Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΟι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

|

Τι κι εάν στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαιο – Οι Τούρκοι βρήκαν ένα απίστευτο … «παράθυρο» στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους – Τουλάχιστον 1000 αναμένεται να γεμίσουν το Αιγαίο 

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών. Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα…

Καθυστερούμε στην Ελλάδα

Να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής ώστε να επωφεληθεί η Ελλάδα από την έλευση τουριστών με πολύ μεγάλα εισοδήματα θέλουν, όπως αναφέρουν δημοσίως, όλοι οι φορείς για τον θαλάσσιο τουρισμό. Μετά το περσινό κυνήγι των παράνομων ναύλων στο Αιγαίο και το Ιόνιο φάνηκε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή και να ανοίξει η αγορά επί ίσοις όροις για όλους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα αντίθετα πολλές φορές συμφέροντα είναι δύσκολο να προσπελαστούν. Για παράδειγμα η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού συμφώνησε να ανοίξει η αγορά και για τα σκάφη με σημαίες εκτός Ε.Ε. προκειμένου να μπορούν να κάνουν ναύλα και στη χώρα. Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελλιάτος, μπορεί η Ελλάδα να συγκεντρώσει ακόμα και 5.000 σκάφη αναψυχής και να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Και το πιο σημαντικό από όλα, να έρθουν νόμιμα στη χώρα μας οι 60μετρες και 70μετρες θαλαμηγοί, τα λεγόμενα mega yachts, τα οποία πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. 

Ωστόσο οι πράκτορες δεν φαίνεται να ικανοποιούνται και ζητούν επιπλέον να μη χρειάζεται να ανοίξουν υποκατάστημα. Μάλιστα η αντιπρόεδρος της MYBA (Μεσογειακή Ένωση Σκαφών) κ. Sara Balls, έθεσε ένα ερώτημα αν τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό τη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν τα ξένα σκάφη στην Ελλάδα.

Τη θέση αυτή υποστήριξε και η κ. Τζίνα Πολέμη, που διαχειρίζεται την Α1 Yacht Trade. Σημείωσε ότι τα σκάφη με ξένη σημαία συμφωνούν να πληρώνουν το ΦΠΑ για τα ναυλοσύμφωνα, αλλά υπογράμμισε ότι με την ίδρυση υποκαταστημάτων θα επιβαρυνθούν και με άλλα φορολογικά βάρη. Η θέση της αυτή, όμως, αμφισβητήθηκε έντονα από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει άλλη επιβάρυνση. 

Η ίδια ζήτησε επίσης να «ανακληθεί» για φέτος η ισχύς της νέας νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής που απαγορεύει ακόμα και το «one way trip» για όσα φέρουν τρίτες σημαίες, αφού δεν έχει περάσει ακόμα τροπολογία από τη Βουλή που ανοίγει την αγορά για όλα τα σκάφη, και με την οποία θα δίνεται το δικαίωμα και σε σκάφη που μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα.  

Ο κ. Βερνίκος από την πλευρά του υπενθύμισε ότι η συνέλευση δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις και ότι στην υπόθεση εμπλέκονται τρία υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Εργασίας). Προσέθεσε ότι καλό θα ήταν να γίνουν ορισμένες μελέτες προκειμένου να διευκρινιστεί το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπενθύμισε επίσης ότι για να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει χωρίς γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα πρέπει να λειτουργήσει επιτέλους το ηλεκτρονικό μητρώο. Εκτίμησε όμως ότι δεν αναμένεται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, κάτι που ουσιαστικά δεν βοηθά στο να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες και νόμιμα η αγορά στον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Η σύσκεψη, ωστόσο, ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων, μετά από πρωτοβουλία του κ. Στελλιάτου, να δημιουργηθεί μια ολιγομελής επιτροπή η οποία θα εξετάσει όλα τα ανοικτά ζητήματα και θα καταλήξει σε συμφωνία προκειμένου ο κλάδος να απευθυνθεί στην ελληνική πολιτεία με μια «φωνή» και κοινές θέσεις. Όσον αφορά την τροπολογία για τα σκάφη με τρίτες σημαίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περάσει από τη Βουλή κατά τη διάρκεια του Μαρτίου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr και naftemporiki.gr  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

