Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΥδροπλάνα: Με την ελπίδα ότι το 2019 θα πετάξουν στο Αιγαίο

Υδροπλάνα: Με την ελπίδα ότι το 2019 θα πετάξουν στο Αιγαίο

|

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει τόσο η Hellenic Seaplanes όσο και οι κινέζοι (και όχι μόνο) επενδυτές για την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο (2019) για την ανάπτυξη του δικτύου υδροπλάνων σε όλο το Αιγαιο με την  προϋπόθεση την ψήφιση του νομοσχεδίου 

Σε αναμονή οι επενδύσεις ύψους 250 εκατομμυρίων από τους επενδυτές της Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων… Στόχο την επόμενη πλέον καλοκαιρινή περίοδο έχουν θέσει Hellenic Seaplanes και κινέζοι Επενδυτές να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια… έχοντας δεδομένο την φετινή χρονιά, χαμένη … η διοίκηση της Hellenic Seaplanes, η Petrichor Capital Partners, και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές από Κίνα δηλώνουν έτοιμοι να ανοίξουν αυτή την επένδυση εάν τους δοθεί το πράσινο φως…

Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Χαραλάμπους σημείωσε: «Στην τελευταία συζήτηση που είχαμε με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας λάβαμε την διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή προς ψήφιση. Αναμένουμε ότι πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια . Πρέπει να πω ότι υπάρχει πολύ καλή θέληση από την εταιρεία μας και τους επενδυτές για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes συνεχίζοντας ανέφερε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να ψηφιστεί γρήγορα, δεδομένων των καθυστερήσεων 2 ετών, ενώ είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική επενδυτική πρόταση. Τα κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια ομάδα κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Πάντως πληροφορίες λένε ότι το νέο νομοσχέδιο ρυθμίζει το θέμα των αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων και ότι τελικά θα χορηγείται μόνο στο Δημόσιο σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε ΟΤΑ Α ή Β βαθμού καθώς και σε μεικτά σχήματα δηλαδή Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με την προϋπόθεση ότι την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ΟΤΑ Α ή Β βαθμού δημόσιος φορέας

Στα θετικά μπαίνει το ότι η άδεια λειτουργίας μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα ωστόσο προβλέπεται ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον από φορέα για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου το Δημόσιο θα μπορεί να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενα για τον σκοπό αυτό Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου στα οποία την πλειοψηφία των μετοχών θα κατέχει το Δημόσιο.

Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου θα είναι αορίστου χρόνου και θα ανακαλείται εάν στο υδατοδρόμιο δεν έχει καταγραφεί πτητικό έργο για διάστημα δύο ετών ενώ για την άδεια λειτουργίας θα ισχύει το χρονικό διάστημα που θα ορίζει η σύμβαση με ελάχιστο χρόνο ισχύος της άδειας λειτουργίας τα 5 χρόνια.

Στα θετικά επίσης του νέου νομοσχεδίου μπαίνουν:

1. Η δημιουργία ειδικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου με τα πλήρη επικαιροποιημένα στοιχεία.

2. Απλοποιημένα δικαιολογητικά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου

3. Απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιμένα

4. Απλοποίηση της διαδικασίας συνολικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου

5. Τα υδροπλάνα θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιοχή του λιμανιού ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη

6. Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα υδατοδρόμια

7. Υπόδειξη των ελάχιστων απαιτήσεων των κτιριακών υποδομών των υδατοδρομίων

8. Καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της εκπαίδευσης του προσωπικού των υδατοδρομίων

Θεωρώντας ότι το νομοσχέδιο θα εμφανιστεί στην Βουλή και θα περιέχει όλα τα παραπάνω θετικά στοιχεία τότε έχουμε μπει στην τελική ευθεία υλοποίησης της επένδυσης τόνισε ο κ. Χαραλάμπους. Επίσης το δίκτυο των υδατοδρομίων και η λειτουργία των υδροπλάνων, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις ίσως και να αποτελούν την βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο. Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως είναι η Ελλάδα, καθώς με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία δύνανται να εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις όπως τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sight-seeing), Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κ.λπ.), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης κλπ.

Τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και παράλληλα νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρων για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Petrichor Capital Partners κ. Ιωάννης Χάσικος ανάφερε ότι οι κινέζοι επενδυτές εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους παρουσία των 2 υπουργών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και υδροπλάνων, υποστηρίζοντας ότι το σχήμα που εκπροσωπούν μπορεί να κάνει επενδύσεις έως και 250 εκατ. Ευρώ …. «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της».

Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχήμα δραστηριοποιείτε στον τομέα των υποδομών και συγκοινωνιών. Διατηρούν μάλιστα παρουσία στο ελληνικό ξενοδοχειακό real estate με assets αξίας πέραν των 20 εκατ., ενώ, επιδιώκουν την επέκταση τους στην Ε.Ε., έχοντας στο ενεργητικό τους και μια άλλη μεγάλη επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην Γερμανία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε την προτεραιότητα που δίνει η Ελλάδα στα υδατοδρόμια, καθώς και ότι, πολύ σύντομα, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων , το οποίο ανοίγει το δρόμο για να εκδίδονται γρήγορα οι προβλεπόμενες άδειες. Σημείωσε ότι τα υδατοδρόμια είναι δημόσιο αγαθό και ότι η ελληνική πολιτεία θέλει συνδέσεις με όλα τα μικρότερα νησιά.

O κ. Χαραλάμπους πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς, όπως λέει, «Εμείς, είμαστε απόλυτα έτοιμοι! Χρειαζόμαστε ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο να ξεκινήσουμε… υπάρχει στο τραπέζι η θέληση των επενδυτών μας και της Ελληνικής κυβέρνησης, μένουν τα διαδικαστικά…».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Στασιμότητα στην επιβατική και οχηματική κίνηση στο λιμάνι Νάξου το πρώτο εξάμηνο του 2025

Οριακή πτώση στους επισκέπτες και τα οχήματα φέτος, με έντονη πτώση τον χειμώνα αλλά θετικά σημάδια από την άνοιξη και μετά (πίνακας)

Αποκαλύφθηκε σκάνδαλο 40 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο, έγκαιρη παρέμβαση Παππά έσωσε το Δημόσιο

Χάρη σε διοικητικούς ελέγχους και αποφασιστικές κινήσεις, απετράπη καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ύποπτες αιτήσεις επιχειρήσεων – Η συντριπτική πλειονότητα από την Κρήτη

Χρυσές βολές και ταχύτητα πανελλήνιας εμβέλειας για τους αθλητές του Πανναξιακού ΑΟ

Εντυπωσιακές εμφανίσεις σε Τρίπολη και Θήβα από τους νέους του Πανναξιακού – Προκρίσεις, ρεκόρ και πρώτες θέσεις για τους αθλητές του συλλόγου

Ανάφη – Μ. Καφούρος: «Η παρουσία του κράτους στα μικρά νησιά είναι αναγκαία»

Σε μια ιστορική ημέρα για την Ανάφη, ο Βουλευτής Κυκλάδων Μάρκος Καφούρος παρευρέθηκε στον Αγιασμό του νέου Λιμενικού Φυλακίου, αναδεικνύοντας τη σημασία ενίσχυσης της κρατικής παρουσίας στις απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές.

Συνάντηση Φ. Φόρτωμα με τον Υπουργό Μ. Χρυσοχοΐδη: Ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας στις Κυκλάδες

Ο Βουλευτής Κυκλάδων έθεσε την ανάγκη για άμεση και μακροπρόθεσμη στήριξη των αστυνομικών υπηρεσιών στα νησιά, ενόψει της τουριστικής αιχμής – «Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα».

Τένις: Ένα άθλημα που δεν μένει ποτέ στατικό

Δεν αρκεί να είσαι γρήγορος ή δυνατός. Το τένις απαιτεί ισορροπία. Και αυτή η ισορροπία κρύβεται σε λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Καμίνι η Ελλάδα: Στους 41°C η Φθιώτιδα – Πάνω από 35άρια σε Πάρο και Νάξο

Ιούλιος «φωτιά» στην Ελλάδα με ακραίες θερμοκρασίες, θερμική δυσφορία και υψηλές τιμές ακόμη και στο Αιγαίο – Πάνω από 180 σταθμοί με θερμοκρασίες άνω των 37°C - Η εικόνα στη Παροναξία

Κίμωλος: Το νησί με τα καθαρότερα νερά στον κόσμο, το λένε οι Αμερικανοί

Παγκόσμια διάκριση για την Ελλάδα – Η παραλία Πράσσα στην Κίμωλο στην κορυφή της λίστας με τις καθαρότερες θάλασσες, αφήνοντας πίσω εξωτικούς προορισμούς

Καθυστερήσεις στο νέο αεροδρόμιο Πάρου λόγω έλλειψης υλικών

Το έργο «Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου» αντιμετωπίζει καθυστερήσεις λόγω ελλείψεων στα απαραίτητα υλικά, όπως απαντά το Υπουργείο στον Δήμο Πάρου – Κρίσιμο για την τουριστική ανάπτυξη το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Καθολική Εκκλησία αφιερώνεται στην Ιερά Καρδία του Ιησού, iστορική πράξη την Κυριακή 13 Ιουλίου στην Τήνο

Η Ιερά Σύνοδος της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα αποφάσισε την αφιέρωση της τοπικής Εκκλησίας στην Ιεροτάτη Καρδία του Ιησού, στο πλαίσιο τριπλής επετείου και του Ιωβηλαίου 2025 – Κεντρική Θεία Λειτουργία στο Προσκύνημα της Ιεράς Καρδίας στο Εξώμβουργο Τήνου

Τζεφ Μπέζος: After wedding party στη Νάξο με την Λόρεν Σάντσεζ, η «έξυπνη» αγάπη του για το νησί

Μετά τον χλιδάτο γάμο των 48 εκατομμυρίων στη Βενετία, ο ιδρυτής της Amazon και η εκρηκτική σύζυγός του επιλέγουν τη Νάξο για το after wedding ταξίδι τους, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη σχέση του δισεκατομμυριούχου με το νησί και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το «smart island» των Κυκλάδων.

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

Aperto – Cucina Italiana: Η αυθεντική ιταλική εμπειρία ήρθε στη Νάξο με την υπογραφή του κορυφαίου pizzaiolo Νίκου Σωτηρόπουλου

Ένα νέο γαστρονομικό σημείο στην καρδιά της Νάξου που ενώνει την ιταλική φινέτσα με τη δημιουργικότητα του Έλληνα pizzaiolo που διακρίθηκε δύο φορές ως ο καλύτερος της χώρας και στους 50 κορυφαίους της Ευρώπης.

Κατ’ Οίκον Νοσηλευτική Φροντίδα στη Νάξο από τη Φραντζέσκα Λαγογιάννη

Με επιστημονική γνώση, σεβασμό και ολιστική προσέγγιση, η Φραντζέσκα Λαγογιάννη προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες νοσηλείας στο σπίτι, σε όλη τη Νάξο.

Νάξος: Αλλαγές στην κυκλοφορία σε Χώρα, Αγία Άννα, Άγιο Προκόπη και Πλάκα, “εμφάνιση” του e-naxios

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανακοινώνει τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την τουριστική περίοδο – Δωρεάν στάθμευση και έλεγχος τροφοδοσίας στα παραλιακά μέτωπα

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Μενδώνη για Κούρους Μελάνων: “Θα γίνει πιλοτική μεταφορά του ενός κούρου”

Οι κάτοικοι της Νάξου αντιστέκονται στην απομάκρυνση των αρχαίων αγαλμάτων από το Φλεριό, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού υπερασπίζεται μια μεταφορά που δημιουργεί ερωτήματα και αντιδράσεις.

Σίκινος – Β. Μαράκης: “Το λιμάνι που περιμέναμε – Ξεκινά η επέκταση τον Σεπτέμβριο” (video)

Ο Δήμαρχος Σικίνου Βασίλης Μαράκης μιλά για την πολυαναμενόμενη επέκταση του λιμανιού και τις εξελίξεις σε βασικά ζητήματα του νησιού

Γ. Καρνέζης: “Οι σκέψεις μου για το μέλλον των Κούρων στη Χώρα της Νάξου”

Και η απάντηση στη δημοσίευση στη Naxos Press της πολιτικού του κόμματος Κίνημα Δημοκρατίας, κ. Κατερίνας Γιαννακά