Το ενδεχόμενο προμήθειας φυσικού αερίου με σκοπό την ηλεκτροπαραγωγή στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά του Βορείου Αιγαίου εξετάζει η ΡΑΕ, διερευνώντας πώς και κατά πόσο είναι εφικτή η προοπτική αυτή.
Το ενδεχόμενο προμήθειας φυσικού αερίου με σκοπό την ηλεκτροπαραγωγή στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά του Βορείου Αιγαίου εξετάζει η ΡΑΕ, διερευνώντας πως και κατά πόσο είναι εφικτή η προοπτική αυτή.
Του Δημήτρη Κοιλάκου (energypress.gr)
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε, λόγου χάρη, να προκύψει με την ανάπτυξη μικρής κλίμακας υποδομών LNG ή και με τη χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).
Εξάλλου, η προοπτική χρήσης CNG για την ηλεκτροπαραγωγή στα νησιά είναι δεδομένο ότι έχει απασχολήσει τόσο τη ΔΕΗ, όσο και τη ΔΕΠΑ, οι οποίες μάλιστα έχουν από κοινού μελετήσει αυτή τη δυνατότητα, εξετάζοντας τις προοπτικές συνεργασίας τους στον τομέα αυτό.
Άλλωστε, η χρήση CNG για τον εφοδιασμό με φυσικό αέριο απομακρυσμένων, εκτός δικτύου περιοχών κερδίζει συνεχώς έδαφος σε όλο τον κόσμο, αλλά και στη χώρα μας, καθώς η ΔΕΠΑ διαρκώς αναπτύσσει το δίκτυο πρατηρίων CNG.
Το ζήτημα της χρήσης φυσικού αερίου για την ηλεκτροπαραγωγή στα ΜΔΝ είναι ένα από τα θέματα με τα οποία ασχολείται η Επιτροπή που έχει συστήσει ήδη από το 2015 η ΡΑΕ, για την εξέταση της οικονομικότητας του τρόπου ηλεκτροδότησης των Μη διασυνδεδεμένων Νησιών.
Η σύσταση της Επιτροπής για την εξέταση του θέματος αποφασίστηκε στα πλαίσια της εφαρμογής της απόφασης 2014/536/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι μέχρι τώρα εργασίες της Επιτροπής έχουν φτάσει στο σημείο που έχει τεθεί στο τραπέζι το ενδεχόμενο χρησιμοποίησης του φυσικού αερίου για την ηλεκτροδότηση στα ΜΔΝ, μια επιλογή που συγκεντρώνει σημαντικό ενδιαφέρον και δυνητικά σημαντικές προοπτικές.
Για να προχωρήσει στην ολοκληρωμένη εξέταση του ζητήματος, η Επιτροπή καλείται πλέον να αξιολογήσει βάσει τεχνικών, οικονομικών, λειτουργικών και κανονιστικών/ρυθμιστικών κριτηρίων εναλλακτικές μορφές της εφοδιαστικής αλυσίδας φυσικού αερίου, καθώς και τον τρόπο υλοποίησής τους.
Για το σκοπό αυτό, η Ομάδα Ηλεκτρικών Συστημάτων της ΡΑΕ κάλεσε τη ΡΑΕ να υποστηρίξει κατάλληλα την Επιτροπή για την επιτέλεση του έργου αυτού, αίτημα που η Ολομέλεια της ΡΑΕ έκανε δεκτό, εγκρίνοντας σχετική δαπάνη ύψους 42.000 ευρώ.
Το σχετικό έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 3 μηνών.