Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

|

Τι κι εάν στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαιο – Οι Τούρκοι βρήκαν ένα απίστευτο … «παράθυρο» στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους – Τουλάχιστον 1000 αναμένεται να γεμίσουν το Αιγαίο 

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών. Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα…

Καθυστερούμε στην Ελλάδα

Να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής ώστε να επωφεληθεί η Ελλάδα από την έλευση τουριστών με πολύ μεγάλα εισοδήματα θέλουν, όπως αναφέρουν δημοσίως, όλοι οι φορείς για τον θαλάσσιο τουρισμό. Μετά το περσινό κυνήγι των παράνομων ναύλων στο Αιγαίο και το Ιόνιο φάνηκε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή και να ανοίξει η αγορά επί ίσοις όροις για όλους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα αντίθετα πολλές φορές συμφέροντα είναι δύσκολο να προσπελαστούν. Για παράδειγμα η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού συμφώνησε να ανοίξει η αγορά και για τα σκάφη με σημαίες εκτός Ε.Ε. προκειμένου να μπορούν να κάνουν ναύλα και στη χώρα. Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελλιάτος, μπορεί η Ελλάδα να συγκεντρώσει ακόμα και 5.000 σκάφη αναψυχής και να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Και το πιο σημαντικό από όλα, να έρθουν νόμιμα στη χώρα μας οι 60μετρες και 70μετρες θαλαμηγοί, τα λεγόμενα mega yachts, τα οποία πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. 

Ωστόσο οι πράκτορες δεν φαίνεται να ικανοποιούνται και ζητούν επιπλέον να μη χρειάζεται να ανοίξουν υποκατάστημα. Μάλιστα η αντιπρόεδρος της MYBA (Μεσογειακή Ένωση Σκαφών) κ. Sara Balls, έθεσε ένα ερώτημα αν τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό τη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν τα ξένα σκάφη στην Ελλάδα.

Τη θέση αυτή υποστήριξε και η κ. Τζίνα Πολέμη, που διαχειρίζεται την Α1 Yacht Trade. Σημείωσε ότι τα σκάφη με ξένη σημαία συμφωνούν να πληρώνουν το ΦΠΑ για τα ναυλοσύμφωνα, αλλά υπογράμμισε ότι με την ίδρυση υποκαταστημάτων θα επιβαρυνθούν και με άλλα φορολογικά βάρη. Η θέση της αυτή, όμως, αμφισβητήθηκε έντονα από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει άλλη επιβάρυνση. 

Η ίδια ζήτησε επίσης να «ανακληθεί» για φέτος η ισχύς της νέας νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής που απαγορεύει ακόμα και το «one way trip» για όσα φέρουν τρίτες σημαίες, αφού δεν έχει περάσει ακόμα τροπολογία από τη Βουλή που ανοίγει την αγορά για όλα τα σκάφη, και με την οποία θα δίνεται το δικαίωμα και σε σκάφη που μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα.  

Ο κ. Βερνίκος από την πλευρά του υπενθύμισε ότι η συνέλευση δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις και ότι στην υπόθεση εμπλέκονται τρία υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Εργασίας). Προσέθεσε ότι καλό θα ήταν να γίνουν ορισμένες μελέτες προκειμένου να διευκρινιστεί το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπενθύμισε επίσης ότι για να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει χωρίς γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα πρέπει να λειτουργήσει επιτέλους το ηλεκτρονικό μητρώο. Εκτίμησε όμως ότι δεν αναμένεται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, κάτι που ουσιαστικά δεν βοηθά στο να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες και νόμιμα η αγορά στον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Η σύσκεψη, ωστόσο, ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων, μετά από πρωτοβουλία του κ. Στελλιάτου, να δημιουργηθεί μια ολιγομελής επιτροπή η οποία θα εξετάσει όλα τα ανοικτά ζητήματα και θα καταλήξει σε συμφωνία προκειμένου ο κλάδος να απευθυνθεί στην ελληνική πολιτεία με μια «φωνή» και κοινές θέσεις. Όσον αφορά την τροπολογία για τα σκάφη με τρίτες σημαίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περάσει από τη Βουλή κατά τη διάρκεια του Μαρτίου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr και naftemporiki.gr  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κων. Χριστοφορίδου: Η “Λιλίκα Καλλίτση” επιστρέφει μέσα από το “Tik Tok” με μπόλικη αισιοδοξία (video)

Η Κωνσταντία Χριστοφορίδου μιλάει στον Νίκο Σκορδιαλό για την τηλεόραση, τη προσωπική της πορεία και εκφράζει την ανασφάλειά της για τη ζωή στην Ελλάδα (video)

Πρόταση ημέρας: Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο

Σαμαρινιώτικοι κεφτέδες στον φούρνο με (πολλά) κρεμμύδια

National League 2: Με άμυνα μπετόν ο Πανναξιακός έριξε στο καναβάτσο τον Μανδραϊκό

Εντυπωσιακός στο 2ο μέρος ο Πανναξιακός ΑΟΚ κέρδισε τον Μανδραϊκό (81-63) και την επόμενη εβδομάδα αντιμετωπίζει επίσης εκτός έδρας τα Μελίσσα (01/12)

ΣΥΡΙΖΑ: Νέος πρόεδρος ο Σ. Φάμελλος, οι επόμενες κινήσεις

Μήνυμα ενότητας και επανεκκίνησης από τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ στις πρώτες δηλώσεις του έξω από την Κουμουνδούρου - Ισχυρός ο Πολάκης

Νάξος: Είσοδος ομάδας από το παράθυρο στο κλειστό, έξοδος Γιαννάκη από την Επιτροπή Αθλητισμού

Παραίτηση με αιχμές από την Επιτροπή Αθλητισμού για τον Γιώργο Γιαννάκη

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να πάρει την εξουσία από τα χέρια του ανθρώπου;

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της PauseAI, ισχυρά συστήματα ΑΙ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πιο έξυπνα από τους ανθρώπους ή ακόμη και να τους χειραγωγήσουν.

Πότε καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων και πόσα χρήματα δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε

Σαντορίνη: Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας για την κανονιστική κοινόχρηστων χώρων

Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, της τάξης του 500% για τραπεζοκαθίσματα και κατάληψη κοινόχρηστου χώρου

Νάντια Σαλτερή: “Για άλλη μια φορά η Ν.Δ “ξεχασε” να μας πει την αλήθεια”

Η Ν.Δ για μια ακόμα φορά, κατά την συνήθη πρακτική της επιλέγει να παρουσιάζει μια δική της πραγματικότητα, πανηγυρίζοντας και στήνοντας «φιέστες», για  αυτά που πέτυχε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα