Ξεκινούν οι διαδικασίες για την μελέτη, κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης – Υπέγραψε ο κος Χατζημάρκος (Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου) τις σχετικές προγραμματικές συμβάσεις με τα αντίστοιχα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία των δύο νησιών
Το είχαμε αναφέρει και νωρίτερα... Στάση αναμονής κρατούν οι επενδύσεις ύψους 250 εκατομμυρίων από τους επενδυτές της Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων… Στόχος η επόμενη καλοκαιρινή περίοδος για την Hellenic Seaplanes και τους κινέζους επενδυτές ώστε να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια… Μάλιστα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Χαραλάμπους τόνισε ότι «Στην τελευταία συζήτηση που είχαμε με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας λάβαμε την διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή προς ψήφιση. Αναμένουμε ότι πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια . Πρέπει να πω ότι υπάρχει πολύ καλή θέληση από την εταιρεία μας και τους επενδυτές για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό».
Και λίγο μετά το μεσημέρι, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος έβαλε την υπογραφή του στην προγραμματική σύμβαση για την μελέτη, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων σε Μύκονο και Σαντορίνη. Κίνηση που γίνεται μέσω των αντίστοιχων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων… Και εάν το ερμηνεύσει κανείς, τότε θα διαπιστώσει ότι για να μπαίνουν στο παιχνίδι και οι “γίγαντες” του τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο (Σαντορίνη και Μύκονος) σημαίνει ότι κάτι κινείται… Ας δούμε τι αναφέρει το σχετικό δελτίο ενημέρωσης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου …
“Στο πλαίσιο της υλοποίησης του στόχου της Περιφερειακής Αρχής για την διαμόρφωση στο Νότιο Αιγαίο του δικτύου των 26 υδατοδρομίων σε νησιά Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, προέβη στην υπογραφή Προγραμματικών Συμβάσεων με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Μυκόνου και Θήρας, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία μελέτης, κατασκευής, αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων σε Μύκονο και Σαντορίνη.
Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης υπέγραψε δύο Προγραμματικές Συμβάσεις, την πρώτη με την Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου, Ελένη Καλπουρτζή, για την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και άδειες ίδρυσης και λειτουργίας Υδατοδρομίου στη Μύκονο» και την δεύτερη με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Θήρας, Ηλία Πελέκη, για την υλοποίηση του έργου «Μελέτη, κατασκευή και άδειες ίδρυσης και λειτουργίας Υδατοδρομίου στη Θήρα». Ο συνολικός προϋπολογισμός έκαστης Προγραμματικής Σύμβασης ανέρχεται στο ενδεικτικό και ανώτατο ποσό των 150.000 ευρώ και καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Με βάση τα προβλεπόμενα από τις δύο Προγραμματικές Συμβάσεις, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ως φορέας υλοποίησης των έργων, αναλαμβάνει:
Να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ανάθεσης εκπόνησης των απαιτούμενων Τεχνικών Μελετών και των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Να προωθήσει όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για την έκδοση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων.
Την προμήθεια και εγκατάσταση κατάλληλου εξοπλισμού για τον σταθμό προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης υδροπλάνων.
Το κόστος για την έκδοση των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων.
Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία Μυκόνου και Σαντορίνης, ως κύριοι των δύο αντίστοιχων έργων, αναλαμβάνουν να προσδιορίσουν και να διαθέσουν χώρο – για τις ανάγκες χωροθέτησης – εντός του λιμένα καθώς και εγκαταστάσεων μηχανημάτων και μέσων που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση της προμήθειας και εγκατάστασης εξοπλισμού για τη λειτουργία των σταθμών προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης υδροπλάνων (ΣΠΑΥ). Ο χώρος δημιουργίας ΣΠΑΥ θα επιλεγεί κατόπιν πρότασης – υπόδειξης των Δημοτικών Λιμενικών ταμείων Μυκόνου και Θήρας και σε συνεργασία με τους μελετητές.
Η διάρκεια των δύο Προγραμματικών Συμβάσεων είναι 30 ημερολογιακοί μήνες από την υπογραφή τους.
Η δραστηριοποίηση υδροπλάνων στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου μπορεί να λειτουργήσει ως ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, μια επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή, επικουρικά και συμπληρωματικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους από την ακτοπλοΐα και τις αερομεταφορές. Διαμορφώνει δε μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί για τα νησιά βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη, ιδιαίτερα για τις νησιωτικές κοινωνίες”