FPT Πάρος 2025: Ο Lennart Neubauer κυρίαρχος στο Freestyle και ετοιμάζεται για το επόμενο τρόπαιο

Η Πάρος φιλοξένησε έναν αξέχαστο σταθμό του Freestyle Pro Tour με ένταση, δημιουργικότητα και ανατροπές — νικητής της διοργάνωσης ο Lennart Neubauer, αλλά ο Ιταλός Jacopo Testa επικράτησε στο εντυπωσιακό Game of Surf

Πνιγμοί στην Ελλάδα: Η σιωπηλή τραγωδία του καλοκαιριού

Κάθε καλοκαίρι, εκατοντάδες ζωές χάνονται στη θάλασσα. Ο ΕΟΔΥ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ενώ η Ελλάδα εξακολουθεί να κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε θανατηφόρους πνιγμούς

Σερίφου υπόθεση: Στο επίκεντρο Υπουργείου Ναυτιλίας οι λιμενικές ανάγκες του νησιού

Ο Δήμαρχος Σερίφου Κωνσταντίνος Ρεβίνθης έθεσε στον Β. Κικίλια το ζήτημα στέγασης του Λιμεναρχείου, τη δημιουργία κατοικιών για τους λιμενικούς και την ανακατασκευή του αναψυκτηρίου

Κατερίνα Γιαννακά: «Δεν αποχωριζόμαστε τους Κούρους, είναι η ψυχή της Νάξου»

Ηχηρή απάντηση της Κατερίνας Γιαννακά στις απόψεις του κ. Καρνέζη για τη μεταφορά των Κούρων – «Οι Ναξιώτες δεν βλέπουν τα μνημεία ως τουρίστες, αλλά ως ζωντανά κομμάτια της καθημερινότητάς τους»

Με 168 ομάδες και 340 αγώνες το Stoiximan AegeanBall Festival «έγραψε ιστορία» στη Σύρο!

Η Πλατεία Μιαούλη μετατράπηκε για 7η χρονιά στον απόλυτο μπασκετικό προορισμό

Σοβαρό περιστατικό προσβολής γενετήσιας αξιοπρέπειας σε κομμωτήριο στη Φολέγανδρο (video)

25χρονος άνδρας προέβη σε αδιανόητες πράξεις εντός καταστήματος – Συνελήφθη από τις αρχές μετά από καταγγελία (video)

Καλόγηρος Νάξου: Παραδοσιακή συνταγή με μοσχάρι, μελιτζάνα και τυριά Πιτταρά

Ο Ναξιώτης chef Δημήτρης Παπαδόπουλος μας αποκαλύπτει το μυστικό ενός εκλεκτού πιάτου με άρωμα Νάξου

Νάξος – Karagoutis Training Camp: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία, πάνω από 70 παιδιά στο κλειστό γυμναστήριο

Μεγάλη συμμετοχή, καθημερινές προπονήσεις και εξαιρετικό κλίμα στο αναπτυξιακό καμπ μπάσκετ για αγόρια και κορίτσια 8–16 ετών

Tinos Cup 2025: Παιδιά, πάθος και ρεκόρ συμμετοχών!

Με εντυπωσιακή συμμετοχή και νέες προσθήκες, το 13ο τουρνουά ανέδειξε την Τήνο σε πυλώνα αθλητικής και πολιτιστικής εξωστρέφειας.

Σαντορίνη – Καμάρι: Νησιώτικο γλέντι προς τιμήν Του Αγίου Παγκρατίου

Ο Παγκράτιος Πολιτιστικός & Περιβαλλοντικός Σύλλογος Καμαρίου σας προσκαλεί σε μια βραδιά γιορτής με ζωντανή μουσική, παραδοσιακούς ρυθμούς και νησιώτικο κέφι – Τρίτη 9 Ιουλίου, Κεντρική Πλατεία Καμαρίου.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας