Δεν είναι λίγα τα αντικείμενα που ξεχνάμε στα ξενοδοχεία και στη συνέχεια τα χάνουμε… Τώρα έρχεται μία ελληνική ιδέα να μας βοηθήσει να τα πάρουμε πίσω…
Ενας στους κάθε εκατό πελάτες ξενοδοχείων ξεχνάει προσωπικά του αντικείμενα στο δωμάτιό του κατά την αναχώρηση. Από κινητά και κοσμήματα έως ρούχα και αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών. Και περισσότεροι από ένας στους πεντακόσιους επιδιώκουν να τα ανακτήσουν ανενεργά. Αυτό προκύπτει από συντηρητικές στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι δημιουργοί της διαδικτυακής υπηρεσίας deliverback.com, οι οποίοι προχώρησαν πρόσφατα στο λανσάρισμά της στην Ελλάδα, αλλά θα την «ταξιδέψουν» σύντομα και στο εξωτερικό.
Η Deliverback είναι μια ηλεκτρονική υπηρεσία, που παρέχεται δωρεάν στα ξενοδοχεία, η οποία παραδίδει αντικείμενα ξεχασμένα στους ξενοδοχειακούς χώρους πίσω στους ιδιοκτήτες τους. Οταν ο πελάτης καλεί το ξενοδοχείο και δηλώνει πως έχει ξεχάσει κάποιο αντικείμενο και το αντικείμενο αυτό έχει βρεθεί, ο ξενοδόχος τού λέει να μεταβεί στη διεύθυνση deliverback.com και η Deliverback αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία να παραλάβει, να πακετάρει και να αποστείλει το αντικείμενο πίσω στον ιδιοκτήτη του σε συνεργασία με μεγάλη και αξιόπιστη εταιρεία ταχυμεταφορών. Επιπλέον, το προς επιστροφή αντικείμενο είναι ασφαλισμένο και του αποδίδεται tracking number για να γνωρίζει ο πελάτης την τοποθεσία του σε όλες τις φάσεις της μεταφοράς.
«Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την ικανοποίηση των τουριστών στην Ελλάδα και να μειώσουμε τον φόρτο εργασίας των ξενοδόχων με ασφάλεια, εγγύηση παράδοσης και χαμηλό κόστος για τους πελάτες», σημειώνει στην «Καθημερινή» ο εκ των δημιουργών και μετόχων της εταιρείας, Οδυσσέας Κόντης.
Λέγεται πως οι καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες είναι συνήθως απλές και πιθανότατα η Deliverback να αποδειχθεί μία από αυτές. Αν και οι στατιστικές που επικαλούνται τα στελέχη της εταιρείας μιλούν για έναν στους πεντακόσιους πελάτες που επιζητεί την επιστροφή των ξεχασμένων αντικειμένων του, άλλες στατιστικές είναι πολύ πιο ενθαρρυντικές. Για παράδειγμα, έρευνα που έτρεξε η Leger Survey στη Βόρεια Αμερική βρήκε πως το 43% των ερωτηθέντων έχει ξεχάσει κάτι σε ξενοδοχείο και θα ήθελε να το ανακτήσει με απλούστερο τρόπο. Ανέκδοτες μαρτυρίες Ελλήνων ξενοδόχων παραπέμπουν κάπου ανάμεσα: ένας στους διακόσιους με τριακόσιους ενοίκους φέρεται να ζητεί να του αποσταλούν απολεσθέντα και ευρεθέντα αντικείμενα.
Αν αναλογιστεί κάποιος πως στην Ελλάδα το 2017 οι ξένοι ταξιδιώτες προσέγγισαν τα 30 εκατομμύρια άτομα και προσθέσει σε αυτούς και τις διαμονές Ελλήνων σε ελληνικά ξενοδοχεία, αντιλαμβάνεται ευκολότερα τις προοπτικές της εν λόγω νεοφυούς επιχειρήσεως: ακόμα και ένας στους πεντακόσιους επισκέπτες να προσφύγει στην υπηρεσία, αυτό μεταφράζεται σε μια δυνητική αγορά εξήντα χιλιάδων ατόμων, μόνον από τους ξένους επισκέπτες. Η αγορά όμως είναι παγκόσμια. Αυτός είναι και ο λόγος που ήδη στελέχη της Deliverback –που απέσπασε πριν από λίγες ημέρες Gold Award στην κατηγορία Καινοτόμο Concept των Tourism Awards του 2018– δρομολογούν επαφές στις ξενοδοχειακές αγορές όχι μόνον της Ελλάδας αλλά της Ισπανίας και της Ιταλίας. Και αυτές φαίνεται πως είναι μόνον η αρχή.