Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαSea Jets: απέκτησε ένα ακόμη ταχύπλοο

Sea Jets: απέκτησε ένα ακόμη ταχύπλοο

|

Η Sea Jets προχώρησε σε μία ακόμη επενδυτική κίνηση: αγόρασε το kalli P και το ζητούμενο είναι η δρομολόγησή του – Θα μπεί στις Κυκλάδες ή θα πάει σε άλλη γραμμή; 

Ένα ακόμη πλοίο –το HSC KALLI P.- προσέθεσε πρόσφατα στον στόλο της, η “ασταμάτητη” πλέον SEAJETS του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, η οποία κυριολεκτικά “σαρώνει” κάθε ταχύπλοο που βρίσκεται στο διάβα της! Αυτή τη φορά, προχώρησε στην αγορά του ταχύπλοου monohull της IDOMENEAS LINES, το οποίο βρισκόταν παροπλισμένο – από τον Ιούνιο του 2016- στο Πέραμα (ναυπηγείο MED μεταξύ Φραντζή και Κανέλλου). Το συγκεκριμένο ταχύπλοο, είχε αγοραστεί από την εταιρεία του κ. Παναγιωτόπουλου το Μάιο του 2015, με προοπτική να δρομολογηθεί μεταξύ Κρήτης και Σαντορίνης. Τελικά, όμως, τα σχέδια δεν υλοποιήθηκαν και το σκάφος έδεσε αρχικά στο Μώλο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι και εν συνεχεία –μετά από αρκετούς μήνες- στο ναυπηγείο MED. Και το ερώτημα που τίθεται είναι “Οκ… Η SeaJetes το αγόρασε. Που θα το δρομολογήσει;” Με δεδομένο ότι (όπως αναφέραμε και στο τέλος του άρθρου) η μάχη είναι σκληρή, δεν αποκλείεται να έχει ρόλο … αντικαταστάτη. Ποιανού πλοίου; Του Aqua Jewel. Υπάρχει μία έντονη φημολογία ότι παίρνει το δρόμο για Καναδά ή Ισπανία και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα υπάρξει κενό. Ομως, μέχρι τότε βλέπουμε… 

Το ταξίδι στην ιστορία  

Και με τη βοήθεια της ιστοσελίδας nautilia.gr και τον Σπύρο Ρούσσο κάνουμε ένα μίνι ταξίδι στο χρόνο. Ο λόγος; Μα για να γνωρίσουμε την ιστορία του συγκεκριμένου ταχύπλοου (HSC KALLI P.), το ναυπηγήθηκε το 1995 από τα γαλλικά ναυπηγεία Chantier Leroux & Lotz Naval στο Saint-Malo Naval (yard number 623) για λογαριασμό της φημισμένης SNCM. Στις 18 Ιουνίου του 1996 παραδόθηκε ως NGV ALISO και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος της γαλλικής εταιρείας στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Μεσογείου.

ngv_aliso_1996_4

Είχε χωρητικότητα 4.934gt (359 dwt), μήκος 102 μέτρα, πλάτος 15,4 μέτρα και βύθισμα 2.74 μέτρα. Εξοπλιζόταν με 4 κύριες μηχανές MTU 20V 1163 συνολικής ιπποδύναμης 35.328 B.H.P. και ανέπτυσσε ταχύτητα 37 κόμβων. Είχε ικανότητα μεταφοράς 566 επιβατών και 150 Ι.Χ..

Το 2004, πουλήθηκε στη C-Link Ferries MC του κ. Απόστολου Βεντούρη, μετονομάστηκε σε ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ και από το 2005 εξυπηρέτησε τις γραμμές Πειραιάς-Ίος-Σαντορίνη-Ηράκλειο και Λαύριο-Σύρος-Τήνος-Μύκονος.

panagia_thalassini_1996_5

Τον Φεβρουάριο του 2007, πουλήθηκε στην πολύπαθη NEL LINES, η οποία το αξιοποίησε στο Βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα στις γραμμές Άγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος και Λαύριο-Ψαρά-Χίος (Μεστά). Τον Ιούλιο του 2012 ναυλώθηκε στη μαροκινή Inter Shipping με σκοπό να δρομολογηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger Med. Στις 19 Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο σταματά τα δρομολόγια στη γραμμή, λόγω χρεών, κατάσχεται και εν συνεχεία παροπλίζεται στην Ταγγέρη. Το 2015, η NEL LINES έχει πλέον “καταρρεύσει” και το θρυλικό ταχύπλοο μοιραία πουλήθηκε στην IDOMENEAS LINES του κ. Παναγιωτόπουλου με πλάνο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κρήτης – Σαντορίνης. Το σκάφος αποπλέει στις 24 Απριλίου 2015 από την Ταγγέρη -ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ HELLAS και στις 6 Μάιου 2015 καταπλέει στη Δραπετσώνα, προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα του καθήκοντα.

PANAGIA_THALASSINI

Όμως, ούτε τότε στάθηκε τυχερό για να κάνει μια νέα καριέρα. Παρά το γεγονός ότι δεξαμενίστηκε (14-18 Μαΐου 2015), επισκευάστηκε και αναβαθμίστηκε, τελικά δεν δρομολογήθηκε ποτέ στη γραμμή για την οποία προοριζόταν, καθώς έχασε τη θερινή σεζόν. Το αποτέλεσμα ήταν, να μείνει παροπλισμένο και ανενεργό μέχρι πρόσφατα, οπότε και άλλαξε ξανά χέρια. Ελπίζουμε, πάντως, ότι θα είναι πιο τυχερό από το αδελφό του ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, που σήμερα παραμένει ακόμη κατεστραμμένο στο λιμάνι του Algeciras.

Το KALLI P., είναι το πρώτο ταχύπλοο που αγοράζει φέτος η SEAJETS, καθώς και το πέμπτο απόκτημα της από πέρυσι. Με  την απόκτησή του, ο στόλος της μετράει 16 ταχύπλοα, πλέον των 3 συμβατικών πλοίων που ήδη διαθέτει (TALATONAQUA BLUEWIND SOLUTION). Αναμφίβολα, λοιπόν, καθίσταται ο “Βασιλιάς των ταχυπλόων” στην Ελλάδα, καθώς με τα πλοία της εξυπηρετεί 17 λιμάνια με 140 συνδέσεις. Μεγέθη, που φέτος αναμένεται να αυξηθούν!

Παρά την οικονομική κρίση και το υψηλό κόστος διαχείρισης των συγκεκριμένων πλοίων, η SEAJETS συνεχίζει ασταμάτητη την “επέλασή” της στην ελληνική ακτοπλοΐα, αγοράζοντας ταχύπλοα με φρενήρεις ρυθμούς. Ενώ, δείχνει έτοιμη να τραβήξει το σχοινί στα άκρα, κόντρα στους επίδοξους ανταγωνιστές της, γεγονός με σημαντικές επιπτώσεις στην ελληνική ακτοπλοΐα. Σε κάθε περίπτωση, οι προθέσεις της εταιρείας θα ξεκαθαρίσουν στο επόμενο Σ.Α.Σ. που ακολουθεί, στο οποίο μάλιστα οι “κόντρες” που θα προκληθούν αναμένονται “ομηρικές”!

Οι φωτογραφίες είναι από τους: Δημήτρης Μεντάκης, Andreas Worteler


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Kαλοκαιρινή Σχολή Ιστιοπλοΐας για παιδιά στη Νάξο – Δίπλα στην Πορτάρα, με άνεμο και φαντασία

Για 16η χρονιά το Naxos Water Sports προσκαλεί παιδιά 7–14 ετών σε ένα μαγικό ταξίδι ιστιοπλοΐας στο Βίντσι – Από 28 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έτοιμος για νέες μάχες στη National League 2! (πρόγραμμα αγώνων)

Με βλέμμα στην κορυφή, ο Πανναξιακός ΑΟΚ ξεκινά στις 5 Οκτωβρίου τη φετινή του πορεία στον 3ο όμιλο της National League 2, απέναντι σε μεγάλους αντιπάλους και με αφοσιωμένο κοινό στο πλευρό του.

