη, σκοντάφτει στις απορροφήσεις

Η Περιφέρεια επιτυγχάνει στόχους, αλλά οι χαμηλές απορροφήσεις φέρνουν ανησυχία – “Οι Δήμοι πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί”

Αμοργιανό Φεστιβάλ 2025: Μια γιορτή μνήμης, πολιτισμού και παράδοσης

Το Αμοργιανό Φεστιβάλ 2025 ανέδειξε την ψυχή του νησιού μέσα από συγκινητικές τελετές, μουσική, χορό και εικαστική δημιουργία

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης: Ταξίδι στη μνήμη και στο παιχνίδι των Μικρών Κυκλάδων

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης μεταφέρει τη μαγεία της σχολικής ιστορίας και των παραδοσιακών παιχνιδιών σε Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Νάξος: Ο γαστρονομικός Παράδεισος των Κυκλάδων

Ένα νησί που καλλιεργεί, εκτρέφει και μαγειρεύει με ψυχή, συνδυάζοντας την παράδοση με τη σύγχρονη δημιουργία

Άνδρος: Στη 10άδα με τους ομορφότερους φάρους του κόσμου

Διεθνής αναγνώριση από γαλλικό ταξιδιωτικό μέσο και εκτενές αφιέρωμα στις φυσικές και πολιτιστικές ομορφιές του νησιού

Οινοτουρισμός: Το επόμενο βήμα για τη Σαντορίνη

Ένα workshop που εξερευνά τον ρόλο του οινοτουρισμού στην αυθεντική, ποιοτική ανάπτυξη της Σαντορίνης

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – “Emerald Azzurra”: Η πολυτέλεια “έδεσε” στο νησί των Κυκλάδων

Με 110 μέτρα μήκος και 50 πολυτελείς καμπίνες, το υπερσύγχρονο "Emerald Azzurra" πραγματοποιεί μία ακόμη επταήμερη κρουαζιέρα στο Αιγαίο και φέρνει τη Νάξο στο χάρτη των VIP προορισμών

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Ο Κύκλωπας της Ηρακλειάς… διαβάζει Ομήρου Οδύσσεια

Στην καρδιά των Μικρών Κυκλάδων, ένας μονόφθαλμος ήρωας του μύθου επανέρχεται με μαγιό και βιβλίο — γιατί και οι Κύκλωπες έχουν δικαίωμα στη δεύτερη ανάγνωση.

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού