Οι αντιδράσεις του δημάρχου Κυθήρων και Αντικυθήρων Στράτου Χαρχαλάκη και η εμφάνιση του ελικοπτέρου στα Αντικύθηρα που μετέφερε 50 κιλά ψωμί στους 22 κατοίκους των Αντικυθήρων ώθησε το υπουργείο Ναυτιλίας στην προκήρυξη «Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 31/10/2018»
Σε άμεση κάλυψη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Πειραιά και της Κρήτης με τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα από αύριο Τρίτη 30 Ιανουαρίου, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας με απευθείας ανάθεση της γραμμής στη ναυτική εταιρεία «ΑΒΛΕΜΟΝ» με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΙΟΝΙΣ».
Τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα συνδέονταν ακτοπλοϊκώς έως τώρα από τη Νεάπολη με τον πλοίο «Πορφυρούσα» που αποχώρησε την Τετάρτη στις 10/01/2018 για επισκευαστικές εργασίες στο πλαίσιο της ετήσιας επιθεώρησής του, ενώ η σύμβαση με το πλοίο “ΙΟΝΙΣ” που ήταν για τρεις μήνες και συνέδεε τα δύο νησιά από τον Πειραιά κάθε Τρίτη και Παρασκευή, έληξε την Πέμπτη στις 25/01/2018.
Μετά από διαβουλεύσεις με το υπουργείο Ναυτιλίας και πιέσεις, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΙΟΝΙΣ» δέχθηκε τελικά να καλύψει από 26/01/2018 έως 30/01/2018 με ελεύθερη δρομολόγηση και χωρίς επιδότηση μία φορά την ημέρα τη σύνδεση της Νεάπολης αλλά μόνο με τα Κύθηρα.
Το πλοίο λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους δεν μπορούσε να προσεγγίσει και τα Αντικύθηρα με αποτέλεσμα οι 22 κάτοικοι του νησιού να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση για τέσσερις ημέρες και, σύμφωνα με πληροφορίες, μετά από αίτημα του Δήμου Κυθήρων, ελικόπτερο του Λιμενικού μετέφερε την Παρασκευή 26/01 προμήθειες στο νησί έως ότου αποκατασταθεί η σύνδεση.
Το θέμα είχε θίξει με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας ζητώντας και την προκήρυξη νέου διαγωνισμού ο δήμαρχος Κυθήρων Ευστράτιος Χαρχαλάκης.
Το υπουργείο Ναυτιλίας, παρά τις όποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την εξεύρεση των πιστώσεων, προχώρησε σε απευθείας ανάθεση της γραμμής από αύριο στην εταιρεία του πλοίου «ΙΟΝΙΣ» με τα ίδια δρομολόγια και ποσά επιδότησης που είχαν δοθεί και στην προηγούμενη σύμβαση που είχε υπογράψει η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Επίσης ο νέος διεθνής τακτικός διαγωνισμός για την κάλυψη της γραμμής από Πειραιά για Κύθηρα, Αντικύθηρα, Κίσσαμο, Γύθειο μέχρι 31/10/2018 έχει οριστεί για τις 7 Μαρτίου. Την ίδια ημέρα αναμένεται να επανέλθει στα δρομολόγιά του και το «Πορφυρούσα» που καλύπτει τα δύο νησιά από τη Νεάπολη Βοιών.
Τι αναφέρεται στην προκήρυξη «Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 31/10/2018? Θα αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δυο νησιών με Γύθειο, Πειραιά και Κίσσαμο.
Θα διεξαχθεί στις 07 Μαρτίου 2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00, στο κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Ακτή Βασιλειάδη – Πύλες Ε1-Ε2) και οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό οφείλουν να υποβάλουν μέχρι την παραπάνω ημέρα και ώρα τις προσφορές τους με τα έγγραφα και δικαιολογητικά».
Επίσης «σε περίπτωση που, είτε δεν υπάρξει συμμετοχή είτε οι συμμετέχοντες απορριφθούν από τις αρμόδιες προς τούτο Επιτροπές, ο διαγωνισμός δύναται να επαναληφθεί μετά από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), με τους ίδιους ή άλλους όρους».
Ακόμη «η δαπάνη βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ΚΑΕ 2131 «Επιδότηση άγονων γραμμών» του Ειδικού Φορέα 41-140 «Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή». Η εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα δαπάνη για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10/2018 (σύνολο 41 εβδομάδες) ανέρχεται σε 3.789.193,55 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), και σε 4.698.600,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.24 %), για τις δρομολογιακές γραμμές».
(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)