Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊα: Θα είναι το "Tera Jet" το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα...

Ακτοπλοϊα: Θα είναι το “Tera Jet” το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα κινείται με LNG?

|

Σε Πειραιά, Πάτρα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα θα λειτουργούν κέντρα εφοδιασμού LNG σε πλοία – Ποια Ελληνικά πλοία θα ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα από την Ευρωπαϊκή Ενωση 

Ουκ ολίγες ειδήσεις έβγαλε η συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Παναγιώτης Κουρουμπλής όπου παρουσίασε και το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως βασικού καυσίμου στην ναυτιλία τα επόμενα χρόνο και δη το 2020 όπου και η χρήση του θα είναι υποχρεωτική με βάση τα δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Ενωση… Μάλιστα, έχουμε και τα λιμάνια που θα ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα για τον ανεφοδιασμό των πλοίων και η Ελλάδα θα δώσει το παρών με τέσσερα, τον Πειραιά, την Πάτρα, το Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα, ενώ δόθηκαν στην δημοσιότητα και τα τρία πλοία που αναμένεται να προχωρήσουν σε αναβάθμιση.. Ανάμεσα τους δε είναι δύο που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την Παροναξία, Μιλάμε για το “Νήσος Μύκονος” και το ταχύπλοο Tera Jet…  

Ας δούμε όπως τι αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ από την ιστοσελίδα metaforespress.gr που αναφέρει “Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κέντρο ανεφοδιασμού πλοίων με  Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) εξέφρασε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, παρουσιάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.

Η χώρα μας αποκτά το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο εγκαίρως για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.

Για το θέμα των υποχρεώσεων της χώρας μας, ο υπουργός ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωκοινοβουλίου που συμπεριελήφθη στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων. Έτσι, συνέχισε ο κ. Κουρουμπλής, έπρεπε να προχωρήσει η έκδοση ενός Διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%.

Ανέφερε ότι για τη σύνταξη του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος υπήρξε συνεργασία των αρμόδιων φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), του Πολυτεχνείου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων. Τόνισε επίσης ότι η ΕΕ προέκρινε έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για να διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η τροφοδοσία θα γίνεται με τέσσερις τρόπους. Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις, όπως είναι η Ρεβυθούσα, σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο. Ήδη, διάφορες ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η Blue Star, η Minoan και η HSW έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την μετατροπή πλοίων σε φυσικού αερίου (5 είναι στο σύνολο).

Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, δηλ. αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων, σε πετρέλαιο και σε LNG, κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων. Παρόλα αυτά, τόνισε ο ίδιος, με το Προεδρικό Διάταγμα αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.

Αναφορικά με πρόγραμμα “Ρoseidon Med II” που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, η Μαρία Φωτιάδου διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων ΔΕΠΑ, είπε ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης. Για τον Πειραιά σε αρχική φάση, προσέθεσε η κα Φωτιάδου, δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο.

Η υπεύθυνη Δραστηριότητας Στρατηγικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Τατιάνα Ελευθεριάδου, δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά την κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων. Ο σχεδιασμός, προσέθεσε, χρηματοδοτήθηκε από το “Poseidon Med II” και η κατασκευή από το “ΕΣΠΑ 2014 -2020”, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και, όπως τόνισε, ευελπιστεί να λειτουργεί μέχρι το 2020.

Ο Παναγιώτης Μήτρου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd’s Register του Πειραιά, είπε ότι για το “Ρoseidon Med II” έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και έτσι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.

Η Άννα Αποστολοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος “Ρoseidon Med II” από τους Lloyd’s, ξεκαθάρισε ότι υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ τόνισε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα στα άλλα λιμάνια.

Υπογράμμισε δε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία -από τα 10 που έχουν επιλεγεί για τη μετατροπή τους ώστε να χρησιμοποιούν LNG- και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία “Festos Palace”, “Νήσος Μύκονος” και “Τera jet”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Sir Colin Renfrew: Εφυγε από τη ζωή ο αρχαιολόγος που λάτρεψε την Κέρο

Αθανασούλης: Ο λόρδος Colin Renfrew, ο ανανεωτής της αρχαιολογικής επιστήμης και ο μεγαλύτερος μελετητης του κυκλαδικού πολιτισμού, δεν είναι πια μαζί μας.

Νότιο Αιγαίο: Πόσα χρόνια ζουν οι κάτοικοι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου;

Το Νότιο Αιγαίο παρουσιάζει το 2ο θετικότερο φυσικό ισοζύγιο μεταξύ των ελληνικών περιφερειών

Εκτακτο: Εφυγε από την ζωή ο εκδότης Αντώνης Λυμπέρης

Σε ηλικία 71 ετών έφυγε από τη ζωή ο εκδότης Αντώνης Λυμπέρης

Μητσοτάκης: “Δεν υπάρχει ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών”

12 αυξήσεις μισθών και 12 μειώσεις φόρων στον νέο προϋπολογισμό - Τι αναφέρει ο πρωθυπουργός

Cosmote: Οπτικές ίνες ενώνουν Σίφνο – Φολέγανδρο, Αμοργό και Κω

Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με τη συμβολή της COSMOTE - Ποια νησιά περιλαμβάνει

“Πράσινες” Επενδύσεις: Τι φέρνουν στην Νησιωτική Ελλάδα

Τι θα κερδίσουν τα ελληνικά νησιά από το νέο «πράσινο» κύμα επενδύσεων

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Αγνωστες ιστορίες αποκαλύπτονται με γυναίκες των ελληνικών νησιών

Οι Κυκλαδίτισσες από τη Βαυβώ στη Μαυρογένους - Μικρές ιστορίες που βλέπουμε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Κων. Χριστοφορίδου: Η “Λιλίκα Καλλίτση” επιστρέφει μέσα από το “Tik Tok” με μπόλικη αισιοδοξία (video)

Η Κωνσταντία Χριστοφορίδου μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για την τηλεόραση, τη προσωπική της πορεία και εκφράζει την ανασφάλειά της για τη ζωή στην Ελλάδα (video)

Κατ. Γιαννακά: Κίνημα Δημοκρατίας, ως αίτημα κυρίαρχο και πάλι από τον λαό”

Αρθρο από την Κατερίνα Γιαννακά σχετικά με το νέο κόμμα "Κίνημα Δημοκρατίας" που ανακοίνωσε ο Στέφανος Κασσελάκης

Πρόταση ημέρας: Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο

Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο με (πολλά) κρεμμύδια

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα