Δευτέρα, 11 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠολιτισμόςΟσκαρ 2018: Τρία Οσκαρ για το "The Shape of Water"

Οσκαρ 2018: Τρία Οσκαρ για το “The Shape of Water”

|

Τo “Η Μορφή του Νερού” πήρε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας για τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο – Οι Γκάρι Όλντμαν και Φράνσις ΜακΝτόρμαντ πήραν τα Όσκαρ Α΄ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου – Οι Σαμ Ρόκγουελ και Άλισον Τζένεϊ τα Όσκαρ Β΄ Ρόλων – Όλα τα «παραλειπόμενα» της βραδιάς

«Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι ξανά ανάμεσα σε τόσες ταλαντούχες γυναίκες και τόσο ταλαντούχους άνδρες» ανέφερε ο Αμερικανός παρουσιαστής, Τζίμι Κίμελ κατά την έναρξη της 90ης τελετής απονομής των Οσκαρ, ενώ αναφερόμενος στην περσινή γκάφα όπου το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αρχικά δόθηκε στο La la land, ενώ είχε κερδίσει το Moonlight, είπε αστειευόμενος.

«Φέτος, αν ακούσετε το όνομά σας, μη σηκωθείτε αμέσως, δώστε μας λίγο χρόνο να σιγουρευτούμε…». Ακόμη, αναφέρθηκε στον Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε από την Ακαδημία («μόνο άλλο ένα μέλος της Ακαδημίας είχε την ίδια ποινή, επειδή… έδινε τα screeners του»), ενώ προέτρεψε το Χόλιγουντ να αντιμετωπίσει τη σεξουαλική παρενόχληση, ώστε «οι γυναίκες να έχουν ν’ ασχοληθούν μ’ αυτήν μόνο… σ’ όλα τα υπόλοιπα πεδία της ζωής, σ’ όλο τον υπόλοιπο κόσμο».

Οι νικητές

Ο Σαμ Ρόκγουελ κέρδισε Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται έναν βίαιο, ρατσιστή αστυνομικό.

Στον ευχαριστήριο λόγο του ο Ρόκγουελ αναφέρθηκε στους γονείς που του μετέφεραν την αγάπη τους για το σινεμά, ευχαρίστησε τους συνυποψήφιούς του αλλά και τους συμπρωταγωνιστές του, τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον Γούντι Χάρελσον, που «είναι οι ήρωες του», τον σκηνοθέτη της ταινίας Μάρτιν ΜακΝτόνα που δεν «θα ήταν εκεί χωρίς αυτόν», και… όποιον έχει κοιτάξει ποτέ οποιαδήποτε διαφημιστική πινακίδα.

Στην ίδια κατηγορία διαγωνίζονταν επίσης, ο Γούντι Χάρελσον για την ίδια ταινία, ο Γουίλεμ Νταφόε για το The Florida Project, ο Ρίτσαρντ Τζένκινς για τη Μορφή του Νερού αλλά και ο Κρίστοφερ Πλάμερ, που κατάφερε μέσα σε μόλις δέκα μέρες γυρίσματος να αντικαταστήσει επάξια τον Κέβιν Σπέισι (που αντικαταστάθηκε μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εναντίον του) στο Όλα τα Λεφτά του Κόσμου του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Οι Μπράιαν Φόγκελ και Νταν Κόγκαν κέρδισαν το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το Icarus, ένα από τα δύο ντοκιμαντέρ του Netflix τα οποία βρίσκονταν στην λίστα με τις υποψηφιότητες φέτος.

Το Icarus αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ’ όλο τον κόσμο».

Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.

Η ταινία Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπαστιάν Λέλιο από τη Χιλή κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πρόκειται για την δεύτερη υποψηφιότητα της Χιλής: η προηγούμενη ήταν το 2013 με την ταινία Νο του Πάμπλο Λαραΐν. Ο Λέλιο ευχαρίστησε την πρωταγωνίστρια της ταινίας Ντανιέλα Βέγα σημειώνοντας πως ήταν η έμπνευσή του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης οι ταινίες The Insult του Ζιαντ Ντουεΐρι (Λίβανος), Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία), Η Ψυχή και το Σώμα της Ίλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία) και Το Τετράγωνο του μεγάλου νικητή του περσινού φεστιβάλ Καννών Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία).

Η Άλισον Τζάνεϊ κέρδισε το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της καταπιεστικής μητέρας της αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ στο Εγώ, η Τόνια του Κρεγκ Γκιλέσπι.

Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζάνεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.

Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν η Λέσλι Μάνβιλ (Αόρατη Κλωστή), η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), η Λόρι Μέτκαλφ (Lady Bird) και η Οκτάβια Σπένσερ (Η Μορφή του Νερού).

Η Τζάνεϊ είχε ήδη κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για τον ίδιο ρόλο.

Ο 90χρονος Τζέιμς Άιβορι κέρδισε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου.

Στην πρώτη του υποψηφιότητα ως σεναριογράφος, ο Άιβορι διασκεύασε το ομώνυμο βιβλίο του Αντρέ Ασιμάν. «Ο πρώτος μου κανόνας είναι να ευχαριστώ τον συγγραφέα και ο Ασιμάν είναι εδώ απόψε. Όλοι περνάμε τον πρώτο έρωτα, και -ελπίζω- επιβιώνουμε. Ευχαριστώ τον λογικό κι ευαίσθητο σκηνοθέτη μας, Λούκα Γκουαντανίνο», είπε παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Στο παρελθόν ο Τζέιμς Άιβορι ήταν υποψήφιος τρεις φορές, αλλά για Όσκαρ σκηνοθεσίας: για τα φιλμ Δωμάτιο με Θέα (1985), Howards End (1992) και Τ’ Απομεινάρια μιας Μέρας (1993).

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Άαρον Σόρκιν για το Molly’s Game, Σκοτ Νιουστάντερ και Μάικλ Χ. Γουέμπερ για το The Disaster Artist, Ντι Ρις και Βέρτζιλ Γουίλιαμς για το Mudbound και οι Σκοτ Φρανκ, Τζέιμς Μάνγκολντ και Μάικλ Γκριν για το Logan.

Ο Τζόρνταν Πιλ κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ Τρέξε!.

«Σταμάτησα 20 φορές να γράφω αυτή την ταινία, γιατί θεώρησα ότι δεν μπορούσε να γίνει, αλλά πίστεψα ότι αν γυριζόταν, ο κόσμος θα την έβλεπε» ανέφερε ο Τζόρνταν Πιλ ευχαριστώντας τη μητέρα του που τον έμαθε να δείχνει αγάπη ακόμα και μπροστά στο μίσος, αλλά και τους θεατές που αγόρασαν εισιτήριο για να δουν την ταινία.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν ο Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και η Βανέσα Τέιλορ για την ταινία H Μορφή του Νερού και η Έμιλι Β. Νόρτον και ο Κουμάιλ Ναντζιάνι για το Έρωτας Μετ’ Εμποδίων.

Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικήςγια το σάουντρακ της ταινίας Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Αυτή ήταν η ένατη υποψηφιότητα του συνθέτη.

«Ευχαριστώ, είναι καταπληκτικό! Η μητέρα μου γίνεται 90 φέτος, και νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως» ανέφερε ο Ντεσπλά και ευχαρίστησε τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που άφησε τη μουσική του να γίνει η φωνή των ηρώων του, αλλά και για τη μελαγχολική αγάπη της ταινίας του. Τέλος αφιέρωσε το βραβείο στις κόρες του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης, ο Κάρτερ Μπέργουελ για τη μουσική στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ο Χανς Τσίμερ για τη Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, ο Τζόνι Γκρίνγουντ για τη μουσική στην Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον και ο Τζον Γουίλιαμς για το Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi του Ράιαν Τζόνσον.

Το Remember Me των Κρίστεν Άντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ταινία κινουμένων σχεδίων Coco κέρδισε το Όσκαρ Τραγουδιού.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν επίσης, ο Αμερικανός Σούφγιαν Στίβενς με το Mystery of Love που ακούγεται στην ταινία Nα Με Φωνάζεις Με Το Ονομά Σου, η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ και ο Ραφαέλ Σααντίκ για το τραγούδι Mighty River από το Mudbound, οι Ντάιαν Γουόρεν και Λόνι Λιν για το Stand Up for Something από το Marshall και οι Μπενζ Πασέκ και Τζάστιν Πολ για το This is Me από την ταινία The Greatest Showman.

Ο μεξικανός κινηματογραφιστής Γκιγιέρμο ντελ Τόρο κέρδισε το Όσκαρ σκηνοθεσίας για τη Μορφή του Νερού, ένα σκοτεινό, αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962.

«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ’ ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.

Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).

Συνυποψήφιοι του ήταν ο Αμερικανός Πολ Τόμας Άντερσον με την Αόρατη Κλωστή, ο Τζόρνταν Πιλ με το Τρέξε! που βλέπει την καριέρα του ν’ απογειώνεται καθώς αυτό το φιλμ φιγουράρει σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Lady Bird, το οποίο έσπασε τα ταμεία, τουλάχιστον στο αμερικάνικο box office, ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, καθώς και ο Κρίστοφερ Νόλαν με τη Δουνκέρκη.

Ο Γκάρι Όλντμαν κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως Γουίνστον Τσόρτσιλ στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ (Εξιλέωση, Άννα Καρένινα).

«Ζω χρόνια στην Αμερική κι είμαι ευγνώμων για τα δώρα που μου έδωσε. Το σπίτι μου, την οικογένειά μου, και τώρα το Όσκαρ. Οι ταινίες έδωσαν ένα όνειρο σ’ ένα αγόρι από του Σαουθάμπτον» είπε ο ηθοποιός κι ευχαρίστησε τον Τζο Ράιτ, όλους τους συνεργάτες, τον… Γουίνστον Τσόρτσιλ που όπως είπε χαρακτηριστικά ήταν καλή παρέα σ’ αυτή τη περιπέτεια, αλλά και τη μητέρα του που γίνεται 99 χρόνων σε λίγο καιρό και παρακολουθεί την τελετή από τον καναπέ της.

Πρόκειται για το πρώτο Όσκαρ που κερδίζει ο Βρετανός ηθοποιός, αφού παρά την ερμηνευτική δεινότητα και την επιτυχημένη καριέρα του, ο Όλντμαν βρέθηκε για πρώτη φορά υποψήφιος στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μόλις το 2011 για την ταινία Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι.

Στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ ο Όλντμαν κλέβει την παράσταση χτίζοντας ένα ολοζώντανο πορτρέτο του ιστορικού πολιτικού που τοποθετείται χρονικά από τις ζυμώσεις για την ανάληψη της πρωθυπουργίας μέχρι τον αξέχαστο λόγο του από τα έδρανα της Βουλής, με τον οποίο παρέσυρε τη χώρα σε έναν πόλεμο που μέχρι πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν επιθυμούσε.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Αόρατη Κλωστή), Ντάνιελ Καλούα (Τρέξε!) Ντένζελ Ουάσινγκτον (Roman J. Israel, Esq.) και ο 22χρονος Τιμοτέ Σαλαμέ που πρωταγωνιστεί στο λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου.

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλουγια την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται μια μητέρα που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία της πόλης της επειδή δεν κάνει ό,τι μπορεί για να βρει τον βιαστή και δολοφόνο της κόρης της.

«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα – δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.

Πρόκειται για το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα της Αμερικανίδας ηθοποιού, 21 χρόνια μετά το βραβείο που είχε πάρει για το Fargo των αδελφών Κόεν. Η 61χρονη ΜακΝτόρμαντ έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών για το συγκεκριμένο ρόλο.

Το βραβείο απένειμε στην ηθοποιό η Τζόντι Φόστερ και η Τζένιφερ Λόρενς στη θέση του Κέισι Άφλεκ, που πέρσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα. Ο Άφλεκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την παρουσίαση του βραβείου καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση από γυναίκες που συμμετείχαν στα γυρίσματα παλαιότερων ταινιών του.

Υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν επίσης, η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μία μοναχική καθαρίστρια στη Μορφή του Νερού, η Μάργκo Ρόμπι στο Εγώ, η Τόνια, για το ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Ιρλανδέζα Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο Lady Bird και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο The Post: Απαγορευμένα Μυστικά του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος αριθμού υποψηφιοτήτων – ρεκόρ: 21 συνολικά.

Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στην 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

«Όταν ήμουν παιδί στο Μεξικό, έβλεπα ταινίες του κλασικού σινεμά. Κι ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μου είπε, αν ανέβεις απόψε στη σκηνή, να νιώσεις μέρος αυτής της κληρονομιάς και να είσαι περήφανος. Αφιερώνω το βραβείο στους νέους, που μας δείχνουν πώς γίνονται τα πράγματα, σε όλες τις χώρες. Μεγαλώνοντας στο Μεξικό, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μου συνέβαινε αυτό — αλλά μου συνέβη. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία για να μιλήσετε για όλα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα, μπορείτε να το κάνετε. Αυτή είναι μια πόρτα, κλοτσήστε την και μπείτε!», είπε στον ευχαριστήριο λόγο του ο σκηνοθέτης.

Η ταινία του μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας ‘Αντερσον.

Μετά την περσινή γκάφα με την λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία — αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον… κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό.

Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Συλλήψεις σε Κυκλάδες: Ναρκωτικά, πλαστά έγγραφα, παραβάσεις Κ.Ο.Κ. και καταστημάτων

Σαντορίνη, Μύκονος, Νάξος, Τήνος, Μήλος και Πάρος στο επίκεντρο των αστυνομικών επιχειρήσεων – Όλες οι υποθέσεις των τελευταίων ημερών

Φεστιβάλ Νάξου: Ο Ross Daly με το μοναδικό κουαρτέτο του στον Πύργο Μπαζαίου

Τέσσερις σπουδαίοι μουσικοί συναντιούνται για μια βραδιά που υπερβαίνει τον χρόνο και τα όρια των παραδόσεων – Τετάρτη 13 Αυγούστου

Φιλώτι Νάξου, 62η Εθελοντική Αιμοδοσία: Γίνε ο ήρωας κάποιου!

Τρεις ημέρες προσφοράς ζωής στο Πολιτιστικό Κέντρο του Συλλόγου Φιλωτιτών – Στηρίξτε την τράπεζα αίματος του χωριού

Γλινάδο Νάξου – Θυρανοίξια στο ανακαινισμένο Μονύδριο των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων: Μια νέα σελίδα πίστης και ιστορίας

Με λαμπρότητα και συγκίνηση τελέστηκαν τα θυρανοίξια του ιστορικού μοναστηριακού συγκροτήματος, παρουσία πλήθους πιστών και επισήμων

Βασίλης Φλεριανός: «Η Πορτάρα είναι κομμάτι της ταυτότητάς μας – Χρειάζεται φύλαξη, σεβασμό και θεσμική συνεργασία»

Η τοποθέτηση του Αντιδημάρχου Πολιτισμού Νάξου για την περίφραξη του μνημείου και η πρόταση για μια θεσμική, μόνιμη λύση.

ΑΠ.Α.Σ. Νάξου: Ο Γιώργος Ντούσιας, η νέα μεταγραφική προσθήκη στο ρόστερ

Ο ταλαντούχος γκαρντ ενισχύει την περιφερειακή γραμμή της ομάδας – Εμπειρία και φρεσκάδα για τη νέα σεζόν

Κατανυκτικός εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ιερά Μονή Φανερωμένης Νάξου

Η Μονή προσκαλεί τους πιστούς να ζήσουν το «Πάσχα του Καλοκαιριού» σύμφωνα με το Αγιορειτικό τυπικό – Το αναλυτικό πρόγραμμα των ακολουθιών 14 & 15 Αυγούστου

Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ: Εξαγορές που αλλάζουν τον χάρτη

Από τη «Μασούτης» και την «Κρητικός» μέχρι τη Retail & More και τον «Γαλαξία» – Το 2025 διαμορφώνει νέες ισορροπίες στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Ανείπωτη θλίψη – Έφυγε από τη ζωή (πνίγηκε) η σπουδαία ηθοποιός Σοφία Σεϊρλή στους Φούρνους Ικαρίας

Η αγαπημένη ηθοποιός πνίγηκε τραγικά ενώ κολυμπούσε – Μια καριέρα γεμάτη σπουδαίους ρόλους στο θέατρο και την τηλεόραση

Δραματική διάσωση ανοιχτά της Μυκόνου – Σώοι οι δύο επιβαίνοντες του ιστιοφόρου

Με σπασμένο κατάρτι και εν μέσω ισχυρών ανέμων, το σκάφος εξέπεμψε SOS – Σημαντική η συνδρομή του “Blue Star Delos”

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Μαρτυρία-στήριξη στο Νοσοκομείο Νάξου: «Χειρουργήθηκα και σώθηκα – Στηρίξτε το!»

Την ώρα που η ΠΟΕΔΗΝ καταγγέλλει ελλείψεις και «παύση χειρουργείων», ένας Ναξιώτης πολίτης μιλά για την εμπειρία ζωής στο Γενικό Νοσοκομείο Νάξου και απευθύνει έκκληση στήριξης

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Επίκαιρο ερώτημα αφελούς πολίτη: Ο τουρίστας βεβήλωσε την Πορτάρα; ή, οι αρχαιολόγοι την βεβηλώνουν διαχρονικά;

Εμείς βλέπουμε να εξαφανίζεται όλο  και πιο πολύ, από την αιολική ενέργεια, το κονίαμα της λιθοδομής θεμελίωσης. Μπορεί να μας διαβεβαιώσει η αρχαιολογική υπηρεσία ότι αδίκως ανησυχούμε;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς–Πάρος–Νάξος–Κουφονήσια–Κατάπολα για 6 & 13 Αυγούστου

Το “HIGHSPEED 4” θα εκτελέσει τα δρομολόγια του “HELLENIC HIGHSPEED” – Δείτε τις ώρες αναχώρησης και άφιξης

Συρματόπλεγμα στην Πορτάρα: «Έκνομη ενέργεια» λέει ο Δήμαρχος Νάξου Δ. Λιανός (video)

Αντιδράσεις για την πρόχειρη περίφραξη στο εμβληματικό μνημείο – Τι είπε ο Δήμαρχος στην εκπομπή του OPEN και ποια μέτρα ζητά να ληφθούν άμεσα. (video)