Η χθεσινή Κοινή συνέντευξη τύπου των κ. Μάριου Ηλιόπουλου (SEAJETS) και κ. Ιωάννη Δεπάστα (AEGEAN SPEED LINES) προκαλεί νέα δεδομένα στην Ελληνική ακτοπλοΐα που φτάνουν ακόμη και σε δρομολόγηση πλοίων στο εξωτερικό – Αναμένεται συνάντηση άμεσα με τον Υπουργό Ναυτιλίας
Ακτοπλοϊκή σύγκρουση στο Αιγαίο με άγνωστες συνέπειες. Αυτό ήταν το συμπέρασμα της σημαντικής συνέντευξης τύπου που έδωσε εκτάκτως χθες (28/2, 17:00) ο Μάριος Ηλιόπουλος για λογαριασμό της SeaJets και ο Ιωάννης Δεπάστας της Aegean Speed Line στο Marine Club του Πειραιά παρουσία δεκάδων δημοσιογράφων και ναυτιλιακών παραγόντων. Αναλυτικά, ο Μ. Ηλιόπουλος είπε πως με την «προσχηματική απεργία πείνας-μαϊμού» ο ιδιοκτήτης της Golden Star Γιώργος Στεφάνου προσπαθεί να εκβιάσει τον υπουργό να υπογράψει την παράνομη έκτακτη δρομολόγηση δύο ταχυπλόων για τα οποία δεν κατετέθη αίτημα δρομολόγησης τους στις νόμιμες καταληκτικές ημερομηνίες.
Όπως είναι φανερό, συνέχισε, ο υπουργός δεν έχει το δικαίωμα να εγκρίνει τη δρομολόγηση τους. Αυτό προβλέπει ο νόμος 29/32 ο οποίος λέει πως αυτό μπορεί να συμβεί μονό για έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες και εφόσον δεν εξυπηρετούνται κάποια νησιά.
Ο Μ. Ηλιόπουλος μιλά στους δημοσιογράφους (φωτ. Β.Α.)
Μετά ο κ. Ηλιόπουλος σημείωσε πως το λιμάνι της Σαντορίνης έχει κηρυχθεί σε έκτακτη ανάγκη και είναι παράλογο να δρομολογούνται εκπρόθεσμα επιπλέον πλοία τη στιγμή που αυτό με τεράστια δυσκολία εξυπηρετεί τα υπάρχοντα. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος: εκπρόθεσμη δρομολόγηση ή τροποποίηση δεν πρέπει να διαταράσσει τις γραμμές και δεν μπορεί να γίνεται διάκριση εις βάρος άλλων εταιρειών. Με τις δρομολογήσεις του Superferry, λοιπόν, υπάρχει κατάφωρη παραβίαση αυτών των δύο κανόνων. Και κατέληξε ο Μ. Ηλιόπουλος, πως σήμερα η Σαντορίνη εξυπηρετείται με 18 δρομολόγια εκ των οποίων 15 κάθε μέρα.
Ακολούθως ο κ. Ηλιόπουλος σημείωσε πως πέρσι τον Νοέμβρη – Δεκέμβρη η εταιρεία του ζήτησε έκτακτη δρομολόγηση ταχύπλοου για Μύκονο μετά από αίτημα του δημάρχου Μυκόνου. Η Golden Star τότε μπλόκαρε την δρομολόγηση γιατί επικαλέστηκε την έκτακτη δρομολόγηση και είπε ότι την γραμμή την έκανε αυτή με το SuperFerry. Τότε, ολοκλήρωσε ο Μ. Ηλιόπουλος, παρά το γεγονός πως υπήρχε ανάγκη για την Μύκονο εμείς ακυρώσαμε το αίτημα μας για να μην διαταράξουμε την γραμμή. Και βλέπουμε τώρα πως έρχεται ο ίδιος ο κ. Στεφάνου και ζητά έκτακτη δρομολόγηση, για δύο πλοία μάλιστα.
Ακολούθως, εστίασε στο παράδοξο γεγονός πως η Golden Star λέει ότι ξέρει την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, η οποία είναι υπέρ της! Και ότι ο υπουργός αρνείται να την υπογράψει! Και ρώτησε: πως άραγε ξέρει η εταιρεία μια απόφαση πέντε ανώτατων νομικών χωρίς να την ξέρει κανείς άλλος;
Κατήγγειλε μετά πως η Golden Star έσπευσε να ανοίξει τα πλάνα της με το SuperFerry και να πουλά εισιτήρια χωρίς τα δρομολόγια της να έχουν πάρει έγκριση! Το καταγγείλαμε, είπε, και το υπουργείο έδωσε εντολή και η Golden Star κατέβασε τα εισιτήρια. Αυτό όμως δείχνει το πόσο σέβεται αυτή η εταιρεία τους νόμους.
Ο Ιωάννης Δεπάστας στο βήμα (φωτ. Β.Α.)
Τέλος, από τους εκπροσώπους και των δύο εταιρειών λέχθηκε πως υπάρχει πρόσκληση σήμερα από τον υπουργό για σύσκεψη. Και οι δύο εταιρείες είπαν πως θα πάνε για λόγους ευγενείας, αλλά είναι αποφασισμένες να ζητήσουν να τηρηθεί ο νόμος. Αν δεν τηρηθεί ο νόμος οι δύο εταιρείες, είπαν απαντώντας σε ερωτήσεις, θα αναγκαστούν να ζητήσουν αλλαγές δρομολογίων στο Αιγαίο και θα γίνει χαμός με τα εγκεκριμένα δρομολόγια. Στο επόμενο ερώτημα τι θα γίνει αν δεν εισακουσθούν οι απόψεις τους απάντησαν η μεν SeaJets πως θα υπερασπίσει με κάθε νόμιμο τρόπο τα σύμφεροντα της εξετάζοντας και την περίπτωση να δρομολογήσει τα πλοία τους στο εξωτερικό, η δε Aegean Speed Line ότι θα υπερασπίσει και αυτή με κάθε νόμιμο τρόπο τα συμφέροντα της.