Φαγητό, πρόταση ημέρας: Φασολάκια αλλιώς: με κολοκυθάκια, ούζο και… κρόκο Κοζάνης

Το κλασικό λαδερό γίνεται αριστούργημα με πινελιές Νένας Ισμυρνόγλου, αρωματική τόλμη και καλοκαιρινή καρδιά.

Σχέδιο «συγχώνευση»: Η Ελλάδα επανασχεδιάζει τη διαχείριση του νερού εν μέσω ξηρασίας

Μπροστά στο φάσμα της λειψυδρίας και των συνεχών καυσώνων, η χώρα ετοιμάζει τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση στον τομέα ύδρευσης εδώ και δεκαετίες – Τρεις υπερ-φορείς διαχείρισης, νέο ταμείο έργων και νέα στρατηγική.

Κυκλάδες: Δημοπρατούνται προσεχώς οι νέες μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων σε Σύρο, Μύκονο και Πάρο

Ένα έργο-ορόσημο για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία στα νησιά μας – Με προϋπολογισμό 194,92 εκατ. ευρώ, κλείνει ο κύκλος των «σκληρών» υποδομών διαχείρισης αποβλήτων στο Νότιο Αιγαίο

Οζι Όσμπορν 1948–2025: Ο Πρίγκιπας του Σκότους έσβησε… με τα φώτα στραμμένα πάνω του

Αποχαιρετισμός σε μια από τις πιο ακραίες, αγαπημένες και ειλικρινείς μορφές της παγκόσμιας ροκ σκηνής – Ο Όζι Όσμπορν έφυγε στα 76 του, όπως έζησε: μέσα στο θρύλο.

Οι Κούροι δεν φεύγουν: Ομόφωνο “όχι” του Δημοτικού Συμβουλίου στη μετακίνηση (video)

Μια ιστορική συνεδρίαση με φόντο την πολιτιστική ταυτότητα της Νάξου – Ολόκληρη η τοπική κοινωνία τάσσεται υπέρ της παραμονής των Κούρων στο Φλεριό

Νάξος: Παραίτηση Φλεριανού από τη θέση του Αντιδημάρχου Ισότητας, ποιους λόγους επικαλείται (έγγραφο παραίτησης)

Ο Βασίλης Φλεριανός παραιτήθηκε από την προεδρία της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, επικαλούμενος αντικειμενική αδυναμία άσκησης των καθηκόντων του – Συζητείται η αντικατάστασή του στο σημερινό (23/07) Δημοτικό Συμβούλιο.

Κύστη Κόκκυγος: Πώς αντιμετωπίζεται σήμερα με σύγχρονες μεθόδους όπως το λέιζερ

Κύστη κόκκυγος: Μία πολυπαραγοντική νόσος με πολλαπλές θεραπευτικές προσεγγίσεις

Σε πύρινο κλοιό η Κορινθία – Εκκενώνονται οικισμοί λόγω μεγάλης φωτιάς στο δάσος της Καστανιάς

Δραματικές ώρες για την ορεινή Κορινθία – Μπαράζ εκκενώσεων μέσω του 112, με τις πυροσβεστικές δυνάμεις να ενισχύονται συνεχώς

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Ηρακλειά: Ειρηνική διαμαρτυρία στο λιμάνι με επίκεντρο την μη έλευση του Tera Jet 2

Μεγάλη αναστάτωση στην Ηρακλειά λόγω της αιφνίδιας διακοπής του καθημερινού δρομολογίου της SeaJets. Εκατοντάδες επισκέπτες χωρίς εισιτήρια, καταλύματα με ακυρώσεις και οι κάτοικοι σε κινητοποιήσεις για να σωθεί η τουριστική σεζόν.

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Πανναξιακός ΑΟΚ: Μεταγραφικό restart με τέσσερα νέα πρόσωπα και στόχος η κορυφή

Νέα πρόσωπα, νέο πάθος, μία αποστολή: η επιστροφή στη National League 1 – Σβάρνας, Μαραβέγιας, Καλαμπογιάς και Μιλόσεβιτς έρχονται για τη μεγάλη ανατροπή