Νέα δεδομένα στην δρομολόγηση των πλοίων με βάση τις αιτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την ακτοπλοϊκή σεζόν Νοέμβριο 2018-Οκτώβριο 2019 – Αριθμός ρεκόρ με 255 και με την SeaJets να έχει 19 πλοία – Στις Κυκλάδες η αύξηση ξεπερνάει το 10%
Μπορεί η τρέχουσα ακτοπλοϊκή χρονιά (2017-2018) να βρίσκει 227 πλοία να κινούνται στις ελληνικές θάλασσες, όμως η επόμενη χρονιά θα είναι σε επίπεδο ρεκόρ… . Βάσει των αιτήσεων για δρομολόγια που κατέθεσαν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018 οι εταιρείες ως είχαν δικαίωμα, θα δρομολογηθούν 255 πλοία όλων των τύπων από 1η Νοεμβρίου 2018 έως 31 Οκτωβρίου 2019. Τη μεγάλη διαφορά στην αύξηση του αριθμού πλοίων την κάνουν η Sea Jets, η οποία θα δρομολογήσει 19 πλοία και η Golden Star Ferries, η οποία δρομολογεί πέντε πλοία αντί των τριών 12 μήνες νωρίτερα. Το 2018-2019 και εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά της Hellenic Seaways από τον όμιλο της Attica Group το νέο σχήμα θα έχει δύο πλοία λιγότερα τα οποία όμως θα «χρεωθούν» στον Όμιλο Grimaldi και στη θυγατρική τους τις Μινωϊκές που θα τα ρίξουν στο Αιγαίο. Συγκρίνοντας τις δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης που κατατέθηκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στις 30/1/2018 με τις δηλώσεις που κατακτήθηκαν την περσινή περίοδο, δηλαδή 30/01/2017, παρατηρείται μία αύξηση του αριθμού των πλοίων σε όλες τις γραμμές κατά 12%. Το 2017 (σεζόν 2017-2018) είχαν δηλωθεί 227 πλοία σε όλες τις γραμμές, ενώ για την σεζόν 2018-2019 έχουν δηλωθεί 255 πλοία (συμπεριλαμβάνονται και τα πορθμεία).
Γραμμές φιλέτα
Όπως καταλαβαίνεται η μάχη γίνεται κυρίως στις … ελεύθερες γραμμές και βέβαια την καλοκαιρινή περίοδο με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετή γκρίνια όπου τα πλοία δεν φτάνουν… Και βέβαια οι αιρετοί ζητούν να υπάρχει ει δυνατόν ίση μεταχείριση από τη πλευρά των Ακτοπλόων όσον αφορά την καλοκαιρινή και τη χειμερινή περίοδο με τη δρομολόγηση πλοίων. Όπως είναι κατανοητό η πιο σκληρή μάχη γίνεται για τις γραμμές των Ανατολικών Κυκλάδων, όπου όπως βλέπουμε αυξήθηκε ο αριθμός των υπό δρομολόγηση πλοίων κατά 10,5% και από 38 πάνε στα 42. Επίσης αύξηση έχουμε και στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, όπου η αύξηση του αριθμού των πλοίων είναι 14% . Και να σκεφτεί κανείς ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι κατά 23% μεγαλύτερη από πέρσι. «Η άνοδος της τιμής των καυσίμων είναι ένας πονοκέφαλος για τις εταιρείες. Όμως όλοι υπολογίζουν ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο των πλοίων. Οι αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα αναμένεται να φθάσουν τα 30 εκ. για το 2018» επισημαίνει στο «Π.Θ.» υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκής επιχείρησης. Ενώ και οι προκλήσεις των Τούρκων είναι στο μικροσκόπιο των ακτοπλόων… «Όμως υπάρχει μία ανησυχία για όσα συμβαίνουν με την Τουρκία. Ένα πιθανό θερμό επεισόδιο και η έκδοση μίας ταξιδιωτικής οδηγίες από τις ΗΠΑ και τα ευρωπαϊκά κράτη μπορεί να τα τινάξει όλα στον αέρα».
Αύξηση
Και τέλος, αύξηση της τάξης 2,5% κατέγραψε η συνολική διακίνηση επιβατών το 2017 στις εσωτερικές γραμμές, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ. ΟΛΠ-0,36% Ειδικότερα, μέσω του Λιμανιού του Πειραιά το 2017 διακινήθηκαν 15.555.123 επιβάτες έναντι 15.178.279 το 2016. Η εν λόγω αύξηση προήλθε, αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση του ΟΛΠ, από τους βελτιωμένους όγκους διακίνησης για τα νησιά του Αιγαίου και τον Αργοσαρωνικό (5,6% και 7,2% αντίστοιχα), ενώ οι τομείς του πορθμείου και των άγονων γραμμών κατέγραψαν μείωση συνολικά κατά 95.447 επιβάτες. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων στις εσωτερικές γραμμές, με αύξηση διακίνησης κατά 2,3% (2.648.725 το 2017 έναντι 2.589.908 το 2016). Μείωση καταγράφεται στη διακίνηση οχημάτων στις άγονες γραμμές (29,5%) και οριακή μείωση στο Πορθμείο (0,01%), η οποία υπερκαλύπτεται από σημαντική αύξηση (8,9%) στις γραμμές προς Αιγαίο και στα νησιά Αργοσαρωνικού (2,2%), όπου το 2017 συνολικά διακινήθηκαν 850.558 οχήματα έναντι 789.267 την προηγούμενη χρονιά.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα arxipelagos.com